ბლოგი

ვინ იყო მაქს ფაქტორი? ცნობილი ბრენდის ისტორია

ყოველთვის ვიცოდი, რომ ცნობილი ბრენდების სახელებს მიღმა საინტერესო ისტორიები იმალებოდა. მაქსიმილიან აბრამოვიჩ ფაქტოროვიჩი – არა, ეს ხუმრობა ნამდვილად არ გახლავთ. ასეთი ადამიანი ნამდვილად იყო და უფრო მეტიც, სწორედ ამ ადამიანმა დააარსა მსოფლიოში ყველაზე ცნობილი კოსმეტიკური ბრენდი Max Factor-ი.

როგორ იშორებდნენ თმას სხეულიდან ძველად

პირველყოფილი ადამიანებისთვის თმა მნიშვნელოვან როლს ასრულებდა. ის სხეულს სითბოს შენარჩუნებაში უწყობდა ხელს. ეპილაციის ისტორიის საწყისების განსაზღვრა სადაო თემაა, თუმცა მეტ-ნაკლებად უტყუარი და საიმედო ინფორმაცია ეპილაციის შესახებ, ჩვ. წ. აღ-მდე I საუკუნეს მიეკუთვნება და ეგვიპტის დედოფალ – კლეოპატრას სახელს უკავშირდება. ცნობილია, რომ დედოფალი ფეხებზე თმების მოსაცილებლად ცვილის ნიღბებს იყენებდა. იეროგლიფებმა ფარაონების არაერთი ბრძანება შემოინახა, სადაც მკაცრი მოთხოვნა იყო, რომ მონა გოგონებსაც ჰქონოდათ სუფთა, უთმო და გლუვი კანი.

როგორ გაჩნდა მაღალქუსლიანი ფეხსაცმელი

 მაღალმა ქუსლმა, მსოფლიოს მოდის ისტორიაში სრულიად ახალი სტილი შემოიტანა. მან თაყვანისმცემლების გული ჯერ კიდევ რამდენიმე ასეული წლების წინ დაიპყრო. ფეხსაცმლის ქუსლის ფორმა, ზომა და სიმაღლე, საუკუნეების განმავლობაში იცვლებოდა. ალბათ ბევრმა ქალბატონმა არ იცის, რომ თავდაპირველად ქუსლს აბსოლუტურად სხვა დანიშნულება ჰქონდა. ძველ ეგვიპტეში, ქუსლიანი ჩექმები მიწაზე მომუშავე მონებს ეცვათ იმისთვის, რომ სახნავ მიწაზე გადაადგილება ადვილად შესძლებოდათ.

ბროლის მისტიკური  სამყარო: როგორ შეიქმნა  Swarovski

უდიდეს პატივს ვცემ ადამიანებს, რომლებმაც არაფრიდან დიდი ძალისხმევის, თავდაუზოგავი შრომისა და ბრძოლის შედეგად მიაღწიეს დასახულ მიზანს და შეძლეს, მსოფლიოს ისტორიაში მნიშვნელოვანი როლი ეთამაშათ. ჩვენ ძალიან ბევრი ცნობილ ბრენდი ვიცით, მაგრამ მათი შექმნის ისტორიით იშვიათად ვინტერესდებით. არადა, ჩემი აზრით, ყველაზე საინტერესო - სწორედ მათი შემქმნელების სახელებს მიღმა იმალება. როგორ ხვეწდნენ ტექნოლოგიას და როგორ დაიპყრეს მსოფლიო ბაზარი.

მოდა სერიალში
არ აქვს მნიშვნელობა, ქალი დიასახლისია თუ წარმატებული კარიერისტი, ახალგაზრდა თუ პენსიონერი ყველას აქვს განტვირთვის საშუალება.
როგორ ვიპოვე დაკარგული „ცივი ბედნიერება“

გინახავთ ადამიანი, რომელსაც ნაყინი არ უყვარს? ის ხომ ყველას უყვარს, განურჩევლად ასაკისა, სქესისა და სოციალური სტატუსისა.

