ბრენდი

ნინო სეფოს ვიზუალური იმიჯები
ნინოს პირველმა სადიპლომო ნამუშევარმა "კავკასიური ჩარჩო" დიდი ინტერესი გამოიწვია საერთაშორისო გამოცემებში.
Jimmy Choo-ს არასტანდარტული იმპერატორი

რამდენიმე წელიწადი გავიდა მას შემდეგ, რაც ცნობილი ფეხსაცმლის ბრიტანული მარკა, Jimmy Choo, თანადამფუძნებელმა თამარა მელონმა დატოვა. კომპანიის დიზაინს სათავეში სანდრა ჩოი ჩაუდგა, ნათესავი იმ ჯიმი ჩუსი, რომელმაც 90-იან წლებში ბრენდი შექმნა. კრეატიული დირექტორის თანამდებობაზე ორი შვილის დედა, 46 წლის სანდრა თავდაჯერებულად გრძნობს თავს და ბოლომდე დარწმუნებულია საკუთარ შესაძლებლობებში. იგი მარკის დაარსების დღიდან მუშაობდა ჯიმისთან სხვადასხვა პოზიციაზე, ხოლო დაახლოებით ექვსი წლის წინ ოფიციალური "კურთხევა" მიიღო და დღეს კომპანიის კრეატიული დირექტორი და მარკის მთავარი სახეა.




- Jimmy Choo-ს ერთ-ერთი დამფუძნებელი ბიძაჩემი ჯიმი ჩუც იყო და სწორედ მან მიმიწვია კომპანიაში სამუშაოდ 1996 წელს, მისი დაარსების პირველივე დღიდან. მაშინვე დამეკისრა პასუხისმგებლობა, ახალი მოდელების შექმნის პროცესისთვის თვალყური მედევნებინა. სანამ სენტ-მარტინის სკოლაში ვსწავლობდი, ბევრი ფიქრობდა, რომ მენეჯერობა ჩემთვის შესაფერისი იქნებოდა. ერთადერთი ადამიანი მარკის იმჟამინდელი კურატორი იყო, რომელიც დაბეჯითებით მიმტკიცებდა, რომ დიზაინერობის უდიდესი ნიჭი მქონდა. მიხარია, რომ, განგების ნებით, წარმატებით შევუთავსე პირველი პროფესია მეორეს.



პირველ წლებში პატარა გუნდი გვყავდა, მთლად გაწაფულნი არ ვიყავით, ამიტომაც გადაწყვეტილებებს თითქმის ინსტინქტურად ვიღებდით. ნელა მივიწევდით წინ, ყოველთვის ვერ ვასწრებდით, რომ ცვლილებისთვის დროულად აგვეწყო ფეხი. მაგრამ გავიდა დრო, გამოცდილება შევიძინეთ და ბევრად კრეატიულები გავხდით _ ახლა თავად შთავაგონებთ სხვებს ტრენდულ იდეებსა და მოდურ ტენდენციებს.

დროთა განმავლობაში, ქალის ფეხსაცმლის ხაზის პარალელურად, მამაკაცის ხაზიც განვავითარეთ, ასევე - ჩანთების, აქსესუარებისა და პარფიუმერიის, მაგრამ ფეხსაცმელი ჩვენთვის ყოველთვის პრიორიტეტული იქნება.



