გასტრონომია

ჯანსაღი საუზმის გემრიელი ნაწილი - ავოკადოს მაიონეზი
ავოკადო, იგივე ალიგატორის მსხალი ყველაზე სასარგებლო ბოსტნეულის სამეულში საპატიო ადგილს იკავებს. იგი შეიცავს კალციუმს,კალიუმს ფოსფორისა და რკინის ვიტამინებს და საკმაოდ გემრიელია.
ავოკადოს მაიონეზი ტრადიციულ სალათებს (ვინეგრეტს, ოლივიეს) ნაკლებად მოუხდება. ძალიან გემრიელია სხვადასხვა ბოსტნეულის კერძთან ერთად. ან უბრალოდ ბუტერბროდისთვის.


ინგრედიენტები

ავოკადო - 2 ცალი
ლაიმის წვენი - 4 ს/კ
ნიორი - 1/2 კბილი
მდოგვი - 1 ს/კ
შაქარი - 1 ს/კ
კაიენური წიწაკა - დაფქული, მწიკვი
მარილი და პილპილი - გემოვნებით
TOP 3 პროდუქტი, რომელიც ყავაზე მეტად გამოგაფხიზლებთ
კაცობრიობა ჯერ კიდევ ვერ ჩამოყალიბდა - ყავა სასარგებლოა თუ მავნებელი ჩვენი ორგანიზმისთვის. ამ თემაზე კამათის დროს ამ სასმელის მომხრეებიც და მოწინააღმდეგენიც საკუთარ პოზიციებს იცავენ, მაგრამ მიაუხედავად იმისა, რომ საბოლოო ვერდიქტი არომატულ სასმელს ვერ გამოვუტანეთ, ბევრი ცდილობს შეამციროს მისი მიღების დოზები, ან საერთოდაც უარი თქვას მასზე. ამის შემდეგ კი ძალიან ლოგკური კთხვა ისმის: როგორ გავიღვიძოთ დილით ყავის გარეშე?

გამსოავალი არსებობს! ამისათვის, უბრალოდ საკმარისია სწორად ისაუზმოთ. ჩვენ წარმოგიდნეთ იმ პროდუქტებს, რომლებიც გამოფხიზლებაში დაგეხმარებიან.

ვაშლი
ინგლისურ ენაში ერთი ანდაზაა „An apple a day keeps the doctor away” , რომლის თანახმადაც ერთი ცალი ვაშლის მირთმევა ყოველდღიურად ბევრ პრობლემას აგვარიდებს თავიდან. მათ შორს ძილიანობასაც. ერთ ვაშლში 13 გრამი შაქარია - ნახშირწყლები კი ტვინს სწრაფ გამოღვიძებაში და მუშაობის დაწყებაში ეხმარებიან. დიდმა, წვნიანმა ვაშლმა სავსებით შეიძლება შეგიცვალოთ ყავა, რომელსაც თქვენ სამსახურისკენ მიმავალი გზაში ყიდულობთ. ეფექტი იგივეა, ორგანიზმი კი უფრო სასარგებლო პროდუქტს მიიღებს.


თაფლი

თაფლი ნატურალურ შაქარს შეიცავს, რომლის გადამუშავებისას ორგანიზმი მომენტალურად ფხიზლდება. გარდა ამისა, ის კოფეინთან შედარებით ნელა გამოდის ორგანიზმიდან, რაც უფრო დიდი ხნის განმავლობაში უზრუნველყოფს თქვენ სიფხიზლეს. ასე რომ, თუ თქვენ გიყვართ ტკბილეული და დღის დაწყებას დესერტით ამჯობინებთ, თამამად შეგიძლიათ მურაბა და ხილფაფა თაფლით შეცვალოთ: ის იდეალურად მოუხდება ტოსტს, ფაფას და ხილის სალათას.


გრეიფრუტი

ოდესმე შეგიჩნევიათ, რომ მომენტალურად მხოლოდ სუნმა შეიძლება გაგიხსნათ გონება და გამოგაფხიზლოთ? სწავლულებმა დაამტკიცეს, რომ ციტრუსის არომატს ყველა დანარჩენთან შედარებით მოჰყავს ადამიანი ტონუსში. გარდა ამისა, ეს ხილი მდიდარია C ვიტამინით, რომელიც ასევე ეხმარება ორგანიზმს გაღვიძებაში. ამიტომ, ბევრ ქვეყანაში მიღებულია საუზმის დაწყება გრეიფრუტით.
რა ემართება სხეულს, როცა ყველს მიირთმევთ
არსებობს უამრავი ურთიერთ საწინააღმდეგო ინფორმაცია იმაზე, თუ რა გაუხანგრძლივებს ადამიანს სიცოცხლეს და პირიქით, რა გამოიწვევს ნაადრევ გარდაცვალებას. თუ აქამდე გსმენიათ, რომ ყველი ორგანიზმს ვნებს და „აბერებს“, ახალი მეცნიერული კვლევები ამტკიცებენ, რომ ყველი აახალგაზრდავებს და ახანგრძლივებს სიცოცხლეს.

