ტრენდი

ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი - დღეს მოდაშია ყველაფერი
როცა თანამედროვე მსოფლიოსა და მის განვითარებაზე ვსაუბრობთ, შეუძლებელია გვერდი ავუაროთ ტექნოლოგიურ მიღწევებს და შედეგად, ხელოვნების სხვადასხვა დარგის წინსვლას. ერთი შეხედვით, ტექნოლოგიური პროგრესი პირდაპირ უნდა აისახებოდეს ხელოვნების ამა თუ იმ დარგის აღმავლობაზე, მაგრამ თუ დავუკვირდებით, შედეგი იმავეზე არ მიგვითითებს. კლასიკად ქცეული ფილმების ახალი ეკრანიზაცია, ცნობილი მუსიკალური ჰიტების გარემიქსებული ვერსიები და რაც მთავარია, ჩვენი საუბრის მთავარი თემა - მოდა და მოდური ტენდენციები.



მიმდინარე ან თუნდაც გასული მოდის კვირეულების მიმოხილვისას, ცალსახად ნათელია ტექნოლოგიური წინსვლა, მაგრამ თავად მოდა თითქოს იგივე დარჩა ან ცოტა მივიწყებული გამოაშკარავა. ფართოდ გავრცელებული 90-იანების სილუეტები, გასული საუკუნის სხვადასხვა ხელოვნების მიმდინარეობის ზეგავლენა, გვიქმნის შთაბეჭდილებას, რომ თითქოს ხელოვნება, ჩვენი მსჯელობის შემთვევაში კი, კერძოდ მოდა, კრიზისს განიცდის. ამის დასტურად ის ფრაზაც გამოდგება, რომელსაც ბევრი მოდის კრიტიკოსი თუ გამოცემა გვაუწყებს - „დღეს მოდაშია ყველაფერი“.



მოგვწონს და ზოგჯერ აღტაცებასაც იწვევს ხოლმე სხვადასხვა ცნობილი ბრენდის ჩვენებები, მაგრამ თუ დავუკვირდებით, გვრჩება შთაბეჭდილება, რომ თითქოს ეს უკვე ნანახი გვაქვს შესაძლოა წინა ჩვენებაზე, ან რამდენიმე ათეული წლის წინათ. დასაფიქრებელია ის ტენდენციაც, რომ მსოლფიო ეძებს ახალ, კრეატიულ და დამწყებ დიზაინერებს. სავარაუდოდ ეს იმ კრიზის ერთგვარი ამოხნა და გადაწყვეტაა, რომელის დამარცხებაც სურთ მსოფლიო მოდის საბჭოებს. ისეთი უმსხვილესი ბრენდებიც, რომელთა სახელი და არსებობა უკვე საუკუნეს ითვლის, კრეატიული დირექტორების პოზიციაზე სულ უფრო ხშირად, ახალგაზრდა და ახალბედა დიზაინერებს ირჩევენ. დღითიდღე მოდა თითქოს ცდილობს გაემიჯნოს ხელოვნებას და ბოლომდე იქცეს ბიზნესად. საზოგადოებას უჭირს საუკეთესო ბალანსის პოვნა ამ ორ მიმართულებას შორის. დარწმუნებული ვარ, ბალენსიაგას კრეატიული დირექტორი დემნა გვასალია, საკმაოდ მოთხოვნადი კადრია და ბევრი ცნობილი ბრენდი ისურვებდა მასთან თანამშრომლობას, მაგრამ არა იმის გამო, რომ მსოფლიოს ძალიან მოსწონს უზომო და უსქესო სამოსი, არამედ მხოლოდ იმიტომ, რომ ეს ყველაფერი დღეს გაყიდვადია.



ყველაზე რთული კი მოდის ბიზნესში, აღნიშნული ფსიქოლოგიაა. ვიქმნით ილუზიას, რომ დიზაინერები გვთავაზობენ მოდას, ტენდენციას, ჩაცმის სტილს, სინამდვილეში კი, ამას ჩვენ ვკარნახობთ. ჩვენ ვწყვეტთ, ჩვენგან იღებენ გზავნილს, თუ რა გვინდა, რა გვჭირდება საკუთარი კომფორტისთვის. ჩვენი ქუჩის სტილი, ყოველდღიური ჩაცმულობა კარნახობს მოდის ფუძემდებლებს ჩვენს სავარაუდო არჩევანს, იმას, თუ რა გვსურს, რას ვიყიდით. რეალურად, დღეს ცოტა თუ შევიძენთ ისეთ ნივთს, რომლის ჩაცმაც თვეში ერთხელ ან უფრო იშვიათადაც მოგვიწევს. სამაგიეროდ ყველა გაიმეტებს, თუნდაც საკმაოდ სოლიდურ თანხას, ისეთი რამის საყიდლად, რომელსაც თითქმის ყოველდღიურად მოიხმარს და მასში თავს კომფორტულად იგრძნობს.



