ბრენდი

ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი - ტრიუმფალური მაღალი მოდა პარიზის პოდიუმებზე

ჩემი მკითხველისთვის ცნობილია, რომ ერთ-ერთი ძირითადი და უმთავრესი, რასაც მოდაში, როგორც ხელოვნების დარგში, ვაფასებ და მართლაც უდავოდ ლეგენდარულია, წარსულის მოდა და მაღალი მოდა, ე.წ. „ოტ კუტურია“. ჟურნალი „ბომონდის“ ფურცლებიდან ხშირად მისაუბრია წარსულის დიდოსტატებზე, გასული საუკუნეების მოდასა და ხელოვნებაზე. ამჯერად ჩემი ბლოგი მინდა დავუთმო, სულ ცოტა ხნის წინ დასრულებულ ნამდვილი, მაღალი მოდის კვირეულს და მასში მონაწილე როგორც ახალ, ასევე საუკუნოვან მოდის სახლებს.
საზოგადოებაში არსებობს აზრი, რომ მაღალი მოდა წარსულის მოდაა, მაგრამ ეს რომ მართლაც ასე იყოს, მეისონ მარჯიელას და ირის ვან ჰერპენს ვერასოდეს ვიხილავდით პარიზის მაღალი მოდის კვირეულზე. „ოტ კუტური“ არის უმაღალესი ხარისხის სამკერვალო ხელოვნება, რომელიც ექსკლუზიურად დამკვეთის სხეულზე იქმნება. ის მსოფლიოში არსებული ათასობით ბრენდიდან, სულ რამდენიმე ათეული მოდის სახლს გააჩნია. მაღალი მოდა დიდი ბრენდების სპეციალურ სახელოსნოებში იბადება, რომლის შექმნის დროსაც არ იყენებენ საკერავ მანქანებს ან სხვა დანადგარებს. ყველაფერი საგულდაგულოდ, მხოლოდ ადამიანის ხელით იქმნება, მატერიიდან დაწყებული, კერვით დამთავრებული.
როგორც აღვნიშნეთ, პირველი ივლისიდან ხუთ ივლისამდე პარიზში შემოდგომა-ზამთარი 2018-ის მაღალი მოდის კვირეული გაიმართა. ღონისძიების ფარგლებში ოცდათხუთმეტმა მოდის სახლმა გამართა ჩვენებები.



კვირეული ჰოლანდიელმა დიზაინერმა რონალდ ვან დერ კემპმა გახსნა. დიზაინერს გამოყენებული ჰქონდა მატერიები თავისი ძველი კოლექციებიდან და ჩვენების დამთავრების შემდეგ განაცხადა: „მე ძალიან სპონტანურად შევქმენი ეს კოლექცია და გამოვიყენე მხოლოდ ის მასალები და მატერიები, რაც მქონდა შემორჩენილი. ეს არის კუტურის ძველი ღირებულებები, რომელიც შესრულებულია გადანახული ნარჩენი მასალებისგან. ამით ჩემი მთავარი სათქმელი განვაცხადე, რომ ძველი შეგვიძლია არ გამოიყურებოდეს ნარჩენად!“. ერთი შეხედვით, ლუქები საკმაოდ სადად გამოიყურება, მაგრამ კოლექცია მთლიანობაში საინტერესო და დასამახსოვრებელია. სამოსში აშკარად იგრძნობოდა ტერი მუგლერისა და კრისტიან დიორის 80-იანი წლების „ოტ კუტურის“ შოუების გავლენა, საიდანაც როლანდს გადმოტანილი ჰქონდა დიდი მხრების სილუეტი, ხავერდის ხალათებისა და კაბების ინსპირაცია.