რა თქმა უნდა, რთულია, როცა ოჯახურ კომპანიაში მუშაობ და მთელი პასუხისმგებლობა მხრებზე გაწევს, ყველას მოლოდინი უნდა გაამართლო, ყველაფერს უნდა გასწვდე, მაგრამ ვახერხებ. ჩემთვის ეს პროცესი ჟონგლიორობასავითაა - რამდენიმე ამოცანას თავს ერთდროულად ვართმევ, არა მარტო დიზაინზე ვფიქრობ და ვზრუნავ, არამედ ინტერვიუების მისაცემადაც კი მრჩება დრო, შეხვედრებზეც დავდივარ. ვისწავლე ბალანსის დაცვა და სწორედ ეს არის ჩემი უდიდესი პასუხისმგებლობა, ამავდროულად ჩემი მთავარი სიამაყე.
კარგად ვიცნობ ჩვენი კომპანიის შიდა სამზარეულოს და, როცა მას სათავეში ჩავუდექი, არ გამჭირვებია, ჩემი ფანტაზიისთვის გასაქანი მიმეცა. თუმცა, მთლიანად არაფერი შემიცვლია, აქ ისედაც კარგადაა ყველაფერი აწყობილი. ჩემი მიზანი მხოლოდ ერთია - მარკის სახელი და დიდება გავამყარო და პროდუქციის დიზაინი გავაუმჯობესო. ყოველ წვრილმანში კრეატიულობის მარცვალი უნდა იგრძნობოდეს. ჩვენ უამრავ ფეხსაცმელს ვყიდით, იგი ფანტასტიკური ხარისხისაა. ჩვენ საუკეთესო ბრენდი გვაქვს - ვინც მის სახელს გაიგონებს, თვალები უბრწყინდება.



ახლა მთავარია წინ წასვლა და განვითარება. საუკეთესო მაღალქუსლიან ფეხსაცმელს ვკერავთ, მაგრამ ირგვლივ სხვა ბევრი რამეც არსებობს - დაბალქუსლიანი ფეხსაცმელი, ლანჩის ძირები, გლუვზედაპირიანი... თუნდაც კედები, ბოტასი...

გვყავს ისეთი კლიენტებიც, რომლებიც ამ მარკის ფეხსაცმელების სრულ კოლექციას აგროვებენ. და ასეთი კლიენტურა ასობით ადამიანს შეადგენს.

ისეთ სარეკლამო კამპანიას ვაწარმოებთ, იმდენად ფართომასშტაბიანს, რომ ბევრს ეს ბრენდი ამერიკული ჰგონია და უკვირთ, როცა იგებენ, რომ ბრიტანელები ვართ. პირველ რიგში Jimmy Choo დღესასწაულია, ეს არის ლამაზი ფეხსაცმელი, რომელსაც მაშინ ირგებ, როცა მნიშვნელოვანი რამ უნდა აღნიშნო. არ ვილტვით იმისკენ, რომ რომელიღაც კონკრეტულ ქვეყანას წარმოვადგენდეთ, ჩვენი ბრენდი, პირველ რიგში, გლობალური ბრენდია. ასე ვთქვათ, კოსმოპოლიტები ვართ.



დღეს ძალიან შემაშფოთებელია ბრეკსიტის (ინგლისური ნეოლოგიზმი, რომელიც ორი სიტყვის პრეფიქსების გაერთიანებაა - "ბრიტანეთი" და "ექსიტ", გასვლა, რაც მიგრაციას ნიშნავს) ტენდენცია. სამწუხაროდ, შეუძლებელია წინასწარ ამის გამოცნობა და კონტროლი, მაგრამ ამან მოდაზე გავლენა არ უნდა მოახდინოს, წინ უნდა ვიაროთ და ვაკეთოთ ის, რაც საუკეთესოდ გამოგვდის: დავამზადოთ ხარისხიანი ფეხსაცმელი, რომელიც ჩვენს კლიენტებს ძალიან მოსწონთ, და განვავითაროთ ბიზნესი _ იტალიის ფაბრიკიდან დაწყებული, მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში გახსნილი მაღაზიებით დამთავრებული.

ხშირად საყვედურობენ მოდის მესვეურთ, ბოლო წლებში მოდა პოლიტიზებული გახდაო. ვერ დავეთანხმები ამ მოსაზრებას - ეს არ არის ბოლო წლების `გამოგონება~. მოდის დიზაინერები ყოველთვის რეაგირებდნენ ისტორიულ პროცესებსა და პოლიტიკურ სიტუაციებზე, ამაზე არაერთი დისერტაცია და წიგნი დაწერილა. გავიხსენოთ თუნდაც 90-იან წლებში რა გააკეთეს ვივენ ვესტვუდმა და კეტრინ ჰემნეტმა.



