BABUKHADIA-ს ახალი მიმართულება

თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ქართველი დიზაინერები მთელ მსოფლიოში საკმაოდ წარმატებულები არიან.
ჟურნალი „ბომონდის“  სტუმარიც, ნინო ბაბუხადია, თავისი ბრენდით BABUKHADIA, ამ ფაქტის ერთ-ერთი დასტურია. დიზაინერი 2012 წლიდან გამოჩნდა ქართული მოდის სივრცეში და მისი კოლექციები სულ უფრო იხვეწება და ვითარდება. გაზაფხული/ზაფხული 2018-ის ჩვენებამ კი მართლაც ფურორი მოახდინა და დიდი რეზონანსი გამოიწვია, როგორც ქართულ, ასევე უცხოურ პრესაში. ძალიან ბევრი დაიწერა ბრენდზე, მის კონცეფციასა და ტენდენციურობაზე. შესაბამისად, გაჩნდა დიდი დაინტერესება ნინოს მიმართ და ის მსოფლიო მოდის მეგაპოლისებში მიიწვიეს კოლექციის წარსადგენად. დიზაინერი ინტერვიუში დაწვრილებით გვიყვება
მიღებულ გამოცდილებაზე, საკუთარი ხაზის რებრენდინგსა და სამომავლო გეგმებზე.



 


თქვენ გქონდათ ჩვენება მადრიდის მოდის კვირეულზე, მოგვიყევით ვიზიტის შესახებ. რა გამოცდილება შეგძინათ?
მათ პირველად გასული წლის მერსედეს ბენცის თბილისის მოდის კვირეულზე ნახეს ჩემი კოლექცია, რის შემდეგაც მალევე დამიკავშირდა ქალბატონი სოფო ჭყონია და შემატყობინა, რომ ჩემით დაინტერესდნენ და საკუთარი ხარჯებით მიმიწვიეს. რა თქმა უნდა, დიდი სიამოვნებით დავთნახმდი და გავემგზავრე. მანამდე მქონდა ჩვენებები რუსეთში, ყაზახეთსა და აზერბაიჯანში. ევროპაში ეს პირველი იყო და ვთვლი, რომ ძალიან დიდი გამოცდილება შემძინა. ვღელავდი და მაინტერესებდა, როგორი გამოხმაურება მოჰყვებოდა ჩვენებას. ვნერვიულობდი, რომ არ ყოფილიყო ბევრი ცარიელი ადგილი, მაგრამ ყველაფერმა საუკეთესოდ ჩაიარა. ჩვენებას დაესწრო უამრავი სტუმარი და იმავე დღიდან უცხოურმა პრესამ აქტიურად გააშუქა კოლექცია, რამაც, რა თქმა უნდა, ძალიან გამახარა და გამაოგნა. ჩვენების შემდეგ იმდენი სტუმარი დამხვდა, ცოტა შოკირებული დავრჩი. მოდელებიდან დაწყებული, ფორმატით დამთავრებული, ყველაფერი ძალიან სწორად იყო გათვლილი და დალაგებული. კოლექციას ცოტა შევუცვალე კონცეფცია და განსხვავებულად წარვსდექი. ჩავამატე მამაკაცის ლუქები და ჩვენებაზე პირველად გამოვიყვანე მამაკაცი მოდელები. გამოცდილების თვალსაზრისით, ეს სიახლე ძალიან სასარგებლო და კარგია. მადრიდში ჩემი ქვეყანის ღირსეულად წარმოჩენა, ჩემთვის ძალიან დიდი ბედნიერება და სიამოვნება იყო.





რამ განაპირობა თქვენს ჩვენებაზე მამაკაცის გამოჩენა და ის ფაქტი, რომ BABUKHADIA მხოლოდ ქალის სამოსს აღარ ქმნის?
ალბათ, ბაზარმა შემიწყო ხელი და სიყვარულმა „ოვერ საიზდ“ სტილის მიმართ. ბევრმა მირჩია, რომ გამეკეთებინა მამაკაცის ხაზი. ძალიან საინტერესო იყო, როგორი გამომივიდოდა. ჩემი აზრით, მამაკაცის სამოსის შექმნას სჭირდება ძალიან დიდი ცოდნა და გამოცდილება. ქალის სამოსის შექმნაში, აკადემიაში სწავლამ და წლების მანძლზე მუშაობამ შემძინა გამოცდილება. ხოლო მამაკაცის ხაზს რაც შეეხება, შეხება არასდროს მქონია და ცოტა მეშინოდა. რეალურად მივხვდი, რომ ყველაფერი შესაძლებელია თუ მოინდომებ და საქმეს პასუხისმგებლობით მიუდგები. სიმართლე რომ ვთქვა, ქართულ ბაზარს აკლია მამაკაცის სამოსი. არადა დღესდღეობით საქართველოში უკვე ძალიან ბევრი მამაკაცი მომხმარებელია, რომელთაც უნდათ ატარონ ქართული ბრენდები. შესაბამისად, მეც დავიწყე ფიქრი, რომ შევქმნა ცალკე ხაზი მამაკაცებისთვის, რომელიც იქნება უფრო „იუნისექსი“.
მადრიდის შემდეგ გაემგზავრეთ მილანში და გქონდათ White Milano-ს ფარგლებში თქვენი შოურუმი...
მილანიდანაც იყო მოწვევა და უკვე ახალი კოლექცია, შემოდგომა/ზამთარი 2018/19 წარმოვაჩინე, რომელსაც აქაც ვიხილავთ მერსედესის მოდის კვირეულზე მაისში. სიმართლე გითხრათ, არც შოურუმის დიდი გამოცდილება მქონდა აქამდე და ძალიან გამიხარდა, რომ დაინტერესდნენ ჩემით. შოურუმი მოეწყო ინტერეიერის დიზაინერებთან ერთად და შესაბამისად, ძალიან ლამაზი და ხარისხიანი გამოვიდა. ეს არ წარმოადგენდა დიდ პავილიონს, იყო ინდივიდუალური პატარა ოთახებად დაყოფილი სივრცეები, რომელიც არ ქმნიდა ქაოსს და ძალიან უცხოდ, კომფორტულად გამოიყურებოდა.