განუყრელები:  სუპერგამძლე მე და ჩემზე უგონოდ შეყვარებული,  ეგოისტი ”ის”

სულ რაღაც ექვსი თვეა, რაც ერთად ვართ და უკვე საშინლად მომაბეზრა თავი. ალბათ არავინ იცნობს მას ისე კარგად, როგორც მე. სად აღარ ვყოფილვართ ერთად, როგორ მდგომარეობაში და ფორმაში აღარ მინახავს...

დღის ლუქი ვალენტინობისთვის! - იდეალური არჩევანი წარმატებული ბლოგერებისგან
ყოველი დღე ხომ სიყვარულისაა, თუმცა თებერვლის 14 ნამდვილად განსაკუთრებული თარიღია.
რით დავიწყო?
ეს კითხვა ისეთივე ბუნებრივია ნებისმიერი ავტორის ცხოვრებაში, როგორიც ნებისმიერი თქვენგანის ყავის რუტინა დილით ან მეგობრებთან გატარებული შაბათის საღამოები. გეთანხმები, უხეში და ცოტაც თავხედურია ჩემი დღევანდელი ბლოგის დასაწყისი. დასაწყისი, პირველი ნაბიჯის გადადგმა, როგორც პირველი წინადადების აზრობრივად გამართვა არასდროს არის ადვილი. მეტიც, დღეს გადავწყვიტე, შენობით მოგმართო და ყველაზე ნაცნობ შეგრძნებაზე გელაპარაკო, რომელიც თითქოს უცნობი გახდა ან ტაბუ ადევს შენს ცხოვრებაში.

ხშირად და მოუბეზრებლად ვუყურებ პედრო ალმოდოვარის ფილმებს, ის დღეც მახსოვს, როდესაც პირველად ვეზიარე მის კინემატოგრაფიულ ენას ფილმით "ესაუბრე მას".
"გულწრფელია!" - ეს იყო პირველი შთაბეჭდილება, რომელიც ალბათ იშვიათად მიმიღია სხვა კინორეჟისორების ნამუშევრებისგან. რთულია, იყო 21-ე საუკუნის რიტმს აყოლილი და ამავდროულად - გულწრფელიც. რთულია არჩევანის გაკეთება ორ უკიდურესობას შორის: სძულდე ისეთი, როგორიც ხარ თუ უყვარდე ისეთი, როგორიც არ ხარ? ეს ის შემთხვევაა, როდესაც ოქროს შუალედის პოვნა თითქმის შეუძლებელია, დილემა - მტკივნეული. წინასწარ ვერ განსაზღვრავ, რომელი უკიდურესობა იქნება შენი სწორად გადადგმული ნაბიჯი, დინების მიმართულებით გადაწყვეტ ცურვას თუ მის საწინააღმდეგოდ... მაგრამ აქაც შედეგზე ფიქრობ და მასზე ხარ ორიენტირებული.

ძალიან გვიან ვაცნობიერებთ, რომ ბედნიერება "წუთის მეასედებშია".

რაც უნდა გასაკვირი იყოს, ყველაზე ბანალური არაბანალურ თემებზე საუბარი გახდა. თავის დამკვიდრებას ყველა საკუთარი, წინასწარ შედგენილი დოქტრინითა და გაწერილი წესებით ცდილობს. სოციალური სტატუსის შექმნის თეორია ზოგადი მარკეტინგის "პირველი კლასია". თანამედროვე საზოგადოება ხომ პრაგმატულობით ხასიათდება. პრესტიჟის ან მატერიალური კეთილდღეობისკენ დაუოკებელი სწრაფვა ზოგ შემთხვევაში, გაუცნობიერებლად, საკუთარი თავის უარყოფის მაპროვოცირებელი ქმედება ხდება. უფრო თუ ჩავუღრმავდებით, მივალთ ტერმინამდე: "ადამიანის გაუცხოება", მოჩვენებითობა და სიყალბე, თავის გაყიდვა და სტატუსის ყიდვა. შესაძლებელია, ამ შემთხვევას არაფორმალური ფილოსოფიური მარკეტინგიც კი ვუწოდოთ: ჩვენ დეტალურად ვსწავლობთ, რისი მოთხოვნაა "ბაზარზე" და იმის მიხედვით ვგეგმავთ საკუთარ ცხოვრებას - საით წავიდეთ? რა იქნება ჩვენთვის პროდუქტიული ზემოთ ხსენებული წესებისა და დოქტრინების გათვალისწინებით? თითქოს ყველაფერი რიგზეა, და საერთოდაც, არ ჟღერს ეს ყველაფერი ნეგატიურად და არც პრობლემა ჩანს. პრობლემა კი "მოთხოვნაშია", რადგან პირველ პლანზე მისი გადმოწევით უარვყოფთ მოთხოვნილებას, ამით კი საკუთარ ცნობიერს ვბლოკავთ. არის იქ ჩვენი ადგილი, სადაც სტატუსის შეძენა გვიწევს? და თუ არის, რატომ ვყიდულობთ პრესტიჟს?