ჟურნალში Clinical Nutrition გამოქვეყნებულმა ახალმა კვლევამ აჩვენა, რომ სამიდან ერთ-ერთი რძემჟავას ყველში დიდი რაოდენობით შემცველობის გამო, ის ამცირებს გულის შეტევისა და ინსულტის რისკს.
ყველის შემცველობაში შემავალი ათასი მოლეკულა მოქმედებს ისე, რომ მან სარგებელი მოგიტანოთ. ზოგიერთი უპირატესობა აშკარაა, სხვები კი ნაკლებად.

„პლუს“ ნიშანი
- ყველი თითქმის იმავე რაოდენობით ცილას შეიცავს, რამდენსაც ცხიმს, რასაც ორგანიზმი უჯრედების რეგენერაციისთვის იყენებს. ასევე შეიცავს კალცს, რაც აძლიერებს ძვლებს. ერთ-ერთია იმ რამდენიმე პროდუქტს შორის, რომელშიც D და B12 ვიტამინებია დაგროვილი - მონაწილეობენ ერითროციტების ფორმირებასა და ნერვული ფუნქციის სტაბილიზაციაში.

- ყველში ბევრი სასარგებლო ბაქტერიაა. დადებითად მოქმედებს ნაწლავებზე, აუმჯობესებს ნივთიერებათა ცვლას.

„მინუს“ ნიშანი
- გადავიდეთ ცოტა არასასიამოვნო სიახლეზე. სასარგებლო არ გახლავთ ყველში შემცველი მარილი. თუ დიდ ყურადღებას ანიჭებთ კვებასა და დღის ნორმას, თქვენთვის მისაღებია დღეში 20-30 გრ ყველი.

- საყურადღებოა ყველის ხარისხიც. თუ ძროხს სტეროიდებითა და ანტიბიოტიკებით ასტიმულირებდნენ, ისინი ავტომატურად ხვდებიან რძეში. ეს კი შედეგად აზიანებს ენდოკრინულ სისტემასა და ჰორმონებს. სწორედ ამიტომ, მწარმოებლის არჩევას დიდი ყურადღება უნდა დაუთმოთ.

ანა ვერძაძე
ზაფხულის ჰიტი - კიტრის მურაბა ლაიმითა და პიტნით
ინგრედიენტები
კიტრი - 1 კგ (პატარა ჯიშის)
შაქარი - 600 გ
ლაიმი - 1 ცალი
პიტნა - 40 გ (მთლიანი ღერები)

მომზადების წესი
კიტრი დაჭერით მსხვილ, 1x1 სმ კუბიკებად. მოაყარეთ შაქარი და დადგით ქვაბით, სანამ წვენს არ გამოუშვებს. შემდეგ დადგით ქვაბი საშუალო ცეცხლზე.
წვრილ სახეხზე გახეხეთ ლაიმის ცედრა, გამოწურეთ წვენი. 10-15 წუთში კიტრის ხარშვიდან, დაუმატეთ ქვაბში ლაიმის ცედრა და წვენი, ასევე პიტნის ღერები.
ხარშეთ კიდევ 10 წუთი. გადმოდგით ცეცხლიდან და ბოლომდე გააციეთ.
გაიმეორეთ იგივე მოქმედება კიდევ 3-ჯერ. ამოიღეთ პიტნის ღერები ქვაბიდან და გაანაწილეთ მურაბა ქილებში. დაახურეთ ჰერმეტულად და ბოლომდე გააციეთ.

გემრიელად მიირთვით!
რა ემართება სხეულს, როცა რძიან შოკოლადს მიირთმევთ?
ნატეხებად ვაქციოთ ყველაზე გავრცელებული დესერტი და ნებისმიერი ქალის საყვარელი ჟინი

შოკოლადი აძლიერებს ტვინის ფუნქციას
რძიანი შოკოლადი მდიდარია მაგნიუმით, მინერალებით, აუცილებელია ჯანსაღი ტვინისთვის. 3-4 ნატეხი შოკოლადი აძლიერებს ყურადღების კონცენტრაციას და აძლიერებს მეხსიერებას.