თქვენი აზრით, რამ განაპირობა ამხელა ყურადღება უცხოური პრესისგან, სხვადასხვა ქვეყნის მოდის კვირეულიდან და შოურუმებიდან, მაინცდამაინც თქვენს ბოლო კოლექციაზე?

ძალიან უცნაურია, მაგრამ ნამდვილად არ ვიცი. აქამდე ყოველთვის ვქმნიდი ისეთ სამოსს, რომელიც გათვლილი იყო კონკრეტულ ბაზარსა და კომერციაზე. ბევრი მეკითხებოდა, რატომ არ მეცვა ჩემი სამოსი, მაგრამ იქიდან არაფერი იყო ჩემთვის ახლო და მისაღები, ფიზიკურად ვერ ვირგებდი, რადგან ჩემს კონცეფციაში არ ჯდებოდა. შესაბამისად, გადავწყვიტე რებრენდინგი, შეიცვალა ლოგო, სახელი და უკვე აქედან წამოვიდა ახალი იდეები და ინსპირაციები. რეალურად, ეს ყველაფერი ჩემთვის ძალიან სარისკო იყო, რადგან შეიძლებოდა არ გაემართლებინა და ბრენდი აბსოლუტურად გაენადგურებინა. მაგრამ აშკარად გაამართლა, რაც ძალაინ მახარებს. ალბათ საჭიროა ცოტა მინიმალისტური სამოსი, რომელიც არ არის დატვირტული ბისერებით, ბუმბულებით, ნაქარგებით, რადგან ყოველდღიურობიდან გამომდინარე, ყველა გადასულია პრაქტიკულ სტილზე.






რის მიხედვით ქმნით კოლექციას, ეს არის მხოლოდ ინსპირაცია, თუ ითვალისწინებთ ტენდენციებს, ან მატერიის ფაქტურასა და ფერს?

ყველაფერი ზემოთ ჩამოთვლილი. ტენდენციებს ვერ გაექცევი და მის გარეშე ვერაფერს იზამ. რეალურად, მთავარია ინსპირაციის თემა სწორად ააწყო. ჩანახატების გაკეთებამდე ვიკვლევ, ვათვალიერებ უამრავ მასალას, ვნახულობ ბევრ დეტალს(საყელოები, ჯიბე, ღილები) და ამ ძიების პროცესისა და „მუდბორდის“ აწყობის შემდეგ, ყოველთვის ვხედავ რა მინდა, რის მიხედვითაც უკვე იქმნება და იწყობა მთლიანი კოლექცია. კოლექციის შესაქმნელად მინიმუმ სამი თვეა საჭირო. შემდეგ გადავდივარ აქსესეუარებზე.