მიუხედვად იმისა, რომ Jimmy Choo ერთობ ახალგაზრდა ბრენდია, ჩვენი ფეხსაცმელი ქალებისთვის უდავოდ სტატუსის მატარებელი გახდა, როგორც სიმბოლო დამოუკიდებლობისა. ეს ყველაფერი კონკიას ზღაპრიდან მოდის და ყველას ბავშვობიდან გვაქვს ჩაგონებული, რომ ქალის ფეხსაცმელი ზღაპრული ნივთია. ამიტომაც გვეცვა ბავშვობაში ჩვვენი დედების მაღალქუსლიანი ფეხსაცმელი, რათა თავი ზრდასრულ ქალად გვეგრძნო. დროთა განმავლობაში კი, რაც უფრო გვემატება ასაკი, ეს ჯადოსნული ძალა არსადაც არ ქრება, პირიქით, რეალურ კონტურებს იძენს: დღისით ჩასაცმელი სამოსი მხოლოდ ფეხსაცმლის მეშვეობით შეიძლება საღამოს კოსტიუმად გადააქციო.



ხშირად მეუბნებიან, Jimmy Choo-ს იმპერიის იმპერატორი ხართო. აბა, რომელი იმპერატორი მე ვარ? ჩემი ყველაზე საყვარელი საქმიანობაა, დავჯდე და ესკიზები ვხატო. ამის კეთება არასდროს მბეზრდება. შემიძლია ვთქვა, რომ სრულიად არასტანდარტული იმპერატორი ვარ. გამორჩეულად არასდროს მაცვია, შემიძლია, ბოტასით გავიდე ქუჩაში და ვერასდროს ვერავინ მიხვდება, რომ ამხელა კომპანიას ვუდგავარ სათავეში.



კარიერის დასაწყისში არნახულად გამიმართლა - შევძელი სრულფასოვნად დავტვირთულიყავი დიზაინერის საქმიანობით ჯერ კიდევ სენტ-მარტინის სკოლაში სწავლის პერიოდში, მე ხომ ბიძაჩემთან ვცხოვრობდი და მის სტუდიაში ვმუშაობდი. ყოველთვის მადლობელი ვიქნები ამისთვის მისი, თუმცა, ხშირად ვნანობ, რომ ადრე მომიწია სწავლის მიტოვებამ და ბევრი ჩემი თანატოლის ახლოს გაცნობა ვერ მოვასწარი. ნებისმიერ ახალბედას ვურჩევდი, ვისაც მოდის სფეროში კარიერის აწყობა სურს, კარგად ისწავლოს თავისი პროფილით, თანაც - კარგ სკოლაში, თუნდაც იმიტომ, რომ სწორი მიმართულება აიღოს, საჭირო კავშირები დაამყაროს, რაც ძალიან წაადგება მომავლის მოწყობაში.
და კიდევ - ყოველთვის ენდეთ საკუთარ ინტუიციას - ნდობის გარეშე მოდის სამყაროში არავის არაფერი ესაქმება!


