2018 წლის მსოფლიო საკრუიზო კოლექციები - რა უნდა ვატაროთ ზაფხულში?

საკრუიზო კოლექცია - ასეთი დასახელება ხშირად მოგვხვდება ხოლმე თვალში, მოდური ჟურნალების ან საიტების დათვალიერებისას. მაგრამ ვიცით კი, რით განსხვავდება საკრუიზო კოლექცია სხვა ბრენდებისგან? რატომ ჩნდება იგი მაინცდამაინც შემოდგომის დასაწყისში, მაგრამ გაზაფხული-ზაფხულის მიმართულების ნაწარმს გვთავაზობს, მაშინ, როცა ამ სეზონისთვის შესაფერისი სამოსის დრო კარგა ხნის გასულია? იმიტომ, რომ საკრუიზო კოლექცია ზღვის სეზონისთვისაა შექმნილი.

თუკი მოდის ისტორიას თვალს გადავავლებთ, შევამჩნევთ, რომ ცნება `საკრუიზო კოლექცია~ პირველად მეოცე საუკუნის 80-იან წლებში გაჩნდა და პიკს 90-იანებში მიაღწია. ეს ის დრო იყო, როცა მდიდარ ადამიანებში ჩამოყალიბდა ტენდენცია,
ცივი და წვიმიანი შემოდგომის ამინდები თბილ ქვეყნებში გაეტარებინათ, თან ემოგზაურათ და თან დაესვენათ. განსაკუთრებით პოპულარული გახდა ხანგრძლივი კრუიზები მდიდრული თბომავლებით. აფრიკასა და აზიის ქვეყნებში მოდური სამოსის შეძენა ერთობ პრობლემური იყო, გარდერობში არსებული ძველი კოლექციის ტანსაცმლისა თუ ფეხსაცმლის ტარება კი სამოგზაუროდ არავის სურდა. სწორედ ეს გახდა მიზეზი, ამ ადამიანებს მიემართათ თავიანთი მოდელიერებისთვის თხოვნით, შეექმნათ ახალი, მდიდრული, განსხვავებული და მოდური, რაც ხაზს გაუსვამდა მათ სტატუსს და კომფორტული იქნებოდა მოგზაურობისას. მოდელიერებმა სწრაფად აიტაცეს ეს ტენდენცია და ყოველი წლის შემოდგომის დასაწყისში საზაფხულო საკრუიზო კოლექციების ჩვენება დაიწყო.



საკრუიზო კოლექციები მოიცავს როგორც საქმიან, სადღესასწაულო, ისე სპორტულსა და პლაჟისთვის განკუთვნილ კოსტიუმებს.
წლევანდელი, 2018 წლის საკრუიზო კოლექცია დიზაინერებს ერთობ ქალური, მკვეთრი, ჰაეროვანი და სტილდაცული გამოუვიდათ. ამასთან, მათ თანამედროვე ქალების ყველა სურვილი გაითვალისწინეს - ყველა ლუქი განსაკუთრებულია, მისაღები და მოსარგები ნებისმიერი ქალისთვის და ეს ყველაფერი ქალის სხეულზე დიდებულად გამოიყურება. გაგაცნობთ რამდენიმე მათგანს: საინტერესო იყო Dior-ის ახალი კოლექციის რესორტ 2018-ის სარეკლამო კამპანია. სურათებზე გამოსახული იყვნენ ბრენდის საკრუიზო კოლექციაში გამოწყობილი მოდელები, რომლებიც სეირნობენ მთებში და მოგზაურობენ ფურგონით - მათ Dior-ის ლოგოთი გაფორმებული თხელი კაბები და პალტოები აცვიათ, რასაც კოვბოის ქუდებსა და ეთნიკურ სამაჯურებს უხამებენ. დიზაინერმა მარია გრაცია კიურომ ჩვენება Dior-ის საკრუიზო კოლექციის შოუ ლას ვირხენესის კანიონზე, სანტა-მონიკას მთებში გამართა, სადაც ერთ-ერთი სტუმარი პოპვარსკვლავი რიანა იყო, რომელიც განსხვავებული იმიჯით წარდგა და კოლექციის სამოსიც მოირგო. დიზაინერის თქმით, კოლექცია ქალისა და ბუნების ურთიერთკავშირს ეძღვნება. სწორედ ეს გახდა სარეკლამო კამპანიის მთავარი თემა. ცნობილი ბრენდის ახალი სარეკლამო კამპანიის ფოტოები კეს ბერდს ეკუთვნის, კამპანიის სახეები კი მოდელები რუთ ბელი და გრეის ჰარცელი გახდნენ.