ემზადებით შემოდგომა/ზამთრის ჩვენებისთვის, რა სიახლეს შესთავაზებთ მნახველებს?
ძალიან ბევრი რამ იქნება ახალი და საინტერესო. ჩემს ხაზში ყოველთვის მინდა გავაგრძელო ტრანსფორმირებადი ტანსაცმელი, რომელიც შეიძლება რამდენიმენაირად ჩაიცვა. დავტოვოთ რაღაცეები საიდუმლოდ და გეტყვით, რომ ჩემს ჩვენებაზე მაყურებელი აუცილებლად იხილავს დიდი ზომის ჩანთებსა და ნაქსოვებს. ამ ეტაპზე მეტს ვერაფერს გაგიმხელთ.
თქვენს ჩვენებებს ბოლო ხუთი სეზონია აქტიურად ვესწრები და BABUKHADIA მართლაც განსხვავდება თავისი სტილით. ძირითადად უპირატესობას პასტელურ ტონალობას ანიჭებთ, რომელიც ისეა შეფუთული, რომ არასოდეს გამოიყურება ერთფეროვნად....
ძალიან მიხარია თუ ასეა. ჩემთვის ამის აღქმა უკვე რთულია ხოლმე, რადგან თვეების მანძილზე, შექმნის პროცესიდან ვაკვირდები ამა თუ იმ სამოსს და ბოლოს მაშინებს რაღაცეების გარისკვა. ერთი ადამიანი ძალიან ცოტაა ამ ბიზნესისთვის და როდესაც მიჩნდება ის შეგრძნება, რომ უკვე ვეღარ ვიგებ რა მომწონს და რა არა, რჩევისთვის მეგობრებს მივმართავ. ჩემი კოლეგები მიმიხვდებიან რაზეც ვსაუბრობ, რადგან ვფიქრობ სამუშაო პროცესში ყველას გვემართება რაღაც ერთფეროვნების განცდა, მაგრამ როცა უკვე დასრულებულ, სწორად აწყობილ ლუქებს ვუყურებ შვება მაქვს ხოლმე.





დღეს თქვენი მაღაზიის გახსნაზე ვიმყოფებით, როგორია თქვენი სამომავლო გაგმები?
დიახ, დღეს ჩემი მაღაზიის გახსნაა, რომელიც რამდენნიმე თვის წინ იყო დაგმემილი და ჩემი ვიზიტების გამო, აქამდე ვერ მოხერხდა. ამჟამად ჩემს გეგმაშია, რაც შეიძლება მალე დავამთავრო შემოდგომა/ზამთრის კოლექცია. მიზნად ვისახავ, რომ კვლავ მივიღო მონაწილეობა სხვადასხვა ქვეყნის მოდის კვირეულებსა და შოურუმებში. როგორც გითხარით, ახლო მომავალში აუცილებლად გავაკეთებ მამაკაცის მეორე ხაზს, რომლის წარმატებისთვისაც ბევრს ვიშრომებ. მაქვს ბევრი გეგმა და ვიმედოვნებ, რომ ყველაფრის განხორციელებას შევძლებ ეტაპობრივად.





რას ურჩევთ ახალბედა დიზაინერებს?

პირველ რიგში, გაიარონ ძალიან ბევრი პრაქტიკა, ხშირად იმოგზაურონ და გაიფართოვონ თვალსაწიერი და რაც მთავარია, დარჩნენ ინდივიდუალურები, ნუ ექნებათ მხოლოდ კომერციული გათვლები. ჩემი გამოცდილებიდან გეტყვით, რომ ეს არასწორია. თუ შენ კარგად გააკეთებ, კარგად გამართავ და შეფუთავ კოლექციას, ის ისედაც უკვე კომერციულია. ამიტომ საჭიროა ძალიან დიდი შრომა, რომ გქონდეს საკუთარი ხელწერა და რაც მთავარია, უდიდესი სიყვარული ამ საქმის მიმართ.


დღესდღეობით ყველგან გვესმის, რომ მოდა არის ბიზნესი. თქვენი აზრით, რომგორ უნდა შეინარჩუნოს ბალანსი თუნდაც წარმატებულმა მოდის სახლმა, ან ახალბედა დიზაინერმა ამ ორ მიმართულებას, ხელოვნებასა და ბიზნესს შორის?
ზუსტად მართლა ვერ გატყვით. ჩემთვის ეს ყველაფერი არის გამოცდილება და მორგება, რადგან არ არსებობს დიზაინერი, კოლექცია და ბრენდი, რომელსაც აღმავლობისა ან ჩავარდნის პერიოდი არ ჰქონია. ეგ არის კონკრეტულ თემაზე მორგებული, ამიტომაცაა რომ დიდი მოდის სახლები ხშირად იცვლიან კრეატიულ დირექტორებს. ვთქვათ, დღეს ტენდენციურია „ოვერსაიზდ“ სტილი, შეიძლება რამდენიმე წლის შემდეგ, ისევ კლასიკური სტილი დაბრუნდეს და სავარაუდოდ, ამჟამინდელ კრეატიულ დირექტორებს ჩაანაცვლებენ აღნიშნულ მიმართულებაში მეტად გამოცდილი კადრით. აქ მთავარია ლავირება. არსებობს კოლექციები, რომელსაც მოაქვს დიდი აღიარება და პრესა, მაგრამ არა გაყიდვები. თუ კოლექცია კარგად გააზრებული და შეფუთულია, ის აუცილებლად არის არტი და კომერციულიც.



ტექსტი: ივანე ქეშიკაშვილი
like
1

კომენტარის დამატება

სახელი*
აღწერა*
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.
თბილისის მოდის კვირეულის მე-17 სეზონი 19-დან 22 აპრილის ჩათვლით გაიმართა
რომელს უფრო უხდება Stella McCartney-ს პალტო?
მეგან მარკლის
კრისტინა აგილერას