შოკოლადი აფერხებს სიბერეს
ნიუ-იორკში კორნელის უნივერსიტეტის მეცნიერებმა სენსაციური განცხადება გააკეთეს: დიეტა, ანტიოქსიდანტებით მდიდარი პროდუქტები, იცავს ტვინს ამილოიდური ფირფიტების დაგროვებისგან, რასაც დემენციის გამოწვევა შეუძლია. რძიანი შოკოლადი ასევე მდიდარია პოლიფენოლებით, რაც ათავისუფლებს ორგანიზმს თავისუფალი რადიკალებისგან - ასაკობრივი ართრიტის ძირითადი მიზეზი.

შოკოლადი იცავს გულს
როგორც ჩატარებულმა 12 წლიანმა კვლევამ დაადასტურა, ჩვენს რაციონში შემავალ შოკოლადს შეუძლია საგრძნობლად შეამციროს გულის შეტევის რისკი. მეტიც, ჯანმრთელობაზე მხოლოდ მწარე შოკოლადი არ მოქმედებს დადებითად. რძიანი შოკოლადის მცირე ფილაც კი დადებითად მოქმედებს ჯანმრთელობაზე.

შოკოლადი ებრძვის გაციებას
2009 წელს British Journal of Cancer -ში გამოქვეყნებულ სტატიაში აღნიშნულია: შოკოლადში შემცველი ფენოლური მჟავები (კიდევ ერთი ბუნებრივი ანტიოქსიდანტი) აძლიერებს იმუნურ სისტემას. ის ასტიმულირებს ორგანიზმის დეტოქსიკაციის პროცესს, ეხმარება ხველისა და გაციებისგან განთავისუფლებაში.

შოკოლადი ზიანს არ აყენებს კანს
1960-იან წლებში ამერიკელი დერმატოლოგები ამტკიცებდნენ, რომ გლუვი და ბზინვარე კანის შესანარჩუნებლად აუცილებელი იყო შოკოლადზე უარის თქმა. თუმცა თანამედროვე კვლევებმა ეს მითი გააქარწყლა. 2005 წელს დადასტურდა, რომ არავითარი მტკიცებულება არ არსებობს იმისა, რომ შოკოლადი აკნეს იწვევს. გამონაყარზე გაცილებით მეტად მოქმედებს თეთრი პური, კარტოფილი და პასტა.

ანა ვერძაძე
"კუბა ლიბრე" - ყველაზე მოდური და ძვირადღირებული კოქტეილის რეცეპტი

დრო

5 წთ


სირთულე

მარტივი

ინგრედიენტები

ლაიმის წვენი
ლაიმი
ყინულის კუბიკები
თეთრი რომი
კოკა-კოლა

მომზადების წესი

ბოკლებში ჩაასხით ლაიმის წვენი, ჩაყარეთ მრგვალად დაჭრილი ლაიმი, ყინულის კუბები, ჩაამატეთ რომი, შეავსეთ კოკა-კოლით, მოურიეთ და გემრიელად მიირთვით.

აზიაში იაპონია ერთ-ერთი პირველი ქვეყანაა სადაც ყავის კულტურა გავრცელდა. იაპონიაში ფიქრობენ, რომ ყავა აუცილებლად ყინულთან ერთად უნდა მიირთვა.

სირთულე: მარტივი, დრო: 15 წუთი, დოზა: 1 ჭიქა


ინგრედიენტები:

ყინული - 200მლ.გრ
წყალი - 200 მლ. გრ
ყავა - 2.5 ს. კ

მომზადების წესი:

ა. მაღალი ჭიქის ნახევარი ყინულით გაავსეთ.
ბ. ჭიქას დაადეთ ყავის ფილტრი, ისე რომ ყინულებს ყავა ნელა დაეყაროს. 
გ. ფრთხილად დაასხით წყალი ფილტრს.
დ. ჭიქას მოხსენით ფილტრი და დაამატეთ შაქარი. ცივ წყალში შაქრის დიფუზია რთულია, დაახმარეთ მას თბილი რძე.

რჩევები ზედმეტი კილოგრამების მარტივად მოსაშორებლად და საზაფხულო კერძების TOP 3
ზაფხულის ცხელ დღეებში ყველაზე რთულია სასურველი მენიუს შედგენა ისე, რომ ამინდთან და გემოვნებასთან იყოს ჰარმონიაში. ხშირ შემთვევაში ძლიერი სიცხე სხეულის დეჰიდრატაციასთან ერთად უმადობასაც იწვევს, რაც ჩვენთვის ნაცნობი, უამრავი მიზეზის გამო არის განპირობებული.



