გასტრონომია

ზოგიერთს უფრო მხურვალე უყვარს: რით არის სასარგებლო ცხარე საკვები
ალბათ, გყავთ ისეთი ნაცნობები, რომლებსაც ძალიან არ უყვართ მწარე კერძები, თუმცა კულინარიული ინდუსტრიის ექსპერტები ამტკიცებენ, რომ ასეთი ადამიანები იმათზე გაცილებით ნაკლები არიან, ვიდრე ისინი, ვისაც სანელებლებიანი ექსპერიმენტები მოსწონთ. გაირკვა, რომ ზომიერად ცხარე საკვები მავნე სულაც არ არის, მეტიც, ის ჯანმრთელობისთვის სასარგებლოა.


ცხარე საკვები აძლიერებს ჯანმრთელობას

წიწაკა ჩილი შეიცავს ალკალოიდ კაპსაიცინს, რაც მას ძალიან ცხარე გემოს სძენს. კვლევამ დაამტკიცა, რომ კაპსაიცინი კლავს ფილტვებში, კუჭქვეშა და პროსტატას ჯირკვლებში წარმოქმნილ სიმსივნურ უჯრედებს, ამასთან არ აყენებს ზიანს ჯანმრთელ ორგანოებს.

სანელებლები წვავენ კილოგრამებს

ის, რომ ცხარე სანელებლები წვავენ ცხიმებს დიდიხნის დამტკიცებული ფაქტია. ზომიერად ცხარე სანელებლები აჩქარებენ ნივთიერებათა ცვლას და ასტიმულირებენ მეტაბოლიზმს, რაც თავის მხრივ ორგანიზმს აიძულებს ენერგია ეფექტურად და უფრო სწრაფად დაწვას. გარდა ამისა კერძზე ჩილის დამატება აქვეითებს შიმშილის გრძნობას.

კარი სადილად - დიდი სარგებელი
ინდური კარი არა მხოლოდ გემრიელი, არამედ ძალიან სასარგებლო კერძია - სხვადასხვა წიწაკის, სანელებლების, ჩილისა და კურკუმას კომბინაცია დადებითად აისახება სისხლის მიმოქცევაზე და ეხმარება გულ-სისხლძარღვთა დაავადებების დროს, აფერხებს თრომბის წარმოქმნას და აძლიერებს სისხლძარღვებს.

სანელებლები სასარგებლოა გაციებისა და ცუდი განწყობის დროს
ცხარე სანელებლები გაგანთავისუფლებთ გაციებისა და სურდოგან, ასევე შეგიმსუბუქებთ გაღიზიანებულ ბრონქებს, დაგეხმარებათ ასთმის დროს. მეცნიერები ადასტურებენ, რომ ზომიერად ცხარე კერძების რეგულარული მიღება ამაღლებს განწყობასაც ენდორფინების ხარჯზე, რაც ორგანიზმის საერთო „გახურების“ დროს გამოიყოფა.

ანა ვერძაძე
TOP-3 პროდუქტი რომელიც აუცილებლად უნდა მიირთვას ქალმა
ქალის ჯანმართელობა და სილამაზე დიდ ყურადღებასა და მოვლას საჭიროებს. იმისათვის, რომ მოვლილი ვიყოთ და შევინარჩუნოთ ენერგიულობა, აუცილებლია დავიცვათ ყოველდღიური რაცონის რამდენიმე წესი.

გთავაზობთ პროდუქტების სიას, რომლებიც ქალს ეხმარება დარჩეს ლამაზი და ჯანმრთელი ბევრი წლის განმავლობაში.


წითელი თევზი

თევზის ცხიმიანი სახეობები, რომლებიც შეიცავს დიდი რაოდენობით ომეგა-3-ს, შეუცვლელია ქალის ორგანიზმისთვის. სწორედ ეს ნივთიერებაა პასუხისმგებელი კანის სიმკვრივესა და ელასტიურობაზე, იცავს რა მემბრანას დაზიანებისგან. ასე რომ, მენიუში წითელი თევზის შეტანით, დარწმუნებული იყავით, რომ ნაადრევი ნაოჭები და სახის ოვალის მოშლა არ გემუქრებათ. დიეტოლოგები ქალებს ურჩევენ მიიღონ წითელი თევზის სახეობები კვირაში მინიმუმ ორჯერ...


