პერსონა

ფილიპ პლეინი - მეკობრე პოდიუმიდან
გერმანული ბრენდი "ფილიპ პლეინი" (Philipp Plein) აწარმოებს ქალის, მამაკაცის, ბავშვის ტანსაცმელს, ფეხსაცმელსა და აქსესუარებს. ბრენდის ძირითადი ხაზი არა მხოლოდ Fashion-ხაზია, არამედ Lunettes, მზის სათვალეების ხაზიც, Diamonds - საიუველირო სამკაულები, Home Collection - ავეჯი და სხვადასხვა საოჯახო ნივთი, ასევე ტექსტილი. - თუ მკითხავთ, საიდან ვიღებ შთაგონებას, გიპასუხებთ, რომ ყველაფრისგან. სამყარო იმდენად მშვენიერია, მხოლოდ თვალის გახელაა საჭირო იმის დასანახავად, რასაც ეძებ. - ამბობს ფილიპი.

რა თქმა უნდა, სამყარო მართლაც მშვენიერია, მაგრამ ყველას როდი შეუძლია თვალის გახელით მისი დანახვა. თუმცა, მათი წყალობით, ვინც ხედავს და სილამაზეს ქმნის, საშუალებას აძლევს სხვებსაც, დაინახონ იგი და არა მხოლოდ დაინახონ, ხელითაც შეეხონ ამ სილამაზეს. დიზაინერი ფილიპ პლეინიც ერთ-ერთი ახალგაზრდა და წარმატებული მოდელიერია, რომელიც კოლექციების შექმნისას საკუთარ თავს ამოცანას უსახავს - სამყარო კიდევ უფრო ლამაზი გახადოს.



ბრენდის შტაბბინა შვეიცარიაში მდებარეობს, ხოლო სამოსი იწარმოება იტალიაში, საოჯახო ტექნიკა და აქსესუარები - გერმანიაში, კოლექციების ჩვენება კი მოდის კვირეულებზე ხდება ნიუ-იორკში, მილანში, ბერლინში, ლას-ვეგასში, ბარსელონაში, მოსკოვში. მისი ბრენდი მსოფლიოს 40 ქვეყანაშია წარმოდგენილი.

ფილიპ პლეინი დაიბადა 1978 წელს მიუნხენში, გერმანიის ერთ-ერთ ლამაზ ქალაქში. ბავშვობაში მშობლებთან ერთად ბევრს მოგზაურობდა, სტუმრობდა მუზეუმებს, გამოფენებს, რამაც მისი სხვადასხვა ქვეყნის კულტურისა და ხელოვნებისკენ სწრაფვა განაპირობა, ამან კი ასახვა მის შემოქმედებაში პოვა. გარდა იმისა, რომ ხელოვნებისადმი გაუჩნდა ინტერესი, მათემატიკითაც იყო გატაცებული.



სურდა, ეკონომისტი გამოსულიყო. მათემატიკის სიყვარულმა სწორედ ეს მიზანი ჩაუნერგა, თუმცა ბადენ-ვურტემბერგის გიმნაზიის დამთავრების შემდეგ ნიურნბერგში გაემგზავრა და ფრიდრიხ-ალექსანდრეს სახელობის უნივერსიტეტში იურიდიულ ფაკულტეტზე ჩააბარა. სწავლის დამთავრების შემდეგ მუშაობა მაინც ეკონომიკის სფეროში დაიწყო. მისი აზრით, იურიდიული განათლებით ეკონომიკაში უფრო მეტს მიაღწევდა. რაც შეეხება დიზაინერის პროფესიას, სრულიად შემთხვევით აირჩია.

ძაღლისთვის, რომელსაც თავს ევლებოდა, ვერა და ვერ მოძებნა კომფორტული სავარძელი. არ დაუტოვებია არც ერთი გერმანული მაღაზია, მაგრამ სასურველ მოდელს ვერ მიაგნო. მაშინ გადაწყვიტა, თავად დაემზადებინა ოთხფეხა მეგობრისთვის სასურველი ავეჯი. ასეც მოიქცა. როცა სავარძელი გააკეთა და მეგობრებს უჩვენა, ყველანი აღფრთოვანდნენ და თავიანთი ცხოველებისთვისაც სთხოვეს მსგავსის გაკეთება.



ეს მოხდა 1998 წელს. იმდენად ლამაზი ნაკეთობები გამოსდიოდა, ურჩიეს, დიზაინერი გამხდარიყო. რჩევა ფილიპს ჭკუაში დაუჯდა და შესაძლებლობების მიხედვით, პატარა სახელოსნო გახსნა, სადაც საოჯახო აქსესუარებისა და ავეჯის დამზადება დაიწყო.

შეკვეთებმაც არ დააყოვნა. შემოსულმა თანხამ საშუალება მისცა, არა იაფფასიანი, არამედ ეგზოტიკური ხის მასალა შეეძინა და სერიოზულად მოეკიდა ამ საქმისთვის ხელი. ხის მასალის გარდა იყენებდა ტყავს, ხავერდს, აბრეშუმს.

