როგორ მიიღოთ ნაკლები მარილი

მარილი ჩვენი ორგანიზმისთვის აუცილებელია. ნატრიუმი, რომელსაც ის შეიცავს, მნიშვნელოვანია ნერვული სისტემისა და კუნთოვანი დაბოლოებებისთვის. ასევე, ის ურთიერთქმედებს კალიუმთან, რათა ორგანიზმში სითხე დააბალანსოს. მაგრამ ამისათვის საკმარისია სულ მცირე რაოდენობა - დღეში
ერთი მეათედი ჩაის კოვზი. ჰარვარდის უნივერსიტეტის მონაცემებით კი ჩვენ ამ დოზას საშუალოდ 20-ჯერ ვაჭარბებთ.
ყველაზე დიდი რაოდენობით მარილს ვიღებთ ნახევარფაბრიკატებისა და დამუშავებული პროდუქტებისგან: სენდვიჩები, შებოლილი ხორცი, სოუსები, შეფუთული წვენები, კონსერვირებული წვნიანები, პიცა და სხვა ფასდფუდი. ამავე უნივერსიტეტმა მოამზადა რამდენიმე რჩევა, რომლებიც მარილის დოზის შემცირებაში დაგეხმარებათ:


გამოიყენეთ სანელებლები და გემოს გამაძლიერებელი სხვა ნატურალური საშუალებები.
თქვენს საყვარელ კერძებს გემო ნატურალური სანელებლებით შეჰმატეთ - გამხმარი და ახალი მწვანილები, ნიორი, კოჭა, ციტრუსი, ბალზამისებური ძმარი და ღვინო. ისინი მადას აღგიძრავთ, მაგრამ კერძს მარილით არ „გადატვირთავენ“.


მიირთვით სასარგებლო ცხიმი
ხშირად გეჩვენებათ, რომ ვერ დანაყრდით, თუ კერძს მაიონეზიანი სოუსი არ დაუმატეთ. ეს რომ არ მოხდეს, მომზადების დროს მეტი სასარგებლო ცხიმი გამოიყენეთ - ავოკადო, ნიგოზი, ზეთი.


მოამზადეთ სწორად
სცადეთ ბოსტნეული და ხორცი სწრაფად შეწვათ. ეს მეთოდი ბუნებრივ გემოს გაგრძნობინებთ. ბოლოს შეაზავეთ ზეთითა და ლიმნით.


ნაკლები პური
მარცვლეულის პურიც კი, რომელიც უფრო სასარგებლოდ მიიჩნევა, შესაძლოა დიდი რაოდენობით ნატრიუმს შეიცავდეს. პური შეიცავს საკმაო რაოდენობის მარილს - მას უმატებენ როგორც გემოს, ასევე ცომის ამოყვანის მიზნით.


შეიძინეთ პროდუქტები სეზონურად
როგორც რ უნდა ვეცადოთ ბუნებას საკუთარი კანონები აქვს. პროდუქტი კი უფრო გემრიელი იქნება, თუ შესაფერის სეზონზე შეიძენთ - რაც უფრო გემრიელია ბოსტნეული, მარილის დამატების მით ნაკლები სურვილი გაქვთ.

ანა ვერძაძე
like
0

კომენტარის დამატება

სახელი*
აღწერა*
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.