ენდის საინტერესო, ყველასთვის ცნობილი ისტორია მახსენდება ბესტსელერის - ”ეშმაკი ატარებს პრადას”- ეკრანიზაციიდან, სადაც ნიუ-იორკში ჩასული გოგონა კარიერულ განვითარებაზე ოცნებობს. შემთხვევით მოხვდება მოდის ყველაზე გლამურულ ჟურნალში და საკმაოდ წარმატებულად აუწყობს ფეხს ახალი ცხოვრების უცნაურ რიტმს. გაიაზრებს "მოთხოვნას" და ზოგჯერ გაუცნობიერებელი ბედნიერების შეგრძნებაც კი ახრჩობს, რომელიც ნელ-ნელა ავიწყებს "მოთხოვნილებას".

მირანდა პრისტლის როლი ფილმში ფენომენალურად გენიალურია. ძლევამოსილი და მომთხოვნი მირანდა ენდის მომავლის მკვეთრი ვიზუალიზაციაა, ეს კვანძი კი ფილმის ფინალურ ნაწილში იხსნება, როდესაც ენდი უარს ამბობს მოპოვებულ სტატუსზე და აცნობიერებს, რომ პირადი და ოჯახური ცხოვრების ხარჯზე გაკეთებული კარიერა მისთვის ბედნიერების მომტანი არ იქნებოდა. მან ხომ ყველაზე უკეთ გაიაზრა მირანდა პრისტლის რეალური ბუნება და მოიგო ომი საკუთარი თავთან, აირჩია რეალური ბედნიერება, რომელიც მისთვის ორგანული და კომფორტული იყო.
დღეს ძალიან ცოტა "ენდი" თუ შემხვდება. იმ აზრამდეც ვარ მისული, რომ არაცნობიერი "აისბერგის" ქვედა კი არა, ზედა ნაწილი მგონია, სხვანაირად ვერ ვიფიქრებდი ადამიანის ბუნებრიობისა და ორგანულობის ფენომენზე, ბედნიერებასა და "ბედნიერებაზე", რომ არა რაღაც სხვა შინაგანი ძალა, რომელსაც ჰარმონიაში მოჰყავხარ საკუთარ თავთან. რწმენა, რომელიც გაუაზრებლად გინათებს გონებას. ენერგია, რომელიც გავიწყებს "როლებს" და გიქმნის სასიამოვნო აურას. მიგიღებენ მაშინ, როდესაც საკუთარ თავს მიიღებ ისეთს, როგორიც ხარ და არა ისეთს, როგორიც გინდა, რომ იყო. სჯობს, ვძულდეთ ორგანული, ვიდრე ვუყვარდეთ მოჩვენებითი. შორს პირად ცხოვრებაში "ეგომარკეტინგისგან"! ბედნიერება ჩვენშია.

დათა ალექსეევი
ჟურნალი ბომონდი, აგვისტოს ნომერი
ოთო ბენდელიანის შოკისმომგვრელი ტრანსფორმაცია -32 კგ სამოდელო ბიზნესამდე