ჟივანშის სახელის ხსენების დროს, ალბათ ყველას ვარასკვლავები გვახსენდება. იუბერ დე ჟივანში თავიდანვე ხშირად ქმნიდა სამოსს უკვე ლეგენდად ქცეული ადამიანებისთვის. მისი შთაგონების წყარო კი ოდრი ჰეპბერნი გახლდათ, რომელიც თითქმის ყველგან, ფილმსა, თუ რეალურ ცხოვრებაში, ჟივანშის კოსტიუმებს ატარებდა. ბრენდის ახალი კრეატიული დირექტორიც, კლერ ვაით კელერი, აგრძელებს ბრენდის კრედოს და უკვე მოიხვეჭა ვარსკვლავური დიზაინერის სახელი. შეგახსენებთ, წელს სწორად ჟივანშის მოდის სახლის მიერ შექმნილი კაბა ეცვა პრინცესა მეგან მარკელს საკუთარ ქორწილში. კლერმა კოლექცია თებერვალში გარდაცვლილ ბრენდის დამფუძნებელ იუბერ დე ჯივანშის შემოქმედებას მიუძღვნა. ამის გაკეთება მართლაც სარისკო იყო. მაგრამ ბრენდის ისტორიაში პირველმა მდედრობითი სქესის კრეატიულმა დირექტორმა, ამოცანას თავი ძალიან წარმატებულად გაართვა და მსოფლიო პრესაში უდიდესი გამოხმაურება გამოიწვია. კოლექციის მთავარი ინსპირაცია ოდრისთვის შექმნილი კოსტიუმებია, რომელსაც მსახიობი 50-იან და 70-იან წლებში ატარებდა. ძალიან კარგად და შთამბეჭდავად იყო წარმოდგენილი ჩვენებაზე ამ ორი სრულიად განსხვავებული დეკადების სტილის შეჯამება და ბალანსი. კოლექციის მთავარი ფერები შავი, გაყინული მეტალისფერი და თეთრია, რომელიც 70-იანი წლების ელექტრო ნარინჯისფერითა და დისკოს ბურთის ფაქტურებით იყო გამდიდრებული. დაუვიწყარი და ბრენდის ისტორიით ინსპირერებული კოლექციის ნახვის შემდეგ, ისღა დაგვრჩენია, დაველოდოთ მომავალ სეზონს და ვნახოთ, როგორი იქნება კლეირ ვაით კელერის მომავალი მაღალი მოდის კოლექცია.



„ოტ კუტურის“ შეფ მეცნიერად წოდებულმა ირის ვან ჰერპენმა კვლავ გააოცა საზოგადობა და მომავლის მოდა წარმოადგინა. ძალიან რთულია ილაპარაკო ვან ჰერპენის კოლექციების ინსპირაციებზე. მისი შექმნილი სამოსი სხვადასხვა რაკურსით დაკვირვებისას, ყოველთვის ბევრ რამეს გვაგონებს. როგორც დიზაინერმა განაცხადა, მისი მთავარი იდეა იყო, რომ ქსოვილს შეენელებინა მოძრაობა. ირის ვან ჰერპენის კოლექციები ყოველთვის ინსტალაციის სახითაა წარმოდგენილი. შემოდგომა 2018-ის პრეზენტაციის სახეც ინოვაციური გახლდათ. დამონტაჟებული მოძრავი ჭერი, კოლექციას ეფექტურობას მატებდა. ბრენდის სამოსში ყოველთვის იგრძნობა ბიოლოგია, ფიზიკურობა და ალგორითმულობა. დიზაინერის უტოპიური და დისტოპიური იდეების ერთობლიობამ, კვალ ახალი და ინოვაციური სიტყვა თქვა მსოფლიო მოდის განვითარებაში.



ნაზი, ელეგანტური და ფრანგული - ამ მეტაფორებით შეგვიძლია დავახასიათოთ ლეგენდარული მოდის სახლის, კრისტიან დიორის, ახალი კოლექცია. ფრანგული მოდის სახლის კრეატიულმა დირექტორმა, მარია გრაცია ქიურიმ ახალი კოლექცია მთლიანად პასტელურ ფერებში წარმოდგვიდგინა. ჭუჭყიანი ვარდისფერი, ჩაისფერი, მწვანე, ბეჟი - აღნიშნულმა ფერებმა ჩვენება დაუვიწყარი გახადა. რაც შეეხება მასალას, ძირითადად გამოყენებული იყო ატლასის, აბრეშუმისა და ქაშმირის ქსოვილები. „ოტ კუტური არის რაღაც დამალული“ - განაცხადა მარიამ ჩვენების დასრულების შემდეგ. „როდესაც მიდიხარ ატელიეში, შენ ზრუნავ საკუთარ თავზე და იცი, რომ ისინიც აუცილებლად იზრუნებენ შენზე“. მისი სამოსი არის დაფარული ურთიერთობებისთვის, რაც სოციალური მედიის საუკუნეში ძალიან რთულია. „ხელოვნება მარადიულია, ეს არის ოცნება მომავლისთვის“.