ბროკოლი

მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ ვიტამინი B-ს მაღალი შემცველობის გამო, ბროკოლი ყველაზე დადებითად მოქმედებს ნერვულ სისტემაზე, ხელს უშლის რა ორგანიზმში მავნე ბაქტერიების გავრცელებას. ამ ბოსტნეულის რეგულარულად მიღების შემთხვევაში, თქვენ აუმჯობესებთ მთელი ორგანიზმის მუშაობას და იხანგრძლივებთ ახალგაზრდობას. ქალებისთვის რეკომენდებულია ბროკოლის კვირაში 2-ჯერ მირთმევა.


შავი შოკოლადი


უცნაურია, მაგრამ ფაქტია: შოკოლადი სასარგებლოა და მეტიც, შეუცვლელი პროდუქტია ქალებისთვის, რადგან მის შემადგენლობაში შედის მაგნიუმი, მარგანეცი, თუთია, ფოსფორი და რკინა - ყველა ეს მინერალი ამყარებს ძვლოვან ქსოვილს, ასევე ხელს უწყობს ჰორმანალური ფონის დარეგულირებას. ბევრი რომ არ გავაგრძელოთ, ექიმების რეკომენდაციით ქალებმა უნდა მიირთვან დღეში 25 გ შავი შოკოლადი (და არამც და არამც მეტი).
როგორ მოვამზადოთ ბრაუნი 3 ინგრედიენტით?

ბრაუნი უგემრიელესი შოკოლადის დესერტია, წარმოშობით ამერიკიდან. ის 1893 წელს გამოიგონეს. გთავაზობთ გამარტივებულ ვერსიას, რომელიც მხოლოდ 3 ინგრედიენტით მზადდება, სულ რაღაც 15 წუთში.

TOP 5 დესერტი ახალი წლისთვის

წარმოგიდგენთ ტოპ 5 დესერტს ახალი წლისთვის

2019 წლის TOP 5 გასტრონომიული ტენდენცია
გასტრონომია - დინამიური და განვითარებადი სამყაროა. კულინარიულმა საიტებმა, ბლოგებმა ტენდენციები შეისწავლეს და მათგან საუკეთესოები შეარჩიეს.
სწორედ ის დროა გაიგოთ, რა საინტერესო სიახლეებს გვიმზადებს გასტრონომიული სამყარო 2018 წლისთვის.

1. აღმოსავლური სანელებლები

კულინარიაში აღმოსავლური
მოტივები პოპულარობის მოხვეჭას აგრძელებს. ლიბანური, თურქული, ირანული, მაროკოული და სირიული სამზარეულო ნამდვილად განიცდის ზრდას.

2. ყვავილოვანი არომატები

ახალი წლისთვის ყვავილები შეფ-მზარეულების ხელში გადაინაცვლებენ. ახლა ყვავილებით კერძს არა მარტო გააფორმებენ, არამედ დამატებითი არომატიზატორის დატვირთვითაც გამოიყენებენ. ლავანდა, კალუნა, ვარდი, გულყვითელა - საუკეთესო დროა ახალი გემოებისა და არომატების დასაგემოვნებლად.

3. ეგზოტიკური სოკო

დამდეგ წელს უმჯობესია ქამა სოკო ეგზოტიკური სოკოებით ჩაანაცვლოთ, რადგან მათი გემო გაცილებით საინტერესოა. ასეთი სოკოები სამზარეულოში ექსპერიმენტების საშუალებას იძლევიან და ნამდვილ გასტრონომიულ შედევრებს შექმნით. გამოიყენეთ ხის სოკო, არყის სოკო, მუხლუხა სოკო და ა.შ.

4. სუპერფხვნილი

სუპერფხვნილები კვლავ ტენდენციურია. პერუს ყაყაჩო, კაკაო - შეგიძლიათ დაუმატოთ ნებისმიერ კერძს. ფხვნილები კერძს ანტოქსიდანტებითა და ვიტამინებით გაამდიდრებენ. სასარგებლო და გემრიელია.