ყოველი ადამიანი რომ ინდივიდუალურია საყოველთაოდ ცნობილი აქსიომაა, თუმცა მათგან ორ ძირითად ტიპს გამოვყოფდი. ადამიანთა ნაწილი, ვინც ცხოვრებისეულ სიახლეებს იღებს და ამას წარმატებულ შედეგად აქცევს და ადამიანთა მეორე კატეგორია, ვისაც უბრალოდ არ აქვს სიახლის პრეტენზია და შესაბამისად, ვერ ვითარდება. ხოლო თუ ახალს ვერაფერს ვქმნით, ვერ ვახდენთ სასარგებლო გარდაქმნას, მაშინ დროში არსებობა უბრალოდ რთულდება, რადგან ჩვენ ხომ დიდი ტრანსფორმაციების საუკუნეში ვცხოვრობთ. ჩვენს რეალობაში კი, ყოველთვის სასიამოვნოდ აღსაღნიშნი ფაქტია ახალი თაობის სწრაფვა წინსვლისკენ, რაც ახალ საუკუნეს ქმნის

- ეს თითქოს ახალი სიცოცლის დასაწყისია, ახალი ამოსუნთქა, რადგან ძველმა ცოტა არ იყოს, დაგვღალა. მნიშვნელოვანია მათი დანახვა და თითოეული მათგანის ახლოს გაცნობა.

ტრანსფორამციების სამყაროდან ჩვენი კიდევ ერთი გმირი ამჯერად 18 წლის ოთო ბენდელიანია, რომლის ცხოვრებაში გარდაქმნები ფიზიკური ცვლილებებით დაიწყო

-„ტრანსფორმაცია - ეს სიტყვა განსაკუთრებით მომწონს ჩემი ფიზიკური სახეცვლილებისთვის. ყველაფერი კი იმით დაიწყო, რომ პატარა ოთიკო ძალიან გამხდარი იყო და მარტივად რომ ვთქვათ მშობლებმა გადაწყვიტეს, "მოეყვანათ ფერზე" - გავსუქდი. წონაში ზრდის შეჩერება, არც მიცდია და ამასობაში სასწორის ციფერბლატმა უნამუსოდ გამოსახა 112 კგ. ძალიან აქტიური მოსწავლე ვიყავი, მიხდებოდა უამრავი კომუნიკაციის დამყარება, ხალხთან ურთიერთობა, გარდა ამისა საკმაოდ კრიტიკოსი ადამიანების გარემოცვაში ვიყავი, თუმცა ჩემი ფიზიკური "გაბარიტების" გამო არასდროს გამჩენია კომპლექსი ან მოვრიდებულვარ ურთიერთობას, პირიქით, ჩემს სიფუმფულეს ხეირიანადაც ვიყენებდი.

ამასობაში გაჩნდა გარდასახვის იდეა, თუმცა რატომ? ნამდვილად არ ვიცი, არ მახსოვს. შეიძლება ეს იყო ასაკობრივი სურვილი, მაგრამ მე უფრო ვფიქრობ, რომ ჩემს ქვეცნობიერს გიჟივით აინტერესებდა ოთიკო სხვა ვიზუალური მონაცემებით. დავიწყე აქტიური ვარჯიში სპორტ-დარბაზში, ვარჯიშს შევუთავსე სწორი კვება, ამათ დაემატა ძალიან დატვირთული სასწავლო გრაფიკი, პროექტების სიმრავლე და სასწორმაც ნელ-ნელა ამოისუნთქა. 5 თვეში 32 კგ, აბსოლუტურად სახეცვლილი ოთიკო, უკვე ოთო და ბედნიერების უზარმაზარი შეგრძნება, რომ მე შევძელი ტრანსფორმაცია. მაგრამ უნდა აღვნიშნო რომ ფიზიკური გარდასახვა არ იქცა ისეთ მნიშვნელოვან მოვლენად, როგორც ჩემივე გამოცდილებით შექმნილი დამოკიდებულება, რომ შეუძლებელი არაფერია, მთავარია მოინდომო! ეს "შეგონება" მექცა მთავარ მოტივაციად შემდეგი გამარჯვებებისთვის. ფიზიკურმა ტრანსფორმაციამ ამიმაღლა თვითშეფასება, უფრო თავდაჯერებული გამხადა და კიდევ უფრო ამბიციური, ფაქტობრივად, ფიზიკურმა გარდასახვამ ძლიერი ზეგავლენა მოახდინა ჩემს შინაგან სამყაროზეც. ზემოთაც აღვნიშნე "ოთიკო, უკვე ოთო" მეთქი, სახელის ცვლილებით ვეცადე, ჩემი ახალი "მეს" პრეზენტაციას, "ოთიკო" კი იმ საყვარელ, ფუმფულა ბიჭს დავუტოვე, რომელიც ძალიან საინტერესო, გემრიელ და სავსე ეპიზოდად ჩაიწერა ჩემს ცხოვრებაში“.