ერთხელაც, ერთმა კომპანიამ მოდის კვირეულის დღეებში, რომელიც დიუსელდორფში იმართებოდა, მოსასვენებელი ოთახის დიზაინისთვის პროექტი შეუკვეთა. ფილიპმა გადაწყვიტა, საჩუქრის ვარიანტში სტუმრებისთვის ტყავის ჩანთებიც შეეკერა.



წარმატება თავბრუდამხვევი იყო. ფილიპს ვერც კი წარმოედგინა, მისი ნამუშევარი ასეთ ფურორს თუ მოახდენდა.

ახალგაზრდა დიზაინერმა გააგრძელა ავეჯზე მუშაობა, პარალელურად რამდენიმე ნიმუში პარიზში წაიღო Maison&Objet-ის გამოფენაზე. თავისი სტენდი პლეინმა რამდენიმე უჩვეულო ნივთით გაალამაზა - მოაწყო მილიტარის სტილის ვინტაჟური პარკი, რომელიც სვაროვსკის თვლებით იყო გაფორმებული. მალევე შეამჩნია, რომ ამ დიზაინმა მყიდველთა ყურადღება მიიპყრო. სწორედ მაშინ მიხვდა, რომ დადგა დრო, ტანსაცმლის დიზაინერობა დაეწყო.

ბრენდ Philipp Plein-ის შექმნის თარიღად 2004 წელი მიჩნევა. სწორედ ამ წელს ჩაუშვა წარმოებაში დიზაინერმა ტანსაცმლის პირველი ხაზი. ფილიპმა გადაწყვიტა, შეექმნა "ნებისმიერი სტილი, მოსაწყენის გარდა".



ორი წლის შემდეგ საიუველირო ნაწარმის წარმოებაც დაიწყო, ხაზს Dirty Diamonds ერქვა. 2007 წელს კი შექმნა კოლექცია, რომელშიც გამოიყენა აპლიკაციები სვაროვსკის თვლებით, რომელიც თავის ქალის სხვადასხვა ფორმას განასახიერებდა, რაც ბრენდის განმასხვავებელ ნიშნად იქცა.

პლეინი ერთ-ერთი პირველია, რომელმაც ტანსაცმლის წარმოებისას აქსესუარად თავის ქალა გამოიყენა. თავის ქალის იდეა ფილიპს შთააგონა საყვარელმა კინოპერსონაჟმა ჯეკ-ბეღურამ ცნობილი ფილმიდან, "კარიბის ზღვის მეკობრეები". ალბათ ამიტომაცაა, რომ მის კოლექციებში გოტიკური სტილის მეკობრული ხაზები შეიმჩნევა. იგი იყენებს მეტალის დეტალებს, ეგზოტიკური ტყავის სხვადასხვა სახეობას, ატარებს ექსპერიმენტებს სამოსის ფორმაზე, კლასიკურ თარგებს სხვა სტილს უხამებს და ა.შ.



2009 წელს სწორედ პლეინს შესთავაზეს ამერიკული კომპანიის წარმომადგენლებმა მათ მიერ წარმოებული სათამაშოებისთვის ტანსაცმელი ფილიპს შეეკერა. დიზაინერმა ბარბის სვაროვსკის თვლებით გაწყობილი ბრწყინვალე შავი კაბა ჩააცვა, მხრებზე კი პალანტინი მოასხა.

2011 წელს მოდელიერმა თავისი პირველი საბავშვო კოლექცია წარმოადგინა - გაზაფხული-ზაფხული 2012, რომლის მაისურებზე პრინტის სახით დისნეის სტუდიის მულტფილმებისა და კომპანია "მარველის" კომიქსების გმირები იყო გადატანილი.

2012 წელს სახელი ისე გაითქვა, იტალიის საფეხბურთო კლუბ "რომას" გუნდის წევრებისთვის სამოსის შეკვეთა მიიღო. მას უნდა შეეკერა ქურთუკები, პალტოები, სავარჯიშო კოსტიუმები, ბოტასები, ჩანთები და ა.შ. კოლექცია განკუთვნილი იყო მინდორს მიღმა სატარებლად. დიზაინერი უდიდესი ენთუზიაზმით შეუდგა შეკვეთის შესრულებას: "მე გუნდის თითოეულ ფეხბურთელს დღევანდელი დღის ნამდვილ გლადიატორად ვაქცევ. მათით აღფრთოვანდებიან არა მხოლოდ მინდორზე, არამედ მის გარეთაც".



ბრენდის სტილი, როგორც თავად ამბობს, "არის Haute Couture გოტიკური გლამურის ელემენტებით". მისი სამოსი ორიენტირებულია ახალგაზრდა წარმატებულ ადამიანებზე. მოსწონს ახალგაზრდებისთვის მუშაობა, რომლებიც აყალიბებენ თავიანთ სტილს, იქმნიან ინდივიდუალურ იმიჯს, ამიტომაც მისი კლიენტები არიან ისინი, ვინც შეუპოვრად მუშაობენ და ვისაც ესმით, რომ სწორედ მუშაობაზეა დამოკიდებული მათი ცხოვრების ხარისხი.

მისი კლიენტები არიან ფეხბურთელები, მსახიობები, მომღერლები, მოდელები. ფილიპის სამოსს უპირატესობას ანიჭებენ რობი უილიამსი, ჯონი დეპი, ანტონიო ბანდერასი, რიანა, პერის ჰილტონი, დევიდ ბექჰემი, პიერ სარკოზი, ჯენიფერ ლოპესი და სხვა წარმატებული ადამიანები.