5. სასარგებლო სნეკები

სასარგებლო წასახემსი საკვები პოპულარობას არ კარგავს. ბოსტნეულისგან დამზადებული სასარგებლო ჩიფსები, რომელთა დამზადება შესაძლებელია მინიმალური პროდუქტით გასქურის საშუალებით. კომბოსტო, სტაფილო, ტკბილი კარტოფილი, ნიახური, კვახი - ჩიფსის მომზადება ნებისმიერი ბოსტნეულითაა შესაძლებელი.
ფრანგი შეფ-მზარეულის, სედრიკ გროლეტის საკონდიტრო შედევრები

დაათვალიერეთ ფრანგი კონდიტერის წარმოუდგენელი ნამუშევრები.

ვიეტნამური ყავა!

ვიეტნამური ყავის მთავარი ინგრედიენტი არის შესქელებული რძე. ის ძალიან გემრიელია.

ჯანსაღი საუზმის გემრიელი ნაწილი - ავოკადოს მაიონეზი
ავოკადო, იგივე ალიგატორის მსხალი ყველაზე სასარგებლო ბოსტნეულის სამეულში საპატიო ადგილს იკავებს. იგი შეიცავს კალციუმს,კალიუმს ფოსფორისა და რკინის ვიტამინებს და საკმაოდ გემრიელია.
ავოკადოს მაიონეზი ტრადიციულ სალათებს (ვინეგრეტს, ოლივიეს) ნაკლებად მოუხდება. ძალიან გემრიელია სხვადასხვა ბოსტნეულის კერძთან ერთად. ან უბრალოდ ბუტერბროდისთვის.


ინგრედიენტები

ავოკადო - 2 ცალი
ლაიმის წვენი - 4 ს/კ
ნიორი - 1/2 კბილი
მდოგვი - 1 ს/კ
შაქარი - 1 ს/კ
კაიენური წიწაკა - დაფქული, მწიკვი
მარილი და პილპილი - გემოვნებით
TOP 3 პროდუქტი, რომელიც ყავაზე მეტად გამოგაფხიზლებთ
კაცობრიობა ჯერ კიდევ ვერ ჩამოყალიბდა - ყავა სასარგებლოა თუ მავნებელი ჩვენი ორგანიზმისთვის. ამ თემაზე კამათის დროს ამ სასმელის მომხრეებიც და მოწინააღმდეგენიც საკუთარ პოზიციებს იცავენ, მაგრამ მიაუხედავად იმისა, რომ საბოლოო ვერდიქტი არომატულ სასმელს ვერ გამოვუტანეთ, ბევრი ცდილობს შეამციროს მისი მიღების დოზები, ან საერთოდაც უარი თქვას მასზე. ამის შემდეგ კი ძალიან ლოგკური კთხვა ისმის: როგორ გავიღვიძოთ დილით ყავის გარეშე?

გამსოავალი არსებობს! ამისათვის, უბრალოდ საკმარისია სწორად ისაუზმოთ. ჩვენ წარმოგიდნეთ იმ პროდუქტებს, რომლებიც გამოფხიზლებაში დაგეხმარებიან.

ვაშლი
ინგლისურ ენაში ერთი ანდაზაა „An apple a day keeps the doctor away” , რომლის თანახმადაც ერთი ცალი ვაშლის მირთმევა ყოველდღიურად ბევრ პრობლემას აგვარიდებს თავიდან. მათ შორს ძილიანობასაც. ერთ ვაშლში 13 გრამი შაქარია - ნახშირწყლები კი ტვინს სწრაფ გამოღვიძებაში და მუშაობის დაწყებაში ეხმარებიან. დიდმა, წვნიანმა ვაშლმა სავსებით შეიძლება შეგიცვალოთ ყავა, რომელსაც თქვენ სამსახურისკენ მიმავალი გზაში ყიდულობთ. ეფექტი იგივეა, ორგანიზმი კი უფრო სასარგებლო პროდუქტს მიიღებს.