ფორმაში ჩადგომა იმდენად ეფექტური აღმოჩნდა, რომ ოთო სამოდელო სააგენტომდეც მიიყვანა და ამჟამად მოდის სფეროში მოღვაწეობს. გარდა კარგი ფიზიკური მონაცემებისა, ოთო საინტერესო მოსაუბრეცაა და მოდის ჯადოსნურ სამყაროში, ასევე საინტერესოდ შეგვახედა: „მე და მოდა დიდი ხნის მეგობრები ვართ. ინტერესი მოდის, დიზაინერების, მოდელების მიმართ ბავშვობიდან მქონდა. ეს იყო ჩემთვის სილამაზის, მშვენიერებისა და კრეატივის ფოიერვერკი. და მაშინ, როცა ჩემი ფიზიკური ტრანსფორმაციის შემყურე მეგობრებმა პოდიუმზე იდეურად გამამწესეს, გულის სიღრმეში ძალიან, ძალიან პატარა იმედი გამიჩნდა, რომ იქნებ, მეც შევერთებოდი ამ ფოიერვერკს.

ასეც მოხდა. წინა წლის დეკემბერში, მეგობრის დაჟინებული მოთხოვნით მივედი საუკეთესო, ბაზარზე წამყვან, თითქმის უკონკურენტო ქართულ სამოდელო სააგენტოში "Look Modéls"-ში და ბინგო! მყისიერად გამიფორმეს კონტრაქტი. ეს არის უნიკალური შანსი და საკმაოდ საინტერესო გამოწვევა ჩემთვის, რისთვისაც უღრმესი მადლობა მინდა გადავუხადო ულამაზეს ქალბატონს, ნინო ცქიტიშვილს. უნიკალური და საინტერესოა იმდენად რამდენადაც მოდელის ცხოვრება საკმაოდ რთული და ამავდროულად მრავალფეროვანია, მუდმივად გიხდება საკუთარ თავთან მუშაობა, როგორც ფიზიკური დახვეწის, ასევე შინაგანი სამყაროს გამდიდრების თვალსაზრისით, რადგან შეუძლებელია მხოლოდ ვიზუალით გახვიდე ფონს, მოდის სამყარო შემოქმედებითობის ზენიტია, გამომდინარე აქედან ამ სფეროში მოღვაწე უნდა იყოს ყოველმხრივ ღირსეული.

ჩემი აწ უკვე 7 თვიანი სამოდელო კარიერა მოიცავს რამდენიმე პერსონალურ ფოტოგადაღებას, კომერციულ გადაღებებსა და Mercedes-benz-ის თბილისის მოდის კვირეულის 2018 წლის შემოდგომა-ზამთრის სეზონზე დიზაინერების ჩვენებებში მონაწილეობას.
ეს ყველაფერი კი დასაწყისია! თავდაუზოგავად ვშრომობ ძალიან დიდი წარმატებებისთვის, რომელსაც ჩემი დედა-სააგენტოს "Look Modéls"-ის მნიშვნელოვანი დახმარებითა და მასთან სასიამოვნო თანამშრომლობით აუცილებლად მივაღწევ!

შეუძლებელი ხომ არაფერია, მთავარია მონდომება და "ცხოველური" სურვილი მიზნის მიღწევისა