ჟურნალ GQ-ს ვერსიით ფილიპ პლეინი გახლავთ ლაურეატი პრემიისა "წლის ნაციონალური ბრენდი". მასვე მიანიჭეს ჯილდო "მოდა", რომელიც სატელევიზიო შოუ "ახალი სახეების" მიერ დაწესდა.



ასე რომ, ფილიპ პლეინი სვაროვსკის თვლებითა და თავის ქალის ფორმებით ისევ და ისევ დიზაინის მეფედ რჩება. მისი ერთ-ერთი უცნაური დამახასიათებელი თვისებაა, ჩვენების დამთავრებისას, როცა მადლობის მოსახდელად გამოდის, სცენიდან სწრაფადვე გარბის. როცა შეეკითხნენ, რატომ გარბიხარ ასე სწრაფად და რატომ დინჯად არ გახვალო, მახვილგონივრულად მიუგო: "მე სწრაფად დავრბივარ და სწრაფადვე ვვითარდები, პრაქტიკულად - გეომეტრიული პროგრესიით".

სვეტა კვარაცხელია

"ყველგან Versace" - ვარსკვლავების საყვარელი ბრენდი
ვერსაჩე ყველა ვარსკვლავის საყვარელი ბრენდია. ბრენდისადმი სიყვარული სხვადასხვა დაჯილდოების წითელი ხალიჩიდანაც ჩანს ხოლმე, როცა ათეულობით ვარსკვლავი ვერსაჩეს კაბებში და კოსტიუმებში იწონებს თავს. დონატელას ბოლო კოლექციის ერთ-ერთი ლუქი საკმაოდ წარმატებული აღმოჩნდა. ის უამრავმა ცნობილმა სახემ მოირგო, ასევე ვერსაჩეს ამ კომბინიზონს უამრავი ცნობილი გამოცემის ყდაზე და ფურცლებზე ვიხილავთ. კოსტიუმი გასულ ღამეს ახალგაზრდა მომღერალ Dua Lipa-საც ეცვა ნიუ იორკში. ასევე CFDA-ის წითელ ხალიჩაზე მოდელი ჯიჯი ჰადიდიც იწონებდა თავს.

ნახეთ ვარსკვლავების გალერეა:

დუა ლიპა



ჯიჯი ჰადიდი



სერენა ვილიამსი



ნაომი ქემპბელი



Vogue   ესპანეთი



ELLE ბრაზილია





AVTANDIL - როცა სამოსში სქესი იკითხება
AVTANDIL - ერთ-ერთი სტაბილური სახელი და ქართული მოდის ისტორიაში ყველაზე მნიშვნელოვანი ბრენდია. მისი ისტორია ინდუსტრიის განვითარებასთან ერთად იწერებოდა. პატარა სახელოსნოში დიდი სიყვარულით დაწყებული საქმე მასშტაბურ წარმოებად გადაიქცა. როგორც დიზაინერი ავთო ცქვიტინიძე აღნიშნავს, "ავთანდილის" წარმატების საიდუმლო მის მუდმივ მოძრაობასა და განვითარების სურვილშია.



- ავთო, მიხარია, რომ ისევ შევხვდით ერთმანეთს თქვენს მარკაზე სასაუბროდ. როგორ ვითარდება მარკა "AVTANDIL" და რა სიახლეა თქვენს საქმიანობაში?

- წარმატებისა და წინსვლის უმთავრესი პრინციპი განვითარება, მუდმივი მოძრაობაა. არ უნდა გაჩერდე. სულ უნდა აგრძელებდე ძიებას და მარკის მენეჯმენტი სწორად უნდა გათვალო. მარკის მეორე ხაზი განვითარების პროცესშია. სიახლეა, რომ ამ ხაზის რებრენდინგი მიმდინარეობს - დარჩება მხოლოდ ქუჩის მოდა და სპორტული შიკი. გლამურული სამოსი კი მთლიანად პირველში, ანუ პრეტ ა პორტეს ხაზში გადაინაცვლებს. პარალელურად, მეორე ხაზს დაემატება მამაკაცის ხაზი. მამაკაცის ხაზსაც იგივე დატვირთვა ექნება, როგორიც ქალისას, გათვლილია ნებისმიერი გემოვნებისთვის. ორი წელია ამ პროცესების სწორად გათვლაზე ვმუშაობთ.