სასიხარულოა ის ფაქტი, რომ კიდევ არსებობენ ადამიანები, რომლებსაც ნამდვილად აქვთ სტილის შეგრძნება. „მოდური ადამიანი“ ტენდენციურობაა, ტენდენციურობა კი დროებითია. ადამიანს, რომელსაც პერსონალური სტილი აქვს, ნაკლებად აინტერესებს კონკრეტულ ეტაპზე საზოგადოებრივი აზრის რომელ გამოწვევას კარნახობს ესა თუ ის ცნობილი ბრენდი, ვერც „მასთ ჰევი“ , რომელიც მილიონობით მოდას აყოლილი ადამიანის სტილია, გახდება მისთვის ატაცებული სამოსის ტიპი.



კიდევ ერთი რეალობა, რომელიც მოდის კულტურას ანადგურებს, დღესდღეობით ძალზედ პოპულარული „ინფლუენსერების“ ინსტიტუტია. თანამედროვე მსოფლიოში სოციალური ქსელების ბუმია, ძალიან ბევრ ჩვენგანს პირად ინსტაგრამზე გამოწერილი ჰყავს ისეთი ადამიანები, რომლებიც კონტრიბუციას უწევენ სხვადასხვა ცნობილ ბრენდებს. გაურკვეველი პროფესიისა და საზოგადოებრივი სტატუსის მქონე ვარსკვლავი კიმ კარდაშიანი, დღესდღეობით ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ადამიანია მსოფლიოში და შესაბამისად, თვალშისაცემ პოზიციას ფლობს სოციალურ ქსელებშიც.



უამრავი ადამიანი ადევნებს აქტიურად თვალ-ყურს კიმის ინსტაგრამს, თუ რა ფოტოს გამოაქვეყნებს და რა ეცმევა, რათა მას მიბაძონ და მისგან მაგალითი აიღონ. მიბაძვის სურვილი იმდენად დიდია, რომ მხოლოდ ჩაცმა-დახურვის სტილით არ შემოიფარგლება და გარეგნულ იერსახეზეც ვრცელდება. მსგავსს ინფლუენსერებს გასაქანი ფულმა და ცნობილმა ბრენდემა მისცეს. ბევრი დიდი მოდის სახლი ქმნის ძალიან დიდ გარდერობს კიმისთვის და მსგავსი ადამიანებისთვის, რომ მათ ქუჩაში, სხვადასხვა საღამოზე, სანაპიროსა და უკვე საწოლშიც კი ატარონ მათი სამოსი და გამოაქვეყნონ ფოტო, რის შედეგადაც მართლაც წარმოუდგენლად იზრდება მოთხოვნა სხვადასხვა კონკრეტულ ერთეულზე. სწორედ ამისთვის ხდება აუცილებელი, რომ შეიქმნას მასობრივი, მასისთვის გათვლილი სამოსი, რომელიც მარტივად მისაღები იქნება ყველა ტიპის ადამიანისთვის.



ამ პრობლემის მოგვარება არცთუ ისე რთული იქნებოდა, დამყარებული რომ ყოფილიყო ბალანსი ხელოვნებასა და ბიზნესს შორის. მოდა ხელოვნებაა, შეკერილი კაბა კი ხელოვნების ნიმუში. „ჯოკონდა“ მიუღებელი იქნებოდა მოსახლეობის 90 პროცენტისთვის, რომ არ ყოფილიყო დიდი შემოქმედის გენიალური ქმნილება. მას ექნებოდა რიგითი პორტრეტის სტატუსი და ცოტა ვინმე თუ მოისურვებდა მის ნახვას, ან იქნებ არც დაემკვიდრებინა ადგილი საგამოფენო სივრცეში.