სვეტა კვარაცხელია

Louis Vuitton-ის ახალი კოლექციის ჩვენება საფრანგეთში
რამდენიმე დღის წინ შედგა ბრენდი Louis Vuitton-ის Resort 2019-ის ჩვენება, სამხრეთ საფრანგეთის ერთ-ერთ სოფელში. როგორც ბრენდის კრეატიულმა დირექტორმა ნიკოლას გესქუერმა განაცხადა, მას უნდოდა კოლექცია ყოფილიყო ექსცენტრიული.
სამოდელო ბიზნესის რუხი კარდინალები

მსოფლიო მოდამ წლების განმავლობაში არაერთი ცვლილება განიცადა. ამ მხრივ "მოდურ ამინდს" ყველაზე მსხვილი "მოთამაშეები", ანუ დიზაინერები ქმნიან. მათი პროფესიონალიზმი და გამოცდილება მოდის სამყაროს სრულიად სხვაგვარად წარმოგვიდგენს.
სტუდენტის თვალით აღქმული სიურრეალიზმი ქუჩის სტილში
ყოველთვის საინტერესოა სხვადასხვა ჟანრის ინტერპრეტირების პროცესი.
ვარსკვლავთცვენა Dior-ის ჩვენებაზე
გუშინ პარიზის მოდის კვირეულის ფარგლებში, მოდის სახლის Dior-ის მამაკაცის გაზაფხული 2019-ის კოლექციის ჩვენება გაიმართა. ჩვენება Dior-ის სახლის ახალმა კრეატიულმა დირექტორმა კიმ ჯონსმა წარმოადგინა. სტუმრების სიასა და პრესის გამოხმარეუბას თუ თვალს გადავავლებთ მივხვდებით, რომ საზოგადოება ჩვენებას სულმოუთმენლად, დიდი ინტერესით ელოდებოდა. ჩვენება დანიის პრინცმა ნიკოლაიმ გახსნა.



მოწინავე ადგილს იკავებდნენ ისეთი ვარსკლავები როგორებიც არიან: კარლ ლაგერფელდი, ქეით მოსი, ნაომი ქემპბელი, ვიქტორია ბექჰემი, რიტა ორა, რობერტ პატინსონი და სხვა.

ნახეთ ფოტომასალა:

ბელა ჰადიდი



ნაომი ქემპბელი და ქეით მოსი



რიტა ორა



ჯო ჯონასი 



ვიქტორია ბექჰემი



კრისტინა რიჩი



კოლტონ ჰეინესი



დარენ კრისი



გვენდოლინ კრისტი



რობერტ პატინსონი




ივანე ქეშიკაშვილი

ნახეთ საუკეთესო ლუქები კოლექციიდან:


LORD-ი კვლავ გიორგი ქებურიას კოსტიუმს ირჩევს
მოულოდნელობა აღარ არის, რომ ცნობილი ვარსკვლავები არჩევანს ქართველ ნიჭიერ დიზაინერებზე აკეთებენ. სოციალურ ქსელებში გავრცელდა ინფორმაცია, რომ ახალგაზრდა, დიზანერის გიორგი ქებურიას კაბა ცნობილმა ვარკვლავმა LORD-მა უკვე მეორედ მოირგო.
როგორც დიზაინერი აღნიშნავს, Mercedes Benz Fashion Week Tbilisi-ზე კოლექციის გამოტანა ერთგვარი პლატფორმაა მსოფლიო მოდის ინდუსტრიაში სახელის დასამკვიდრებლად. ქებურიასთვის, ეს პირველი წარმატება არ არის, დიზაინერის ცნობილი სათვალეებით შთაგონებული რიანა, დები ჰადიდები, კორტნი კარდაშიანი და სოლანჟი არიან.