ვეძებთ სპეციალისტებსაც. მოლაპარაკებებს ვაწარმოებთ ფაბრიკებთან. სამუშაო, პრაქტიკულად დავასრულეთ და მარკა მზად არის მამაკაცის ხაზის გამოსაშვებად. მიუხედავად დიდი არჩევანისა, ქართველი მომხმარებელი პრეტენზიულია, განსაკუთრებით მამაკაცი. ქართველი მამაკაცი ყველაფერს არ იცვამს, ტონებიც მის გემოვნებას უნდა მიუსადაგო. იმავე საფასო პოლიტიკის მასმარკეტში, სხვაგან ასეთ წვრილმანებს არ ითვალისწინებენ. ამ შემთხვევაში ჩვენ შევჩერდით ფეშენმიმართულებით უფრო რეალიზებად, ქართულ ხასიათს მორგებულ მოდელებზე. ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მოდის მიმდევარი მამაკაცები ამ სტილს ვერ მოირგებენ, ეს ხაზი ყველა სეგმენტზეა გათვლილი. ეს იქნება კაფსულა კოლექციები. ჯერჯერობით არ შევიტანთ კლასიკურ ხაზს. გოგონებისა და ბიჭების მოდელებში იქნება სტილი უნისექსი. მინდა, რომ ეს ხაზი სპორტ-შიკთან გაერთიანდეს და ერთი ხასიათის პროდუქტი მივიღოთ. ქალების ხაზი გაიყოფა. გლამური, როგორც აღვნიშნე პირველ ხაზში, ანუ ლუქსში გადავა.

- იმ კოლეციებს, რომელზეც ბოლო წლებში იმუშავეთ, ერთი ხაზი თუ აერთიანებს?

- ამ კოლექციებისთვის საერთო ხასიათი და ფერთა გამაა, ის სილუეტები, კონსტრუირება, რომელიც ძალიან ჩემია. ეს კონსტრუქციები მეორე ხაზში შედარებით გამარტივებული, ხოლო პირველ ხაზში შედარებით რთულია. პირველი ხაზი მხოლოდ ფრანგული ქსოვილით იკერება და ამიტომაცაა განსაკუთრებული. ქსოვილებს პარიზში ვიძენთ. ვთანამშრომლობთ რამდენიმე კომპანიასთან. მომავალი სეზონის ქსოვილს წინასწარ ვუკვეთთ. შესაბამისად, ქსოვილიც ტენდენციური და ტრენდულია.



- რა შეიცვალა მოდაში, რამდენად საინტერესო გახდა თანამედროვე ადამიანისთვის?

- მოდა ნელა, მაგრამ მაინც იცვლება... ნელ-ნელა ისევ ქალის სილუეტსა და ქალურობას უბრუნდება, რაც ძალიან მახარებს. დღემდე უნისექსი ითვლება ტრენდად, თუმცა დაბრუნდა შედარებით ვიწრო ქვედაბოლოები, ვიწრო შარვლები. თავისუფალი სამოსი და მძიმე ფეხსაცმელი ნელ-ნელა ტოვებს ტენდენციებს.

- როგორ ფიქრობთ, რა პროცესებმა გამოიწვია ეს ცვლილება?

- ეს უფრო ფსიქოლოგების თემაა. ამასთან, არ დაგვავიწყდეს, რომ მოდას პეპელასავით ხანმოკლე სიცოცხლე აქვს. დიდმა და ფართო ტანსაცმელმა ძალიან დიდხანს დაიპყრო მოდის სამყარო. როგორც ჩანს, საზოგადოებამ ამოწურა ეს სტილი, რომელიც მარტივი შესაკერია და გაცილებით პრაქტიკულიც. ასეთი სტილის სამოსი არ გაიძულებს, რომ მუდმივად ფორმაში იყოთ, უხეშად რომ ვთქვათ, მუდმივად თითის წვერებზე იდგეთ, რასაც ვერ ვიტყვით სხეულზე მომდგარ კონსტრუქციაზე. ქალური, წელში გამოყვანილი კაბა, ფაქტობრივად, ინდივიდუალური თარგით იკერება, მისი ტარება კი გარკვეულ მომზადებას უკავშირდება.



- მოდასთან ერთად თქვენი კოლექციებიც იცვლებოდა, მაგრამ ბოლომდე ქალურობის ერთგული დარჩით...

- არ მიყვარს, როცა სამოსში სქესი არ იკითხება. ასე მგონია, გაპრანჭვა ქალური ბუნებისთვისაა დამახასიათებელი. ის მხოლოდ მამაკაცისთვის არ იპრანჭება, საკუთარ თავსაც ეპრანჭება. ქალები სულ კოხტაობენ, ისინიც კი, რომლებიც არ მისდევენ მოდას და მიაჩნიათ, რომ მოდისგან განყენებულად ცხოვრობენ. სამსახურში არიან, მეგობრების წრეში თუ პურის საყიდლად, გაპრანჭვა არ ავიწყდებათ. მუდმივად მობილიზებულები არიან. ჩემი მოსაზრებით, ქალის არსებობა დედამიწას აბედნიერებს, სწორედ ამ მისიით შეიქმნა. დიდი როლი აქვს ქალს საზოგადოებასა და კაცობრიობის ისტორიაში და მამაკაცის ცხოვრებაშიც. მოდა ძალიან ჩამოჰგავს მის ცვალებად ხასიათს, ამიტომაც იცვლება ხშირად სილუეტიც, თმის ტენდენციებიც და ფერთა გამაც. მთელი ინდუსტრიები ჩართულია ამ პროცესში. ფეხსაცმლისა და ჩანთის ფორმებზეც კი არ წყდება მუშაობა. ამ ვნებამ ესთეტიკური მედიცინის მიმართულებითაც გადაინაცვლა. აქტუალური გახდა სავარჯიშო დარბაზები, შესაბამისად ფორმის შენარჩუნება. ბოლო წლებია, ხელმისაწვდომი და ტენდენციური გახდა გაახალგაზრდავება. ადამიანს არ უნდა დაბერება.