თაფლი

თაფლი ნატურალურ შაქარს შეიცავს, რომლის გადამუშავებისას ორგანიზმი მომენტალურად ფხიზლდება. გარდა ამისა, ის კოფეინთან შედარებით ნელა გამოდის ორგანიზმიდან, რაც უფრო დიდი ხნის განმავლობაში უზრუნველყოფს თქვენ სიფხიზლეს. ასე რომ, თუ თქვენ გიყვართ ტკბილეული და დღის დაწყებას დესერტით ამჯობინებთ, თამამად შეგიძლიათ მურაბა და ხილფაფა თაფლით შეცვალოთ: ის იდეალურად მოუხდება ტოსტს, ფაფას და ხილის სალათას.


გრეიფრუტი

ოდესმე შეგიჩნევიათ, რომ მომენტალურად მხოლოდ სუნმა შეიძლება გაგიხსნათ გონება და გამოგაფხიზლოთ? სწავლულებმა დაამტკიცეს, რომ ციტრუსის არომატს ყველა დანარჩენთან შედარებით მოჰყავს ადამიანი ტონუსში. გარდა ამისა, ეს ხილი მდიდარია C ვიტამინით, რომელიც ასევე ეხმარება ორგანიზმს გაღვიძებაში. ამიტომ, ბევრ ქვეყანაში მიღებულია საუზმის დაწყება გრეიფრუტით.
რა ემართება სხეულს, როცა ყველს მიირთმევთ
არსებობს უამრავი ურთიერთ საწინააღმდეგო ინფორმაცია იმაზე, თუ რა გაუხანგრძლივებს ადამიანს სიცოცხლეს და პირიქით, რა გამოიწვევს ნაადრევ გარდაცვალებას. თუ აქამდე გსმენიათ, რომ ყველი ორგანიზმს ვნებს და „აბერებს“, ახალი მეცნიერული კვლევები ამტკიცებენ, რომ ყველი აახალგაზრდავებს და ახანგრძლივებს სიცოცხლეს.

ჟურნალში Clinical Nutrition გამოქვეყნებულმა ახალმა კვლევამ აჩვენა, რომ სამიდან ერთ-ერთი რძემჟავას ყველში დიდი რაოდენობით შემცველობის გამო, ის ამცირებს გულის შეტევისა და ინსულტის რისკს.
ყველის შემცველობაში შემავალი ათასი მოლეკულა მოქმედებს ისე, რომ მან სარგებელი მოგიტანოთ. ზოგიერთი უპირატესობა აშკარაა, სხვები კი ნაკლებად.

„პლუს“ ნიშანი
- ყველი თითქმის იმავე რაოდენობით ცილას შეიცავს, რამდენსაც ცხიმს, რასაც ორგანიზმი უჯრედების რეგენერაციისთვის იყენებს. ასევე შეიცავს კალცს, რაც აძლიერებს ძვლებს. ერთ-ერთია იმ რამდენიმე პროდუქტს შორის, რომელშიც D და B12 ვიტამინებია დაგროვილი - მონაწილეობენ ერითროციტების ფორმირებასა და ნერვული ფუნქციის სტაბილიზაციაში.

- ყველში ბევრი სასარგებლო ბაქტერიაა. დადებითად მოქმედებს ნაწლავებზე, აუმჯობესებს ნივთიერებათა ცვლას.

„მინუს“ ნიშანი
- გადავიდეთ ცოტა არასასიამოვნო სიახლეზე. სასარგებლო არ გახლავთ ყველში შემცველი მარილი. თუ დიდ ყურადღებას ანიჭებთ კვებასა და დღის ნორმას, თქვენთვის მისაღებია დღეში 20-30 გრ ყველი.

- საყურადღებოა ყველის ხარისხიც. თუ ძროხს სტეროიდებითა და ანტიბიოტიკებით ასტიმულირებდნენ, ისინი ავტომატურად ხვდებიან რძეში. ეს კი შედეგად აზიანებს ენდოკრინულ სისტემასა და ჰორმონებს. სწორედ ამიტომ, მწარმოებლის არჩევას დიდი ყურადღება უნდა დაუთმოთ.

ანა ვერძაძე