შავ, შამპანურისფერ და ვარდისფერ ტონებში წარმოდგენილი არმანის კოლექცია სკულპტურული და რეგალიური აღმოჩნდა. ჯორჯო არმანიმ ჩვენება პარიზში იტალიის საელჩოში გამართა. 96 ლუქისგან შემდგარი Armani Prive-ს კოლექციში პირველი 50 ლუქი კლასიკურ შამპანიურისფერ და შავ ფერებში იყო წარმოდგენილი, სადაც მრავალად იყო გამოყენებული ხავერდი. წითელი ხალიჩისთვის განკუთვნილი კოლექცია ვარსიფერი ბუმბულების შემოტანამ კიდევ უფროდასამახსოვრებელი გახადა. ფლამენგოების ერთობლიობის ეფექტით შექმნილი მოსაცმელები, შავი ხავერდის კაბებს ელეგანტურობასა და ქალურობას მატებდა. წარმოდგენილი კოლექციების ფონზე, თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ვარდისფერი მაღალ მოდას კვლავ დაუბრუნდა და ისევ ტენდნეციური გახდა.



ალბათ თანამედროვე მაღალი მოდა არაფერი იქნებოდა, რომ არა შანელი და მისი კრეატიული დირექტორი კარლ ლაგერფელდი. შანელის ჩვენებები ყოველთვის სახელგანთქმულია დეკორაციებით. ამ სეზონზე კარლის ინსპირაცია პარიზის ფართე ტროტუარები და დაბალი ქვის კედლები გახდა, რომელიც მეჩვიდმეტე საუკუნეში აშენებულ Institut de Paris-ის გარე ხედია. კოლექცია კი 50-იანი წლების საფრანგეთია, რომელიც კარლის უსაყვარლესი პარიზული ეპოქაა. სამოსი ძირითად ნაცრიფერსა და ქვისფერში იყო წარმოდგენილი, რომელსაც ბრწყინვალებას მატებდა ხელით შესრულებული ამოქარგული დეტალები. ოტ კუტურის ახალ სეზონზე შანელმა წარმოადგინა ტრანსფორმირებადი სამოსი. ქვედაბოლოებსა და პიჯაკებს გვერდებში ჩაყოლებული აქვს ელვა შესაკრავები, რომელიც რეგულირდება და საშუალებას იძლევა, დღის მანძილზე განსხვავებულ გარემოებებში სხვადასხვაგვარად გამოიყურებოდე. „როდესაც ბანკირთან მიდიხართ შესახვედრად, ალბათ ამ ელვა შესაკრავებს ბოლომდე შეკრავთ, ხოლო იქიდან თუ თქვენს პარტიორს ხვდებით, მაშინ ბოლომდე გაიხსნით და გამოაჩენთ სხეულის ნაწილებს“ - განაცხადა კარლმა ჩვენების დასრულების შემდეგ. აღსანიშნავია ის ფაქტიც, რომ შანელი იმ იშვათ მოდის სახლს მიეკითვნება რომლის კოლექციის თვალიერების დროსაც იგრძნობა, თუ რომელი სეზონისთვისაა შექმნილი სამოსი. ახალ კოლექციაშიც ჭარბად იყო წარმოდგენილი პალტოები, პიჯაკები და მცირე რაოდენობის თხელი კაბები. აქრომატულ ფერებში შექმნილ კოლექციას შლეიფად მისდევდა ბრჭყვიალა დეტალები, რომელის მეშვეობითაც ბრენდის იდენტიფიცირება ძალიან მარტივია.



ერთ-ერთი ყველაზე საინტერესო კოლექცია მეისონ მარგიელამ წარმოადგინა. ბრენდის კრეატიული დირექტორი ჯონ გალიანო ყოველთვის გამოირჩევა ინოვაციებით და მსოფლიო მოდას ახალ, სკულპტურულ სამოსს სთავაზობს. მატერიებისა და ფერების სიმრავლე წარმოდგენილ ლუქებს სიხალისეს მატებდა. კოლექცია უფორმო, ოვერსაიზდ და ეპატაჟურია. მხოლოდ ჯონ გალიანოს შექმნილ ჩვენებაზე თუ ვნახავთ ხელსა და ფეხზე მიმაგრებულ მეტალის ტელეფონის ჩასადებებს. მსოფლიო პრესაში კოლექციამ დიდი გამოხმარეუბა გამოიწვია, ჯონ გალიანომ კი კიდევ ერთხელ დაამტკიცა კრეატიულობა და შთამბეჭდაობა.