ასევე გიორგი ქებურიას კოსტიუმი ყველასთვის ცნობილმა პოპ დივამ ლედი გაგამაც მოირგო

- ლედი გაგას პირადი სტილისტი, ბრენდენ მაქსველი დამიკავშირდა და რამდენიმე კოსტიუმის გაგზავნა მთხოვა. ჩემი კოლექცია ვოგის საიტზე ნახა. ამ კოლექციას დიდი გამოხმაურება ჰქონდა. მის შესახებ საიტზეც დაიწერა და ბევრი სტილისტიც დამიკავშირდა.
ჩვენება Dolce & Gabbana Alta Moda კომოს ტბაზე
6 ივლისს კომოს ლეგენდარულ ტბაზე Dolce & Gabbana-ს ჩვენება გაიმართა. მოდის იტალიელმა გენიოსებმა სტეფანო გაბანამ და დომენიკო დოლჩემ ტრადიციულად ცნობილი სახეები შეკრიბეს არა მხოლოდ შოუს „პირველ რიგებში“, არამედ იმპროვიზაციულ პოდიუმზეც.
გასაოცარი ბუნებისა და უძველესი შადრევნის გარშემო მოძრაობდნენ, როგორც მოდელები, ისე ბრენდის ერთგული თაყვანისმცემლები. ჩვენება პრინცესა დიანას ძმისშვილმა ლედი კიტი სპენსერმა გახსნა. მას მოჰყვნენ ეშლი გრემი, ჰელენა კრისტენსენი, ნაომი კემპბელი და ბევრი სხვა.

მოდელებს შორის აღმოჩნდა მეი მასკიც - მოდის შემფასებელი და ილონ მასკის დედა. ის ნაზ მწვანე ფერის კაბაში გამოვიდა, რომელიც გაფორმებული იყო ბუმბულებით, თავზე კი ყვავილებიანი თავსაბურავი ეკეთა. დომენიკო დოლჩეს თქმით შთაგანების მთავარი წყარო კომოს ტბა გახდა. აქედანაა მშვენიერი პეიზაჟები კაბაზე და ყვავილები უზარმაზარ ტიარებში. ისიამოვნეთ.



ანა ვერძაძე


ასევე დაგაინტერესებთ: 

Chanel - მა კოკო შანელის საყვარელ ქალაქებს კოლექცია მიუძღვნა
მსოფლიოს ტრენდად ქცეული ემოციები - SOLD OUT !
თქვენ არ ხედავთ იმას, რაც აქამდე არ გინახავთ. არ ისმენთ, იმას რაც აქამდე არ გსმენიათ, თქვენ გაქვთ შესაძლებლობა, იფიქროთ შემოქმედებით მუხტზე, კულტურის არსზე, როგორც იარაღზე - თქვენ უბრალოდ კითხულობთ ქვეტექსტს, რაც აქამდე არ წაგიკითხავთ.
დათა ალექსეევი

ამბობენ, რომ პოლიტიკას ხელოვნებასთან არ აქვს არანაირი კავშირი. თუ ასეა, როგორ დამკვიდრდა ღირებულება „კულტურა როგორც სოციალური ინსტუმენტი“? ან „ხელოვნება როგორც იარაღი“? ვფიქრობ, ეს რიტორიკული შეკითხვა წერტილს დაუსვამს სოციალური ღირებულებებისა და კულტურის სფეროს გამიჯვნის არარეალურ თეორიას. ოდითგანვე, სანამ ტერმინი შემოქმედებითი ან კრეატიული ინდუსტრია დამკიდრდებოდა, კულტურა მსოფლიოს მართავდა, უარეს შემთხვევაში კი პირიქით. ამ დროს რევოლუციურ ნაბიჯებს გააჩნდა უპირატესობა ეპოქათაშორის მცირე, თუმცა უმნიშვნელოვანეს ცვლილებებში.



საიდან მოვდივართ?

ხშირად გვავიწყდება საიდან მოვდივართ, არ ვფიქრობთ მიზეზებზე, ვსაუბრობთ საბაბზე, ვივიწყებთ სასრულს და ვფიქრობთ უსასრულობაზე. შემოქმედების ყველაზე დიდი მუხტი ეგზისტენციის არქეტიპიდან მოდის. დემნა გვასალიას უახლესმა, 2019 წლის გაზაფხულის კოლექციამ ეს არგუმენტი ნამდვილად განამტკიცა.
VETEMENTS-მა კიდევ ერთხელ აალაპარაკა მსოფლიო, ამჯერად ყურადღების ეპიცენტრში საქართველო მოექცა .