ჩვენება 8 მექსიკელმა ცხენოსანმა ქალმა გახსნა და დახურა, რომელიც მარია გრაცია კიურიმ ფოტოგრაფ დევინ დოილთან აღმოაჩინა. ცხენოსნების სამოსი კოლექციისგან დამოუკიდებლად შეიქმნა. მასში შევიდა Dior-ის საფირმო ჟაკეტები, მოცულობითი ქვედაბოლოები, რომლებიც კიურის კრეატიულ დირექტორად მოსვლის შემდეგ კოლექციებს არ ტოვებს და კრიტიკის მიზეზიც გახდა, მასიური ზონრიანი ფეხსაცმელი და ფართო ქამრები.
ხაკის, ქვიშისა და ბორდოსფერ ტანსაცმელში უხვად იყო გამოყენებული ფოლკლორული მოტივები, ანიმალისტური ნაქარგები და ტრადიციული ფრანგული პრინტი "ტუალ დე ჟუი".



ცნობილი ფრანგული ბრენდის Louis Vuitton-ის დიზაინერმა, ნიკოლა ჟასკიერმა ულამაზესი კოლექცია წარმოადგინა. ოქროსფერი ბოტფორტები, ბუმბულები და ფუტურისტიკა - ეს არის გარდერობი მომავლიდან.
მონაკოს, კალიფორნიული პალმ-სპრინგსის, ბრაზილიისა და იაპონიის ჩვენებების კვალდაკვალ, Louis Vuitton-მა, ნიკოლა ჟასკიერის ხელმძღვანელობით, საფრანგეთის პატარა ქალაქ სენ-პოლ-დე-ვანსში გამართა ჩვენება, რათა საკრუიზო კოლექცია გამოეფინა. მოდური შოუს ჩატარების ადგილად თანამედროვე ხელოვნების სამხატვრო ფონდის შენობა შეირჩა. ნიკოლა არც ამჯერად შემცდარა: თანამედროვე არქიტექტურის შედევრი ხმელთაშუა ზღვის ხედს ჰარმონიულად შეერწყა და კრუიზზეც ეფექტურად მიგვანიშნა.

ფრანგი დიზაინერი საკუთარ შემოქმედებაში საყვარელი თემის, რეტროფუტურიზმის პროვოცირებას განაგრძობს: მკაცრი ნაცრისფერი კუბოკრული, პლისირებული კოსტიუმები, აქცენტი მხრებზე, მეტალის ფაქტურა და 60-იანისა და 80-იანი წლების გაერთიანება...
იდეა პლანეტის ერთ-ერთ ყველაზე ნიჭიერ ილუსტრატორს, რედაქტორსა და კრეატიულ დირექტორ გრეის კოდინგტონს ეკუთვნის: "ცხოველების თემა მე და ნიკოლას დიდი ხანია გვაერთიანებს".
აქსესუარები, რომლებზეც ცხოველებია გამოსახული, მომავალ სეზონებზე ინსტაგრამის უდავო ლიდერი გახდება.
კოლექცია ინოვაციური და ფუტურისტული ბოტფორტებითაც დაგვამახსოვრდება.



Gucci-ს კრეატიული დირექტორმა, ალესანდრო მიკელემ თავისი ფანტაზია რელიგიისა და მოდის ურთიერთკავშირის თემად საკრუიზო კოლექციაში განავრცო. ალიკამპის ნეკროპოლში, რომელიც იმპროვიზებული პოდიუმი გახდა, დეკორაცია ჰორორ-ფილმისთვის გაამზადეს. ჩვენება მზის ჩასვლის შემდეგ დაიწყო, გარემო კი სანთლებით, პოდიუმზე დანთებული ცეცხლის ზოლებითა და ნისლით გაივსო.

"იდეა მნიშვნელოვან რამეს ითვალისწინებდა - საიქიო ცხოვრების სილამაზე მაქსიმალურად ყოფილიყო ნაჩვენები", – აღნიშნა მიკელემ და პოდიუმზე ბერები, ანგელოზები, მღვდლები და ჯადოქრები გამოიყვანა. ალესანდრომ კვლავ შეგვახსენა, რომ სილამაზე დეტალებშია დაGუცცი-ს კლასიკური ნივთები შეუხამა აქსესუარებს, რომლებიც ცალკე აღებული ბევრად უფრო ლამაზია.

ალესანდრო მიკელე Gucci-ს სახლთან თანამშრომლობამდე სამკაულების დიზაინერი იყო, ამიტომ მისი დეტალებისადმი ყურადღება არავის გაჰკვირვებია. ახალი საკრუიზო კოლექცია თითქოს საიქიოში მოგზაურობაა, კოლექციის აქსესუარები კი შუა საუკუნეების ევროპიდან შემორჩენილ სამუზეუმო ექსპონატებს მოგვაგონებს.