- სწორედ ეს ტრენდულობა და ვნება იწვევს გარკვეულ დრამასაც...

- გააჩნია, რამდენად ჯანმრთელად მიუდგები ამ საკითხს, რამდენად ძლიერი ხარ, რომ მსხვერპლად არ იქცე, ინფორმაციის ოვერდოზი არ მოგივიდეს. ყველაფერმა დანევროზებულ არსებად არ უნდა გაქციოს: მოკლე თმაა მოდაში და თმა შეიჭრა, მერე დაიბერო ტუჩები და ცხვირი აიპრიხო... ტენდენციების მიხედვით იცვალო მკერდისა და დუნდულების ფორმები. თუ ვარდისფერია ტენდენციური და შენ მწვანე გაცვია, ამით არაფერი შავდება.

- მოდის ისტორიაში ყველაზე საინტერესო პერიოდად რომელს თვლით?

- არც ერთს. პერიოდი ნაკლებად საინტერესოა. უფრო ინდივიდუალურად განვიხილავ დიზაინერებს. გენიალური იყო მაქქუინის პერიოდი. ასევე საინტერესო და განსაკუთრებული _ რალფ სიმონსის. ახლა დემნა გვასალიას დროა... ეს დიზაინერები ერთმანეთისგან რადიკალურად განსხვავდებიან.



- რაში ვლინდება თქვენთვის თანამედროვე მოდის ინდუსტრიაში დემნა გვასალიას ფენომენი?

- დემნა მსოფლიომ აიტაცა და ალბათ ყველაზე პოპულარული ბრენდი აქვს. "ბალენსიაგას" გაყიდვებმა ყველა მოდის სახლისას გადააჭარბა. საზოგადოების მოწონება-არმოწონებაზე არაა ლაპარაკი. ეს დიზაინერი ყველაზე აღიარებული და მოთხოვნადია მსოფლიოში. ის თავის მოვალეობას საუკეთესოდ ასრულებს. მეორე საკითხია, მის სამოსს თქვენ ატარებთ თუ არა.

- მე უფრო მეორე საკითხი მაინტერესებს... როცა საქმე უძვირეს და ყველაზე პროვოკაციულ პროდუქციას ეხება..

- ასეთ თემებს არ ვუღრმავდები. დემნამ საჭირო დროს საჭირო განაცხადი გააკეთა, ამაზე იმოქმედა სხვა მოდის სახლებში მიღებულმა უდიდესმა პრაქტიკამ, სწორმა ადგილმაც და სწორმა მენეჯმენტმაც... სწორად აგორებულმა სკანდალებმაც, პროვოკაციამ და იუმორმაც და ეს ყველაფერი უმაღლეს დონეზეა შეფუთული და მოწოდებული.



- თქვენი ბოლო ნამუშევრებიდან რომელ კოლექციას გამოარჩევდით, რომელია მათ შორის თქვენი ფავორიტი?

- ყოველი კოლექცია ჩემთვის გამორჩეული და ინდივიდუალურია. ყოველ კოლექციას თავისი დრო, ხასიათი და ემოცია აქვს. ტენდენციების მსხვერპლი ნამდვილად არ ვარ. თუკი ვიცი წინასწარ, რომელი ფერთა გამაა მოდური, შემიძლია ამ გამაზე უარი ვთქვა, ან საზოგადოებას საკუთარ ინტერპრეტაციებს ვთავაზობ. ვფიქრობ, მოდა ასე უფრო საინტერესოა და საზოგადოებასაც უფრო მოსწონს. ასეთ მონსტრ პირობებში, როცა ნებისმიერი საფასო პოლიტიკის ნაწარმის კონკურენციაა, როცა მონსტრი კომპანიების ერთმანეთთან ბრძოლა მიმდინარეობს და ჩემი მარკა ისევ არ კარგავს აქტუალურობას, ეს სასიხარულოა. ისიც სასიხარულოა, როცა არა მარტო ქართულ ბაზარზე, არამედ ევროპულზეც გთვლიან საინტერესო ბრენდად, რომლის პროდუქციასაც სიამოვნებით ატარებენ და რომ ჩემი მარკის სამოსის მომხმარებელი ძალიან გაახალგაზრდავდა. 16-17 წლის გოგონები სიამოვნებით იმოსებიან. ვფიქრობ, ეს მარკის დიდი გამარჯვებაა. ამ ტენდენციას მუდმივი სიახლით, მუდმივი განვითარებით ვხსნი. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ ჩემს საქმეს გულით ვაკეთებ. ეს კოლექციები დიდი სიყვარულით კეთდება და არასდროს ვატყუებ მომხმარებელს.



- როგორ შეიძლება დიზაინერმა მოგვატყუოს?

- იოლად გამოვძვრე. ჩვენს ბაზარზე უამრავი ასეთი შემთხვევაა: თვალსა და ხელს შუა ფუჭდება საუკეთესო კვების ობიექტები. როგორც კი ვითარდებიან ქსელები, პროდუქციას აფუჭებენ, ძალისხმევას აკლებენ. ასეთი რამ არ უნდა იკადრო. საქმეში გული, სიყვარული უნდა ჩადო.