ნოსტალგია, გენოციდი, პოლიტიკა, ომი

„ვფიქრობ, აქამდე არ მქონდა საკმარისი თავდაჯერებულობა, რომ ასეთი კოლექცია წარმომედგინა. 10 წლის ვიყავი, როცა ჩემი სახლი დაბომბეს და დევნილი აღმოვჩნდი ჩემს სამშობლოში. მე და ჩემი ძმა 90-იან წლებში გავიზარდეთ, ჩვენთვის მძიმე იყო ომი, რომელიც გადავიტანეთ. მინდოდა ჩემი ფობიები დამემარხა, მყარად დავდგომოდი შიშს, ბრაზს, ტკივილს, რომლის გახსენებაც აქამდე უბრალოდ არ მინდოდა. მე ვურჩიე ჩემს ფსიქოლოგს, დასწრებოდა ჩვენებას, რადგან ეს შოუ ბევრ პასუხგაუცემელ შეკითხვაზე გასცემდა მას პასუხს, დღეს კი შემოქმედებითად ბედნიერი ვარ“ - დემნა გვასალია

დემნა გვასალიას 2019 წლის კოლექციის ლაიტმოტივი არა, მოდური შოუ არამედ ქვეტექსტებად დაშლილი ფილმის ეპიზოდები იყო, რომელიც მტკივნეულად გადატანილ ემოციებზე მოგვითხრობდა. ანდერგრაუნდ კულტურის რუხმა კარდინალმა საქართველო მსოფლიო მოდის ასპარესზე გამოიტანა. კოლექციაში შეხვდებით ქართულ დროშას, გალაკტიონის ამონარიდებს, გენოციდზე გაკეთებულ აქცენტებს უახლეს ისტორიასთან ერთად “We dance toghether, we figth together”. თითქოს წლების განმავლობაში დაგროვილი პროტესტი, „რუსული ჩექმით“ დაწყებული „მტირალი აფხაზეთით“ დამთავრებული ერთ ლიმიტირებულ კოლექციად გადაიქცა, რომელიც „წუთ-ნახევარში“ გაყიდული იქნება“

იყიდება ისტორია!

ხშირად ამბობენ, რომ როდესაც სპეციალური ასორტიმენტის ტიპის პროდუქტს ვყიდულობთ, ხარისხზე მეტად ღირებულება, მისი შინაარსი, ისტორია და ფასეულობა გვაინტერესებს. წარმოგიდგენიათ ხვალინდელი დღე? მსოფლიო მოდის ინდუსტრიაში რევოლუციონერი ქართველი დიზაინერის ახალი „ტანსაცმელი“ მოდის დედაქალქების ქუჩებსა და კვირეულების „სთრითსთაილს“ დაიპყრობს, უამრავი ქვეტექსტით, იარაღით, რომლის შესახებაც არაფერი გინახავთ, არაფერი გსმენიათ, უბრალოდ ახლა კითხულობთ.

ჟურნალი „ბომონდი“
ივლისის ნომერი




ყველაზე მიმზიდველი აქსესუარის ორიგინალური კონცეფცია - ცაგო ყანჩაველი

ცაგო ყანჩაველი - ქართველი დიზაინერი, რომელიც უკვე 8 წელია აქსესუარების კეთებითაა დაკავებული, ხოლო ბოლო 3 წელია ორიგინალურ ჩანთებსაც ქმნის 

„აქსესუარების კეთების დროს მასალა მაძლევს ინსპირაციას.

ვიყენებ კერამიკას, ვერცხლს, ცხოველების, ადამიანის ფიგურებს. რაც შეეხება წელის ჩანთებს, აქ ჩემი შთაგონების წყარო ველოსიპედის ხის გვერდებიანი ჩანთა იყო“.