Emanuel Ungaro-ს საკრუიზო კოლექციის მთავარი თემა გახლდათ ყვავილების პრინტი, რომელიც აისახა კაბებზე, ქვედაკაბებზე, შარვლებსა და კოსტიუმებზე.
ბრენდმა ასეთი პრინტით კოლექციის დიდი სერია გამოუშვა.

Helmut Lang-მა ახალი საკრუიზო კოლექცია მსოფლიოს ტაქსის მძღოლებს მიუძღვნა. შეიძლება გაგეცინოთ, მაგრამ ჩვენება იმდენად შთამბეჭდავი გამოვიდა, მოდის მიმდევრები გააოგნა.
თავდაპირველად ბრენდმა Helmut Lang-ის კოლექციის Gლობალ თახი ნაწილი გვაჩვენა, რომლის რეკლამა ნიუ-იორკის ტაქსისტებთან თანამშრომლობით შეიქმნა. ახლა პროექტი ერთი ქალაქის ფარგლებს გასცდა და მას ჰონკონგის, ლონდონის, პარიზისა და ტოკიოს ტაქსისტებიც შეუერთდნენ.

ახალი კოლექციის ფერთა გამა სხვადასხვა ქალაქის ტაქსის ფერების მიხედვით შეირჩა: წითელი – ჰონკონგი, შავი – ლონდონი, ყვითელი და თეთრი – ნიუ-იორკი, თეთრი – პარიზი და მწვანე – ტოკიო. კოლექციის ფოტოები ახალგაზრდა პროფესიონალებმა გადაიღეს, რომლებზეც არა მარტო ტანსაცმელი, არამედ თითოეული ქალაქის დამახასიათებელი ნიშნები ასახეს.



Valentino-ს საკურორტო კოლექციისთვის დიზაინერი პიერპაოლო პიჩოლი გონებით 60-70-იანი წლების რომს დაუბრუნდა. შთაგონება კრეატიულმა დირექტორმა ფელინის, ვისკონტისა და პაზოლინის ფილმებში პოვა.
კოლექციაში შევიდა ყოველდღიური, თავსაფრის ფორმის კაბები და ჟაკეტები, ასევე შარვალი და პიჯაკი 70-იანი წლების სტილში. ახალ კოლექციაში დიზაინერმა წინა კოლექციის თემა – ლოგომანია განავრცო.



Alexander Mcqueen-მა კონტრასტების თამაშს მიმართა. სარა ბარტონმა წინასაშემოდგომო კოლექციის საკუთარი ვარიანტი წარმოადგინა, რომელიც აგვისტოში მაღაზიებს შეავსებს. Alexander Mcqueen-ის სახლის კრეატიულმა დირექტორმა აქცენტი კონტრასტებზე გააკეთა, რომლებიც ერთმანეთს მიიზიდავენ. დიზაინერმა ობრი ბერდსლეის ილუსტრაციების მოტივები გამოიყენა და ისინი კოსტიუმებად აქცია. კოლექციაში ერთმანეთის გვერდითაა ტყავი და გიპიური, ქალური და მამაკაცური სილუეტები, რომანტიკული მაქმანები და მეტალის დეტალები.

ნიუ-იორკში კი Prada-ს მეორე საკურორტო კოლექციის ჩვენება გაიმართა. "გავიხედოთ წინ, წარსულის უარყოფის გარეშე"  – მიუჩა პრადასთვის ეს დევიზი გახდა საფუძველი და ახალი კოლექცია დიზაინერმა 1990-იანებს მიუძღვნა.



მიუჩამ Prada-ს საარქივო კოლექციების ციტირება მოახდინა, აქცენტები კი ლოგომანიაზე, ქალურობასა და მრავალფენიანობაზე გააკეთა. პოდიუმზე გამოჩნდნენ შარვალპიჯაკიანები, ტყავის მინიბოლოკაბებიანი და მრავალფეროვნად დაპრინტულმაისურიანი მოდელები.

დღეს გავრცელებული ტენდენციით აქსესუარები უნდა იყოს უხეში, ულამაზო, ugly. ერთი შეხედვით, ასეთია კოლექციაში წარმოდგენილი გლუვცხვირიანი ფეხსაცმელი და გაფუებული "ყურებიანი" ქუდები.


ნახეთ სრულად ჟურნალი "ბომონდის" ივლისის ნომერში


ქეთი დარჩია



ასევე დაგაინტერესებთ:


ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი - დღეს მოდაშია ყველაფერი

მსოფლიოს ტრენდად ქცეული ემოციები - SOLD OUT !




like
0

კომენტარის დამატება

სახელი*
აღწერა*
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.