- თქვენს ბოლო კოლექციაზე, რომელიც მოდის კვირეულზე წარმოადგინეთ, როგორ იმუშავეთ?

- ეს ეხებოდა ადამიანის შინაგანი სამყაროს გამოტანას, სხვებისთვის ჩვენებას, ან პირიქით - დამალვას. შესაბამისად, შიდა, ფერად სარჩულებზე ბევრი ვიმუშავე. ვთვლი, რომ საზოგადოება ადამიანს სტერეოტიპებით აღიქვამს. მაგალითად, შენ ჩემთვის ხარ ერთ ფერთა გამაში. მე არ ვუღრმავდები და არც შენ მაჩვენებ, რა ფერები მოგწონს სინამდვილეში. ფასადს მიღმა რა სამყაროს ატარებ. ამიტომ, ამ კოლექციის სამოსი, გარედან ერთ ტონალობაში გადავწყვიტე, ხოლო ტანსაცმლის სარჩული ფერადი იყო. სარჩული ზოგან ნაწილობრივ ჩანდა, ზოგან მთლიანად, ან დახურული იყო. იცვლებოდა იმის მიხედვით, როგორ იღებს ადამიანს საზოგადოება, ან თავად ადამიანი როგორ აჩვენებს მას თავს. წამყვანი თემა იყო შავი პიჯაკი, რომელსაც ჭრელი სარჩული მივუსადაგე. პიჯაკი ორმხრივია. სურვილისამებრ ფერადი სარჩულის გამოჩენა და ღილით დამაგრებაა შესაძლებელი. ღილს ამ შემთხვევაში სიმბოლური დატვირთვა აქვს.



- თქვენთან რა შინაგან ცვლილებას უკავშირდება ამ თემით დაინტერესება?
- ყოველივე შეიძლება ასაკმა ან ემოციურმა ფონმა განსაზღვრა. ყველა ადამიანს აქვს ასეთი პერიოდი. ავთანდილს თვლიან სერიოზულ, წარმატებულ, მდიდარ, მოვლილ მამაკაცად. ტელევიზიის საშუალებით შეიძლება იციან, რომ იუმორის გრძნობაც მაქვს, რომ ჩემთან იოლია ურთიერთობა და არ ვარ ქედმაღალი. ამის იქით რას ვგრძნობ, რა ნიუანსებისგან შედგება ჩემი პიროვნება, არ იციან. არც არის საჭირო, ყველაფერი იცოდნენ. მხოლოდ რამდენიმე პიროვნებას აქვს ჩემი შინაგანი სამყაროს დანახვის უფლება. ჩემი ბოლო კოლექციის მთავარი თემა ეს იყო.

- ეს საინტერესო საკითხია, რაც ალბათ, ყველა თქვენს თაყვანისმცემელს აინტერესებს... ვინ არიან ეს ადამიანები და როგორ ირჩევთ მეგობრებს?

- ესენი არიან ოჯახის წევრები, ჩემი მეუღლე და უახლოესი მეგობრები. მათთან უკვე წლები მაკავშირებს. 17-20 წლის ასაკში ეს თემა არ დაგაინტერესებს, რადგან ამ დროს სხვა თემები შემოდის, სხვა საზრუნავი გაქვს. მას შემდეგ ბევრი რამ იცვლება, ადამიანებით იმედგაცრუებაც არცთუ იშვიათია... და, როგორ ქრებიან შენი ცხოვრებიდან ისინი... რას ნიშნავს "ქრებიან" და არაფერს განვიცდი? _ ქრებიან ნიშნავს, რომ ისე ქრებიან, რომ არც განვიცდი. თუ განვიცდი, მაშინ არ გამქრალან. ეს ნიშნავს, რომ ამ ადამიანთან კომუნიკაცია შევწყვიტე. ასეთებიც მომხდარა. რაც უფრო გავიზარდე, უფრო ვისწავლე თავდაცვა. ადამიანებიც აღარ ქრებიან, რადგან ზედმეტად აღარავის ვუშვებ ახლოს. გამარჯობის თქმიდან უკვე ვიცი, რა დამაკავშირებს ამა თუ იმ ადამიანთან. ჩემთვის ახალი ადამიანი ახალი შთაბეჭდილების, კომუნიკაციის საშუალებაა. ისიც აღარ მახსოვს, ბოლო პერიოდში ვინ დავიახლოვე და ამაში ადამიანებისგან მოყენებულ ტკივილს სულაც არ ვგულისხმობ. გავიზარდე და დროს აღარ ვხარჯავ ასეთ კომუნიკაციებზე.



- თუ გაქვთ რაიმე სიმბოლო, რომელიც კოლექციიდან კოლექციაში გადადის?

- ეს გახლავთ ოლეგ ტიმჩენკოს "ჯარისკაცი~, რომელიც სხვადასხვა სახით გადადის კოლექციებში. უცვლელად გადაგვაქვს მისი სილუეტი და ყოველთვის განსხვავებული ხასიათით "გვეჩითება". ჩემთვის სიმბოლურია ეს ჯარისკაცი, ვერ ამოვწურე. დიდი ხნის სიცოცხლე აქვს.