18 წლის დამწყები მოდელი, როგორც თავად აღნიშნავს, გარდა ფიზიკური დახვეწილობისა, გონიერებაზეც ზრუნავს. ალბათ, სწორედ ესაა ყველაზე დიდი დაინტერესების საფუძველი, რადგან გარეგნობა არასდროს კმარა. მოდელობას ოთო სწავლასაც უთავსებს, თანაც წარმატებით და ამით მის შრომისმოყვარეობასა და მოწოდებას, რომ შეუძლებელი არაფერია, მთავარი მხოლოდ მონდომება, მხოლოდ ამყარებს. ოთოს საოცრად დადებითი მუხტი, შემართება და მომავლის სიყვარული ბევრი ახალგიზრდისთვის, შესაძლოა, გადამდები აღმოჩნდეს. ამ ყველაფერთან ერთად, ის ივ. ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სტუდენტია. სწავლობს იურიდიულ ფაქულტეტზე, სამართლის სპეციალობით. სკოლა ოქროს მედალზე დაასრულა და უნივერსიტეტში 100%-იანი სახელმწიფო გრანტით ჩაირიცხა - „ეს იმისთვის, რომ მოდელები განათლებას არ უკუაგდებენ, პირიქით“ - ამბობს ოთო.

ფიქრები მომავალზე კი ოთოს თვალთახედვით ასეთია: „არ ვიცი მომავალში ვინ ვიქნები, არ მიფიქრია. შეიძლება ვინმესთვის ეს უმიზნო, დაბნეული ადამიანის ნათქვამი იყოს, მაგრამ მე პირიქით ვფიქრობ, 18 წლის საკუთარი თავის ძალიან ბევრი ვერსია აღმოვაჩინე - წერის ნიჭიც მაქვს, ალბათ ფილოლოგი დედის დამსახურებაა, მათემატიკა ჩემი ჰობია, სამართალი - ინტერესის სფერო, მოდა - შემოქმედებითობასთან, ხელოვნებასთან დაახლოების შინაგანი სურვილის დაკმაყოფილების საშუალება, ბევრი სხვა რამეც - პროექტების წერა-შედგენა, მარკეტინგი, კომუნიკაციები. მარტივად რომ ვთქვა საკუთარი თავის მეშინია, არ მინდა რომ ჩემი შესაძლებლობებიდან რამე აუთვისებელი დამრჩეს, ასაკიც ხელს მიწყობს, მაქვს ძიების დრო. ამ კითხვაზე პასუხს კი, ალბათ, 2-3 წელში გაგცემთ, თუმცა გეტყვით რა პროფესიისაც არ უნდა ვიყო - იურისტი, მოდელი, მარკეტოლოგი თუ პროექტ-მენეჯერი, ძალიან ძლიერი პროფესიონალი და ჩემი საქმის ერთგული ვიქნები“.

ახალგაზრდებში ინტერესები ყოველთვის ჭარბად იჩენს თავს, თუმცა ხშირად ისინი ქრებიან, რადგან ჩნდება შიში, რომ საქართველოში ვერ რეალიზდებიან. ალბათ, მსგავსი დამოკიდებულება გარშემო მყოფებისგან არაერთხელ მოგისმენიათ, თუმცა ამასთან დაკავშირებით ახალგაზრდა მოდელს სხვაგვარი დამოკიდებულება აღმოაჩნდა:

„ვინ ქმნის საქართველოს? ჩვენ, ქართველები, ქართველი ახალგაზრდები, ასე რომ ვფიქრობ, მოვახერხებ სრულად რეალიზებას. თუ შესაბამისი გარემო უკვე შექმნილი არ არის, მე შევეცდები თანამოაზრეებთან ერთად შევქმნა ის, რაც გვჭირდება სრული რეალიზებისთვის. თუმცა იმასაც ვფიქრობ, რომ საქართველოს ფარგლებს გარეთ გასვლა აუცილებელია, იმავე უფრო მაღალი განათლების, გამოცდილების მისაღებად, უფრო განვითარებულ ქვეყნებში არსებული ინსტიტუციების მუშაობის სპეციფიკისა და პრაქტიკის გასაცნობად.

ჩემი ოცნება კი ერთია - მივაღწიო მაქსიმალურ წარმატებას.
ძალიან დიდი სურვილი მაქვს, შეიძლება უტოპიური, მაგრამ TOM FORD-თან თანამშრომლობა. ეს ჩემთვის ძალიან მნიშვნელოვანი მოვლენა იქნებოდა. საყვარელი მოდელი?! ჰმ, საკმაოდ ბევრი მოდელია, რომლებიც ჩემს ყოველდღიურობას ქმნიან, თავისთავად, სოციალურ ქსელში მათზე თვალის დევნებით, თუმცა გამოვყოფდი Francisco Lachowski-სა და Gisele Bündchen-ს, ძალიან ბევრი მიზეზი არსებობს რატომაც, მაგრამ მოკლედ რომ ვთქვა, ისინი მიყვარს!“
რაც შეეხება მათ, ვინც ჭარბ წონას აი, ახლა, ამ სტატიის კითხვის პროცესშიც ებრძვის, ოთო ბენდელიანი ერთ კეთილ რჩევას მოგცემთ:

„შეიყვარეთ საკუთარი თავი ისეთი, როგორიც ხართ! ზოგადი სტანდარტი არ არსებობს. სტანდარტია ის, რაც მოგწონთ. სხვათა დამოკიდებულების გამო ნუ გადაწყვეტთ გარდასახვას, თავს ნუ დაისტრესავთ. მხოლოდ მაშინ იბრძოლეთ ამისთვის, თუ თქვენი შინაგანი ხმა გიკარნახებთ“.

ჩვენ კი ისღა დაგვრჩენია, მოდის უსასრულო სამყაროში და არა მარტო, ოთოს დიდი წარმატებები ვუსურვოთ.


 

ანა ვერძაძე 
ჟურნალისტი

58 მილიონ დოლარად გაყიდული ძაღლის ქანდაკება
თანამედროვე ხელოვნებაში უამრავ საინტერესო შემოქმედს, კერძოდ, მოქანდაკეს ვხვდებით. დღესდღეობით მასალების მრავალფეროვნება შესაძლებას იძლევა შეიქმნას ახალი და სრულიად წარმოუდგენელი ნიმუშები. ალბათ, გასული საუკუნის მიწურულს ვერავინ წარმოიდგენდა, რომ უბრალო ბუშტის ძაღლი დიდ ქანდაკებად გადაიქცეოდა და უამრავ წამყვან გალერიაში საპატიო ადგილს დაიკავებდა. ყველა მიხვდება, რომ საუბარია ამერიკელ არტისტზე, მოქანდაკე ჯეფ კუნსზე. მას ბანალური ობიექტების დიდოსტატს უწოდებენ. ეს, რა თქმა უნდა, ხუმრობით.



კუნსის შემოქმედება თანამედროვე მოქმედი არტისტებიდან ყველაზე ძვირადღირებულია. მისი ნარინჯისფერი „ბუშტის ძაღლი“  კრისტის აუქციონზე 58,4 მილიონ ამერიკულ დოლარად გაიყიდა, რაც სრული რეკორდია მსოფლიოში. კრიტიკოსების აზრი მისი შემოქმედების მიმართ, ორ ნაწილად არის გაყოფილი. ზოგს ახალი ხედვის დიდოსტატად მიაჩნია, ზოგიც კი არსებულის სარფიანად გამოყენებაში სდებს ბრალს. ასეა თუ ისე, თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ჯეფ კუნსი სრულიად ახალი სახელია თანამედროვე ხელოვნებისა და ქანდაკების ისტორიაში. მისი შემოქმედება ყოველთვის ექსპერიმენტია, საზღვარია განვითარებულ ხელოვნებასა და მასკულტურას შორის, ურთიერთობაა საკუთარ თავსა და სამყაროს შორის.



“ვფიქრობ ხელოვნება იყენებს ყველაფერს, რაც შენს გარშემოა, რაც შენი წარსულია. ჩემმა შემოქმედებამ გააქრო ჩემში ყველა შინაგანი დაბრკოლება და შიში. აი ესაა მთავარი წარმატების გასაღებიც“ – ჯეფ კუნსი


ივანე ქეშიკაშვილი

სურნელოვანი სნობიზმი
“Niche” იშვიათი ტიპის სუნამოს ნიშნავს. ნიშ პარფიუმერიისთვის დამახასიათებელია საინტერესო და სპეციალური სურნელი, რომლის ანალოგის მოძებნა რთულია: ტექსტილით შთაგონებული არომატები, წიგნისა და ბიბლიოთეკის სურნელის მატარებელი არომატები, ბუნებრივი ქვების ენერგიის მატარებელი არომატები, საყვარელი ალკოჰოლიური სასმლის არომატი და სხვა იშვიათი ფორმულები, რომლებიც განსაკუთრებულად გაგრძნობინებენ თავს. სწორედ ამიტომ სიძვირის მიუხედავად, სუნამოს მოყვარულებისთვის თითოეული წვეთი ღირებულია. ნიშ სუნამოები საინტერესო ისტორიებითაა ინსპირირებული და აღვიძებს მოგონებებსა და გრძნობებს და გვაზიარებს პარფიუმერების ჯადოქრობას.