ფოტო - Lucas Pantskhava


დიზაინერი უნიკალურ ჩანთებსა და აქსესუარებს საკუთარ სახელოსნოში აწარმოებს.
როგორც ცაგო ჰყვება, ეს საქმიანობა მისთვის ერთადერთია და შემოსავლის სხვა წყაროებს არ მიმართავს. ონლაინ მაღაზიის წყალობით ბრენდის ცნობადობა და გაყიდვებიც სულ უფრო მეტად იზრდება. პროდუქცია გაყიდვადია მთელი მსოფლიოს მასშტაბით.


 

ანა ვერძაძე 
ჟურნალისტი

მისი უდიდებულესობა ფრანჩესკო რისო
მარნი იტალიური ბრენდია, რომელიც ქალის, მამაკაცისა და ბავშვის სამოსს, ფეხსაცმელსა და აქსესუარებს ქმნის. უშვებს ასევე პარფიუმერიასაც. იგი 1994 წელს ცოლ-ქმარმა - კონსუელო და ჯანი კასტილიონებმა დააარსეს.



კონსუელო კასტილიონი შვეიცარიელია. მას შემდეგ, რაც იგი ცოლად გაჰყვა ბეწვეულის კომპანიის Giwi Furs-ის პრეზიდენტს, ტანსაცმლის საკუთარი მარკის ჩამოყალიბება გადაწყვიტა.
მარნი კასტილიონების ოჯახური ბიზნესია. 2014 წლისთვის ბრენდის კრეატიული დირექტორი კონსუელო გახლდათ, ხოლო ჯანი კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორია. მათი ქალიშვილი, კაროლინა სპეცპროექტებსა და ონლაინმაღაზიებზე მუშაობს, ვაჟიშვილი ჯოვანი კი საცალო ვაჭრობის განყოფილებას უძღვება.

თავდაპირველად მარნის კოლექცია მხოლოდ ბეწვისგან მზადდებოდა, მაგრამ მოგვიანებით კონსუელომ საკუთარი სტილი იპოვა, რაც მომგებიანი გამოდგა ახალგაზრდა ბრედისთვის. შედეგად მივიღეთ ქალებისთვის განკუთვნილი გამორჩეული სამოსი, რომელიც შესრულებულია მეოცე საუკუნის 70-იანი წლების სულისკვეთებით. ტანსაცმლის თავისუფალი სილუეტი ბრენდის დამახასიათებელი ნიშანია.



მეგობრული, თავისუფალი და კაშკაშა ქეჟუალი - ასე შეიძლება დავახასიათოთ მარნის თითოეული კოლექცია. ელეგანტური კოსტიუმები დანახვისთანავე იპყრობს ყურადღებას.

2017 წელს, მილანის მოდის კვირეულის განმავლობაში, ხმა დაირხა, რომ მარნის 2017 გაზაფხული-ზაფხულის კოლექცია კონსუელო კასტილიონის ბოლო ჩვენება იქნებაო. ინფორმაცია მალევე დადასტურდა - კასტილიონმა კრეატიული დირექტორის მოვალეობები მოიხსნა და ამ პოზიციაზე ფრანჩესკო რისო მოიწვია.

ახალ მთავარ დიზაინერზე, ფრანჩესკო რისოზე, ბევრი არაფერია ცნობილი: ვიცით მხოლოდ ის, რომ სწავლობდა პოლიმოდას ფლორენციულ კოლეჯში, ნიუ-იორკის მოდის ტექნოლოგიის ინსტიტუტში და ლონდონის სენ მარტინის კოლეჯში, თუმცა ესეც საკმარისია, რომ მისი ტალანტი ვირწმუნოთ.



ფრანჩესკო რისომ თავისი კარიერა Blumarine-ში დაიწყო, შემდეგ მუშაობდა Alessandro Dell'acqua-სა და Anna Molinari-ში, 2008 წლიდან კი საქმიანობდა Prada-ში -  ქმნიდა ქალის სამოსის კოლექციებს და დაკავებული იყო ბრენდის სპეციალური პროექტებით.