- ჩვენ ვსაუბრობთ ლუქსხაზზე. როგორ იწარმოება მეორე ხაზი და რა სიახლეს გვპირდება?

- წინასწარ გვაქვს გათვლილი, როგორ სილუეტზე იქნება მოთხოვნა. რაც ფერთა გამასაც ეხება. რადგან ჩვენი მომხმარებელთა ნაწილი უცხო ქვეყნის მოქალაქეა, ფერთა გამაში არ ვიზღუდავ თავს.



- მასმარკეტის მთავარი პრინციპი რა არის?

- კოლექცია ყველასთვის მისაღები, პრაქტიკული უნდა იყოს. ამ სამოსში მაღალი მოდის ელემენტები არ უნდა იკითხებოდეს. ფეშენზე არ უნდა იყოს გათვლილი, რადგან ასეთი სამოსი მაინც ძვირად ღირებულია. რატომ უნდა შევთავაზო ის მეორე ხაზის მომხმარებელს თუ არსებობს პირველი, ლუქს ხაზი? მეორე ხაზში რჩება ჯინსიც. ის ყოველთვისაა ჩემს კოლექციებში. იცვლება მისი ფორმები, ტექნოლოგიები, იხეხება კიდეც... ამ თვალსაზრისით ყველაზე უცვეთელი, საინტერესო, მოდური სამოსია.

- კომპანიის რებრენდინგის შემდეგ რას გეგმავთ?

- ჯერჯერობით რებრენდინგია ჩვენი უმთავრესი საზრუნავი. სწორი გათვლები უნდა დავდოთ. ვაგრძელებთ მუშაობას. მოდა ბრუნავს და სულაც არ ჰგავს ისეთ ბიზნესს, რომელსაც ერთხელ ჩაუშვებ და დასრულებული სახე აქვს. ყოველ 6 თვეში სამ სხვადასხვა კოლექციაზე ვმუშაობ. ამას მე-4, მამაკაცის ხაზი დაემატა. ჩემი მარკის სამოსს მსოფლიოს მრავალ ქვეყანაში იხილავთ, მათი ჩამოთვლაც კი შორს წაგვიყვანდა. ალბათ, მხოლოდ აფრიკაში ვერ წააწყდებით. ეს სქემა უკვე აწყობილია. ჩვენგან ინფორმაცია მიწოდებული აქვს მილანისა და პარიზის შოურუმების სათავო ოფისებს, საიდანაც ეს ინფორმაცია სხვადასხვა ქვეყანაში ნაწილდება. დახურული ინფორმაცია შეიცავს ბაიერების სიასაც.


ქეთი დარჩია
მისი უდიდებულესობა ფრანჩესკო რისო
მარნი იტალიური ბრენდია, რომელიც ქალის, მამაკაცისა და ბავშვის სამოსს, ფეხსაცმელსა და აქსესუარებს ქმნის. უშვებს ასევე პარფიუმერიასაც. იგი 1994 წელს ცოლ-ქმარმა - კონსუელო და ჯანი კასტილიონებმა დააარსეს.



კონსუელო კასტილიონი შვეიცარიელია. მას შემდეგ, რაც იგი ცოლად გაჰყვა ბეწვეულის კომპანიის Giwi Furs-ის პრეზიდენტს, ტანსაცმლის საკუთარი მარკის ჩამოყალიბება გადაწყვიტა.
მარნი კასტილიონების ოჯახური ბიზნესია. 2014 წლისთვის ბრენდის კრეატიული დირექტორი კონსუელო გახლდათ, ხოლო ჯანი კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორია. მათი ქალიშვილი, კაროლინა სპეცპროექტებსა და ონლაინმაღაზიებზე მუშაობს, ვაჟიშვილი ჯოვანი კი საცალო ვაჭრობის განყოფილებას უძღვება.

თავდაპირველად მარნის კოლექცია მხოლოდ ბეწვისგან მზადდებოდა, მაგრამ მოგვიანებით კონსუელომ საკუთარი სტილი იპოვა, რაც მომგებიანი გამოდგა ახალგაზრდა ბრედისთვის. შედეგად მივიღეთ ქალებისთვის განკუთვნილი გამორჩეული სამოსი, რომელიც შესრულებულია მეოცე საუკუნის 70-იანი წლების სულისკვეთებით. ტანსაცმლის თავისუფალი სილუეტი ბრენდის დამახასიათებელი ნიშანია.



მეგობრული, თავისუფალი და კაშკაშა ქეჟუალი - ასე შეიძლება დავახასიათოთ მარნის თითოეული კოლექცია. ელეგანტური კოსტიუმები დანახვისთანავე იპყრობს ყურადღებას.

2017 წელს, მილანის მოდის კვირეულის განმავლობაში, ხმა დაირხა, რომ მარნის 2017 გაზაფხული-ზაფხულის კოლექცია კონსუელო კასტილიონის ბოლო ჩვენება იქნებაო. ინფორმაცია მალევე დადასტურდა - კასტილიონმა კრეატიული დირექტორის მოვალეობები მოიხსნა და ამ პოზიციაზე ფრანჩესკო რისო მოიწვია.