ივანე ქეშიკაშვილი 

რამდენს ხარჯავს მეგან მარკლი თავის მოვლაში?
პრინცი ჰარის მომავალი მეუღლის სილამაზე ციფრებში.
როგორ დაიკლო ჯანეტ ჯექსონმა 50 კგ
ცოტა ხნის წინ, ჯანეტ ჯექსონი შვილის გაჩენის შემდეგ წითელ ხალიჩაზე პირველად გამოჩნდა.
პირველი ლედის დიეტა: როგორ ინარჩუნებს 47 წლის მელანია ტრამპი ფორმას
ვაშინგტონში სანტა-კლაუსთან შეხვედრის დროს მელანია ტრამპი გამოტყდა, რომ შობასაც კი ცდილობს სასარგებლო მენიუ შეადგინოს:
რა მივირთვათ სტრესის დროს ისე, რომ სხეულს არ მივაყენოთ ზიანი - 5 სასარგებლო სნეკი!
კაკალი
ყველაზე სასარგებლო წასახემსებელი გახლავთ კაკალი. ვიტამინებისა და ანტიოქსიდანტების გარდა ის მდიდარია თუთიით, რომელიც სტრესის დროს ორგანიზმში იხარჯება.
ერთი თვე ახალ წლამდე: როგორ დავიკლოთ წონაში 30 დღეში
პანიკის გარეშე - გთავაზობთ რჩევებს, რომლებიც აუცილებლად გამოგადგებათ მისიის, სახელად "მოასწარი 30 დღეში" შესასრულებლად.
ქართველი დიზაინერების TOP 10 ლუქი შემოდგომისთვის
გთავაზობთ ქართველი დიზაინერების შექმნილ ტოპ 10 ლუქს, რომელიც ტენდენციურია შემოდგომისთვის.
1. AVTANDIL



2. BESSARION



3. ELOSHI



4. DALOOD





5. LADO BOKUCHAVA




6. MATERIEL BY ALEKSANDER AKHALKATSISHVILI



7. TAMUNA INGOROKVA





8. SITUATIONIST



9. ANOUKI



10. LALO


12 ნივთი, რომელიც მოდიდან არასდროს გადავა

მოდა ძალიან სწრაფად მიიწევს წინ. გგონია, რომ მისი დაწევა და ყველაფრის საკუთარ თავზე მოსინჯვა შეუძლებელია. მაგრამ ეს ასე არ არის! 
გარწმუნებთ, რომ ყოველთვის შეგიძლიათ გამოიყურებოდეთ მოდურად, თუკი ჩაიცვამთ სამოსს, რომელმაც ხმამაღალი ტიტული "ყველა დროის ტრენდი" დაიმსახურა. ჩაინიშნეთ ეს 12 ნივთი და იყავით მოდური ყოველდღიურად!

ვარსკვლავთცვენა Dior-ის ჩვენებაზე
გუშინ პარიზის მოდის კვირეულის ფარგლებში, მოდის სახლის Dior-ის მამაკაცის გაზაფხული 2019-ის კოლექციის ჩვენება გაიმართა. ჩვენება Dior-ის სახლის ახალმა კრეატიულმა დირექტორმა კიმ ჯონსმა წარმოადგინა. სტუმრების სიასა და პრესის გამოხმარეუბას თუ თვალს გადავავლებთ მივხვდებით, რომ საზოგადოება ჩვენებას სულმოუთმენლად, დიდი ინტერესით ელოდებოდა. ჩვენება დანიის პრინცმა ნიკოლაიმ გახსნა.



მოწინავე ადგილს იკავებდნენ ისეთი ვარსკლავები როგორებიც არიან: კარლ ლაგერფელდი, ქეით მოსი, ნაომი ქემპბელი, ვიქტორია ბექჰემი, რიტა ორა, რობერტ პატინსონი და სხვა.

ნახეთ ფოტომასალა:

ბელა ჰადიდი



ნაომი ქემპბელი და ქეით მოსი



რიტა ორა



ჯო ჯონასი 



ვიქტორია ბექჰემი



კრისტინა რიჩი



კოლტონ ჰეინესი



დარენ კრისი



გვენდოლინ კრისტი



რობერტ პატინსონი




ივანე ქეშიკაშვილი

ნახეთ საუკეთესო ლუქები კოლექციიდან:


10 მოდური სადღესასწაულო ვარცხნილობა
ვირჩევთ ისეთი ცნობილი მოდელების ვარცხნილობის მაგალითზე, როგორებიც არიან კაია გერბერი, ჯიჯი ჰადიდი, ნატაშა პოლი, ჯოზეფინ სკრივერი, ჯორდან დანი და სხვანი...
სამოსი, როგორც ხელოვნება: სამოსში გადატანილი და დამახსოვრებული ისტორიულ პირთა ბიოგრაფიები

ხელოვნების სასახლეში უნიკალური კოლექცია გამოიფინა, რომელმაც  მუდმივი ექსპოზიციის სახე მიიღო.

როგორ შევარჩიოთ ქუდი სახის ფორმის მიხედვით!
ბევრი ქუდს სულაც არ ატარებს, რადგან მიიჩნევენ, რომ არ უხდებათ.