მარნის პირველი კოლექცია ფრანჩესკო რისოს, ახალი კრეატიული დირექტორის ხელმძღვანელობით მოდის მესვეურებმა იხილეს 2017 წლის შემოდგომა-ზამთრის კოლექციების ჩვენებაზე.

რაც შეეხება კონსუელო კასტილიონის, მან საკუთარი ბრენდის კრეატიული დირექტორის პოსტი პირადი მიზეზების გამო დატოვა.



- ჩემთვის სულისშემძვრელად სასიამოვნო იყო განვლილი 20 წელი. ამ ხნის განმავლობაში ჩამოვაყალიბე ბრენდი, რომელსაც უკვე თავისი ხელწერა აქვს. ჩვენი სამოსის დიზაინს დღეს ყველა ცნობს. ამ ყველაფერს კი ჩემი დიდი ოჯახის თანადგომით მივაღწიე. და აი, ახლა დადგა დრო, როცა პირად ცხოვრებას მივხედო. მადლობა მინდა გადავუხადო ყველა იმ ადამიანს, რომლებსაც ჩემი სჯეროდათ და ამ ფანტასტიკურ წლებში გვერდით დამიდგნენ. ბრენდის ისტორიას კი ფრანჩესკო რისო გააგრძელებს, რომელიც გამოცდილი დიზაინერია და ჩვენს იმედებს აუცილებლად გაამართლებს. ჩვენ გვჯერა მისი. - განაცხადა დიზაინერმა.

Chanel - მა კოკო შანელის საყვარელ ქალაქებს კოლექცია მიუძღვნა
Chanel-მა სამი არომატისგან Les Eaux de Chanel-ი შექმნა. ხაზი გაბრიელ შანელის საყვარელ ქალაქებს ეძღვნება, რომლებთანაც მას განსაკუთრებული ურთიერთობა აკავშირებდა - მათ შორისაა დოვილი, ბიარიცი და ვენეცია.



დოვილი ადგილია, სადაც ყველაფერი დაიწყო. 1913 წელს აქ Chanel-ის პირველი ბუტიკი გაიხსნა. პარფიუმერმა ოლივიე პოლჟმა ეს ადგილი „გამოსახა“ ფორთოხლის კანის, ბაზილიკის ფოთლის, ჟასმინისა და პაჩულის დახმარებით.
„ვალდებულება არ მქონდა ზუსტად გადმომეცა ადგილის ატმოსფერო. მე უფრო მსურდა ქალაქის მკვიდრის ზღვისკენ გაქცევის სურვილი ამეხდინა“ - ამბობს ის.



ბიარიცი - მეორე ქალაქი, სადაც შანელმა Chanel-ის ნივთების გაყიდვა დაიწყო - ეს დოვილიდან მხოლოდ 2 წლის შემდეგ მოხდა. „არომატების კოლექციის უმრავლესობა წყალთანაა დაკავშირებული. მინდოდა ისეთი განცდა შემექმნა, რომ ამ კომპოზიციის თითოეული ელემენტი მარილის შხეფებით გაჯერებულს ჰგავდეს“ - ამბობს პარფიუმერი.



ვენეცია - ეს არის გაბრიელის შთაგონების ადგილი. აქ ზღვა მხატვარი და ხელოვანი ადამიანია, აქ ერთმანეთს ერწყმის აღმოსავლეთი და დასავლეთი- ასეთივეა არომატი. ახალი ციტრუსი ნეროლის ტკბილ ნოტას ეხამება. „ჩემთვის მნიშვნელოვანი იყო, რომ კომპოზიციაში აღმოსავლეთთან სიახლოვე იგძნობოდეს, რაც Chanel -თვის ბაროკოს სინონიმია. სამი არომატიდან ეს ყველაზე ურბანულია“ - ამბობს პოლჟი.



ანა ვერძაძე