ახალ მთავარ დიზაინერზე, ფრანჩესკო რისოზე, ბევრი არაფერია ცნობილი: ვიცით მხოლოდ ის, რომ სწავლობდა პოლიმოდას ფლორენციულ კოლეჯში, ნიუ-იორკის მოდის ტექნოლოგიის ინსტიტუტში და ლონდონის სენ მარტინის კოლეჯში, თუმცა ესეც საკმარისია, რომ მისი ტალანტი ვირწმუნოთ.



ფრანჩესკო რისომ თავისი კარიერა Blumarine-ში დაიწყო, შემდეგ მუშაობდა Alessandro Dell'acqua-სა და Anna Molinari-ში, 2008 წლიდან კი საქმიანობდა Prada-ში -  ქმნიდა ქალის სამოსის კოლექციებს და დაკავებული იყო ბრენდის სპეციალური პროექტებით.

მარნის პირველი კოლექცია ფრანჩესკო რისოს, ახალი კრეატიული დირექტორის ხელმძღვანელობით მოდის მესვეურებმა იხილეს 2017 წლის შემოდგომა-ზამთრის კოლექციების ჩვენებაზე.

რაც შეეხება კონსუელო კასტილიონის, მან საკუთარი ბრენდის კრეატიული დირექტორის პოსტი პირადი მიზეზების გამო დატოვა.



- ჩემთვის სულისშემძვრელად სასიამოვნო იყო განვლილი 20 წელი. ამ ხნის განმავლობაში ჩამოვაყალიბე ბრენდი, რომელსაც უკვე თავისი ხელწერა აქვს. ჩვენი სამოსის დიზაინს დღეს ყველა ცნობს. ამ ყველაფერს კი ჩემი დიდი ოჯახის თანადგომით მივაღწიე. და აი, ახლა დადგა დრო, როცა პირად ცხოვრებას მივხედო. მადლობა მინდა გადავუხადო ყველა იმ ადამიანს, რომლებსაც ჩემი სჯეროდათ და ამ ფანტასტიკურ წლებში გვერდით დამიდგნენ. ბრენდის ისტორიას კი ფრანჩესკო რისო გააგრძელებს, რომელიც გამოცდილი დიზაინერია და ჩვენს იმედებს აუცილებლად გაამართლებს. ჩვენ გვჯერა მისი. - განაცხადა დიზაინერმა.

ბრწყინვალე სტილი, ბრწყინვალე პოზიცია
დიზაინერმა და ქალის თანამედროვე მოდური სამოსის ხაზის დამფუძნებელმა მაქს აზრიამ აშშ-ის მოდის ბაზრის დაპყრობა თავისუფლად შეძლო.
ამერიკელმა ტოპ-მოდელმა სქესი შეიცვალა - როგორ გახდა 22 წლის ნატალი ვესტლინგი ნათანი
„საკუთარი თავის მამაკაცური ვერსია“ - ასე მოიხსენიებს საკუთარ თავს მოდელი-ტრანსგენდერი, ნათან ვესტლინგი CNN Style-თნ საუბრისას.
მაკა ცინცაძე - საეთერო სამოსიდან რეტრომდე (ინტერვიუ)
ესანიშნავად ირგებს სხვადასხვა იმიჯს და მისი წარმოდგენა შეგიძლიათ Fashion ინდუსტრიაში, თუმცა იგი პირველი არხის პოლიტიკური ტოქშოუს წამყვანია.
სელინ დიონი - მოდა, როგორც თერაპია და იარაღი განხილვადობისთვის
დღეს ინტერნეტ სივრცე ბევრ რამეს წყვეტს, მათ შორის არტისტის წარმატებასა და განხილვადობასაც.
10 გაუსაჯაროებელი ფაქტი მერლინ მონროს შესახებ
1. მან ბევრჯერ შეიცვალა სახელი. დაბადებისას ნორმა ჯეინ მორტენსონი დაარქვეს, ნათლობით ნორმა ჯეინ ბეიკერია.
ქართველი მოცეკვავე, რომელმაც Cardi B-ის აღტაცება გამოიწვია
ანი ჯავახი რამდენიმე დღეა რაც მთელი მსოფლიოს ყურადღების ცენტრშია. მოცეკვავის ქორეოგრაფიით აღფრთოვანებულმა Cardi B-მ უკვე მეორედ გააზიარა მისი ვიდეო, ამჟამად უკვე „ფეისბუქზე“.
ცნობილი სახეები, რომლებიც პირად ცხოვრებაზე არ საუბრობენ
მილიონობით ადამიანის ყურადღების ცენტრში ყოფნისას, საკმაოდ ძნელია, გაასაიდუმლო პირადი ცხოვრება.
Victoria's Secret-ი სტანდარტებს არღვევს - ბარბარა პალვინი ბრენდის ახალი ანგელოზი გახდა
"არ ვიცი საიდან დავიწყო, მაგრამ შევეცდები გამოვხატო ჩემი ემოციები: ვერც კი წარმოვიდგენდი თუ ეს მე გადამხდებოდა და ჩემს მოლოდინებსაც კი გადააჭარბა ამ ამბავმა. ძალიან ამაღელვებელი მომენტია ჩემთვის იმის გაგება, რომ Victoria's Secret-ის ერთ-ერთი ანგელოზი გავხდები. მადლობა, რომ დარწმუნებული ხართ ჩემში.