არასდროს ჩაუვლია ვალენტინოს „ოტ კუტურის“ ჩვენებას ისეთი ხმაურით, როგორც წელს. ბრენდმა მართლაც ტრიუმფალურად დახურა პარიზის მაღალი მოდის კვირეული. ბოლო ჩვენება ყველაზე დასამახსოვრებელი და საუკეთესო აღმოჩნდა. ბრენდის კრეატიულმა დირექტორმა, პიერ პაოლო პიჩოლიმ, საზოგადოებას კლასიკური ფერებისგან შემდგარი კოლექცია შესთავაზა. მისი ინსპირაცია XVI -XVII საუკუნეების იტალიერლი ფერმწერების ნამუშევრები და ბერძნული მითოლოგია გახდა. იტალიური ხელოვნების დიდებით შეპყრობილმა პიერ პაოლომ, რომლის ერთ-ერთი ინსპირაცია კინორეჟისორი პაზოლინის ფილმებიც იყო, ჩვენების დასრულების შემდეგ განაცხადა: „მაღალი მოდა მოიცავს ღრმა და ინტიმურ პერპექტივას, რომელშიც უნდა ჩაეფლო შენი საკუთარი ხედვითა და სილამაზით“. ზღაპრული კაბები უამრავი დეტალებითა და სხვადასხვა ტექსტილის მასალებითაა გაფორმებული. კოლექცია საკმაოდ დრამატული, დასამახსოვრებელი და ვარსკვლავურია. ლუქებს შთამბეჭდაობას ხელით შექმნილი თავსაბურევები სძენდა, რომელიც ყოველთვის დამახასიათებელია ვალენტინოს ჩვენებებისთვის. ჩვენების დასრულების შემდეგ, ბრენდის დამფუძნებელი ვალენტინო გარავნი ფეხზე წამომადგარი და აცრემლიანებული ულოცავდა პიერ პაოლოს წარმატებულ კოლექციას. რამდენიმე დღის შემდეგ კი, ამერიკელი პოპ-დივა ბიონსე თავის კონცერტზე დამსწრე საზოგადოების წინაშე, სწორედ ვალენტინოს შემოდგომა 2018-ის „ოტ კუტურის“ კაბით წარდგა.

ივანე ქეშიკაშვილი
ფოტო: ანანო გარდაფხაძე

ასევე დაგაინტერესებთ:

ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი - დღეს მოდაშია ყველაფერი
ძველი ჰოლივუდის გლამური - ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი
ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი - ექსტრემალური მანიფესტაცია პოდიუმზე



 

 

 

ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი - დღეს მოდაშია ყველაფერი
როცა თანამედროვე მსოფლიოსა და მის განვითარებაზე ვსაუბრობთ, შეუძლებელია გვერდი ავუაროთ ტექნოლოგიურ მიღწევებს და შედეგად, ხელოვნების სხვადასხვა დარგის წინსვლას. ერთი შეხედვით, ტექნოლოგიური პროგრესი პირდაპირ უნდა აისახებოდეს ხელოვნების ამა თუ იმ დარგის აღმავლობაზე, მაგრამ თუ დავუკვირდებით, შედეგი იმავეზე არ მიგვითითებს. კლასიკად ქცეული ფილმების ახალი ეკრანიზაცია, ცნობილი მუსიკალური ჰიტების გარემიქსებული ვერსიები და რაც მთავარია, ჩვენი საუბრის მთავარი თემა - მოდა და მოდური ტენდენციები.



მიმდინარე ან თუნდაც გასული მოდის კვირეულების მიმოხილვისას, ცალსახად ნათელია ტექნოლოგიური წინსვლა, მაგრამ თავად მოდა თითქოს იგივე დარჩა ან ცოტა მივიწყებული გამოაშკარავა. ფართოდ გავრცელებული 90-იანების სილუეტები, გასული საუკუნის სხვადასხვა ხელოვნების მიმდინარეობის ზეგავლენა, გვიქმნის შთაბეჭდილებას, რომ თითქოს ხელოვნება, ჩვენი მსჯელობის შემთვევაში კი, კერძოდ მოდა, კრიზისს განიცდის. ამის დასტურად ის ფრაზაც გამოდგება, რომელსაც ბევრი მოდის კრიტიკოსი თუ გამოცემა გვაუწყებს - „დღეს მოდაშია ყველაფერი“.