ნიშ სუნამოს მოკლე მიმოხილვა

ნიშ სუნამო ლიმიტირებული გამოშვებაა, დიზაინერის სუნამო კი მასობრივი. ეს ნიშნავს, რომ ნიშ სუნამოს მფლობელი უფლებამოსილია ატაროს ექსკლუზიური და ორიგინალური სურნელი, რომელიც მთლიანად უნიკალურია, იმისგან განსხვავებით, რაც მასობრივად ხელმისაწვდომია.
ნიშ პარფიუმერები მკაცრად იცავენ წესს, რომ მხოლოდ მაღალი ხარისხის ექსტრაქტები გამოიყენონ რათა შექმნან იშვიათი სენსაცია, რომელიც ყოველ ჯერზე ფლაკონის გახსნისას განსხვავებულ გამოცდილებას მოუტანს მის მფლობელს.

დიზაინერის სუნამოს მოკლე მიმოხილვა


ეს სუნამოები მასობრივი წარმოებისაა და ძირითადად ცნობილი დიზაინერის სახლები წარმოადგენენ. მისი შეძენა შესაძლებელია ონლაინ, დიზაინერების ბუტიკებში, სავაჭრო ცენტრებსა და პარფიუმერულ მაღაზიათა ქსელებში. თუმცა ეს სუნამოები ნაკლებად ექსკლუზიურია, მისი მთავარი დადებითი მხარე მისი ხელმისაწვდომობა და ფართო არჩევანია.

ჩავანაცვლოთ დიზაინერის სუნამო ნიშით თუ არა ? რა უნდა გავითვალისწინოთ?

პასუხი თქვენს პერსონალურ არჩევანსა და სტანდარტზეა დამოკიდებული. ეს არის კონფლიქტი და არჩევანი ჩვეულებრივსა და არაჩვეულებრივს შორის. შენი არჩევანი შენს ისტორიას ჰყვება, აქედან გამომდინარე, შენ უკეთ იცი რა შეგეფერება.
სანამ კითხვას უპასუხებთ, გაითვალისწინეთ რამდენიმე გარემოება.

ხელმისაწვდომობა

ბრენდ სუნამოს ნებისმიერ სავაჭრო ცენტრსა თუ ქსელურ პარფიუმერულ მაღაზიაში შეიძენ, ნიშ სუნამოს კი მხოლოდ სპეციალურ ბუტიკსა და ონლაინ საიტზე.

ღირებულება

ბრენდ სუნამო ნიშთან შედარებით ბევრად იაფია, მაგრამ ნიში არც ისე ძვირი გამოდის თუ გავითვალისწინებთ მის ხარისხსა და გამყოლ სურნელს.

სუნი

არჩევანის გაკეთებამდე უნდა დაფიქრდე რისთვის ყიდულობ სუნამოს. გინდა უბრალოდ კარგ სურნელს აფრქვევდე? თუ გინდა რომ ატარებდე არაჩვეულებრივ სურნელს და დაამახსოვრო თავი ყველას შენი უნიკალური არომატით? ბრენდ სუნამოს ფართო არჩევანი აქვს, ერთადერთი პრობლემა მისი არაექსკლუზიურობაა. 

იმედი მაქვს ეს სტატია გაგიადვილებთ გადაწყვეტილების მიღებას. არაფერია ცუდი დიზაინერებისა და სელებრითების სუნამოებში, მაგრამ უფრო ამაღელვებელია, გქონდეს უნიკალური, მდიდრული და პერსონალური სურნელი, რომელიც თავის სათქმელს ამბობს შენი ცხოვრების სტილსა და გემოვნებაზე.

ატალია ბერიანიძის ბლოგი

ასევე დაგაინტერესებთ:

PANTHEON ROMA - სურნელოვანი ისტორია