თუ გსურთ, რომ ზაფხულის ცხელი დღეები ჯანსაღად და კომფორტულად გაატაროთ შემდეგი რჩევები აუცილებლად უნდა გაითვალისწინოთ:

1. აუცილებლად დალიეთ წყალი საუზმემდე, ეს რუტინა თქვენს დღეს უფრო ენერგიულსა და მსუბუქს გახდის

2. მოერიდეთ ნებისმიერ დესერტს საუზმეზე, მიირთვით ყავა/ჩაი უშაქროდ, მხოლოდ შავ შოკოლადთან ერთად

3. არ დაგავიწყდეთ, რომ საუზმე დღის ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილია. არ მიიღოთ ცხიმოვანი პროდუქტი, ცილები და ნახშირწყლები დაგეხმარებათ დღის განმავლობაში თავი მსუბუქად და კომფორტულად იგრძნოთ

4. ლანჩის დროს აუცილებლად მიირთვით სასურველი ხილი, თუმცა არასდროს ჩაანაცვლოთ სადილი ხილით!

5. მიირთვით წყალი მანამ, სანამ მოგწყურდებათ! ეს ჩვევა აუცილებლად დაგავიწყებთ ზაფხულის დაღლილობისა და უუნარობის შეგრძნებას!



შეგახსენებთ, რომ ძალიან მნიშვნელოვანია სეზონური, კომპლექსური მიდგომა კვებასთან. აქვე იმასაც გეტყვით, რომ ზედმეტი ცხიმების მოსაშორებლად ზაფხული საუკეთესო სეზონია, საუკეთესო დიეტა კი - სწორი კვება!

გთავაზობთ საზაფხულო კერძების საუკეთესო სამეულს!



ბროკოლის სალათი

•ბროკოლი - 1 პატარა თავი
• სტაფილო - 1 ცალი, მოზრდილი
• ვაშლი - 1 ცალი, მოზრდილი
• ხახვი - 1 პატარა თავი
• ნიგოზი - 1/2 ჭიქა
• შავი ქლიავის ჩირი - 1/2 ჭიქა
• მაიონეზი - 3 ს/კ
• ლიმონი - 2 ს/კ
• მარილი და პილპილი



პომიდვრისა და კიტრის ინდური სალათი 

• კიტრი - 1 ცალი
• ხახვი - 1 ცალი, წვრილად დაჭრილი
• პომიდორი - 2 ცალი, წვრილად დაჭრილი
• ქინძი - 1 კონა, წვრილად დაკეპილი
• წიწაკა ჩილი - 2 ცალი
• ლაიმის ან ლიმონის წვენი - 2 ცალი
• ზეითუნის ზეთი - 2 ს/კ
• კედრის კაკალი ან სხვა თხილეული - 3 ს/კ, წვრილად დაკეპილი
• ჯანჯაფილი, ნედლი - 1/3 ჩ/კ
• წიწაკა
• ძირა
• მარილი



ტომატის საზაფხულო კრემ სუფი


• წითელი ხახვი - 1 თავი
• ნიორი - 3 კბილი
• ნიახურის ღერები - 2 ცალი
• პომიდორი - მწიფე, 600 გ
• წითელი ბულგარული წიწაკა - 1 ცალი
• ზეითუნის ზეთი - 2 ს/კ
• მარილი - გემოვნებით
• ბოსტნეულის ბულიონი - 600 მლ
• ტომატის პიურე - 400 გ
• ტომატპასტა - 3 ს/კ
• ტომატის სოუსი - ცხარე, 1 ს/კ
• ნაღები - გემოვნებით


ასევე დაგაინტერესებთ:


რატომ უნდა გაიწმინდოთ კბილები ქოქოსის ზეთით?


ყველაზე მოდური დესერტები სამეფო კონდიტერის აზრით
მათ, ვისაც პლანეტის მთავარი ახლადდაქორწინებულების გულწრფელ გრძნობებში ძველებურად ეჭვი ეპარებათ, გაიხსენეთ ეგზიუპერის კლასიკა: „გიყვარდეს არ ნიშნავს ერთმანეთის ყურებას.
ბრიტანეთის სამეფო ოჯახის მენიუს საიდუმლო - როგორ იკვებება დედოფალი ელისაბედი?
ხუთი საათი რომ ხდება, ყოველთვის მახსენდება, რომ ახლა ყველა ინგლისელი, ყველა ოჯახში, ჩაის მიირთმევს. მეც მიყვარს ჩაი.