მოგვწონს და ზოგჯერ აღტაცებასაც იწვევს ხოლმე სხვადასხვა ცნობილი ბრენდის ჩვენებები, მაგრამ თუ დავუკვირდებით, გვრჩება შთაბეჭდილება, რომ თითქოს ეს უკვე ნანახი გვაქვს შესაძლოა წინა ჩვენებაზე, ან რამდენიმე ათეული წლის წინათ. დასაფიქრებელია ის ტენდენციაც, რომ მსოლფიო ეძებს ახალ, კრეატიულ და დამწყებ დიზაინერებს. სავარაუდოდ ეს იმ კრიზის ერთგვარი ამოხნა და გადაწყვეტაა, რომელის დამარცხებაც სურთ მსოფლიო მოდის საბჭოებს. ისეთი უმსხვილესი ბრენდებიც, რომელთა სახელი და არსებობა უკვე საუკუნეს ითვლის, კრეატიული დირექტორების პოზიციაზე სულ უფრო ხშირად, ახალგაზრდა და ახალბედა დიზაინერებს ირჩევენ. დღითიდღე მოდა თითქოს ცდილობს გაემიჯნოს ხელოვნებას და ბოლომდე იქცეს ბიზნესად. საზოგადოებას უჭირს საუკეთესო ბალანსის პოვნა ამ ორ მიმართულებას შორის. დარწმუნებული ვარ, ბალენსიაგას კრეატიული დირექტორი დემნა გვასალია, საკმაოდ მოთხოვნადი კადრია და ბევრი ცნობილი ბრენდი ისურვებდა მასთან თანამშრომლობას, მაგრამ არა იმის გამო, რომ მსოფლიოს ძალიან მოსწონს უზომო და უსქესო სამოსი, არამედ მხოლოდ იმიტომ, რომ ეს ყველაფერი დღეს გაყიდვადია.



ყველაზე რთული კი მოდის ბიზნესში, აღნიშნული ფსიქოლოგიაა. ვიქმნით ილუზიას, რომ დიზაინერები გვთავაზობენ მოდას, ტენდენციას, ჩაცმის სტილს, სინამდვილეში კი, ამას ჩვენ ვკარნახობთ. ჩვენ ვწყვეტთ, ჩვენგან იღებენ გზავნილს, თუ რა გვინდა, რა გვჭირდება საკუთარი კომფორტისთვის. ჩვენი ქუჩის სტილი, ყოველდღიური ჩაცმულობა კარნახობს მოდის ფუძემდებლებს ჩვენს სავარაუდო არჩევანს, იმას, თუ რა გვსურს, რას ვიყიდით. რეალურად, დღეს ცოტა თუ შევიძენთ ისეთ ნივთს, რომლის ჩაცმაც თვეში ერთხელ ან უფრო იშვიათადაც მოგვიწევს. სამაგიეროდ ყველა გაიმეტებს, თუნდაც საკმაოდ სოლიდურ თანხას, ისეთი რამის საყიდლად, რომელსაც თითქმის ყოველდღიურად მოიხმარს და მასში თავს კომფორტულად იგრძნობს.



სასიხარულოა ის ფაქტი, რომ კიდევ არსებობენ ადამიანები, რომლებსაც ნამდვილად აქვთ სტილის შეგრძნება. „მოდური ადამიანი“ ტენდენციურობაა, ტენდენციურობა კი დროებითია. ადამიანს, რომელსაც პერსონალური სტილი აქვს, ნაკლებად აინტერესებს კონკრეტულ ეტაპზე საზოგადოებრივი აზრის რომელ გამოწვევას კარნახობს ესა თუ ის ცნობილი ბრენდი, ვერც „მასთ ჰევი“ , რომელიც მილიონობით მოდას აყოლილი ადამიანის სტილია, გახდება მისთვის ატაცებული სამოსის ტიპი.



კიდევ ერთი რეალობა, რომელიც მოდის კულტურას ანადგურებს, დღესდღეობით ძალზედ პოპულარული „ინფლუენსერების“ ინსტიტუტია. თანამედროვე მსოფლიოში სოციალური ქსელების ბუმია, ძალიან ბევრ ჩვენგანს პირად ინსტაგრამზე გამოწერილი ჰყავს ისეთი ადამიანები, რომლებიც კონტრიბუციას უწევენ სხვადასხვა ცნობილ ბრენდებს. გაურკვეველი პროფესიისა და საზოგადოებრივი სტატუსის მქონე ვარსკვლავი კიმ კარდაშიანი, დღესდღეობით ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული ადამიანია მსოფლიოში და შესაბამისად, თვალშისაცემ პოზიციას ფლობს სოციალურ ქსელებშიც.



უამრავი ადამიანი ადევნებს აქტიურად თვალ-ყურს კიმის ინსტაგრამს, თუ რა ფოტოს გამოაქვეყნებს და რა ეცმევა, რათა მას მიბაძონ და მისგან მაგალითი აიღონ. მიბაძვის სურვილი იმდენად დიდია, რომ მხოლოდ ჩაცმა-დახურვის სტილით არ შემოიფარგლება და გარეგნულ იერსახეზეც ვრცელდება. მსგავსს ინფლუენსერებს გასაქანი ფულმა და ცნობილმა ბრენდემა მისცეს. ბევრი დიდი მოდის სახლი ქმნის ძალიან დიდ გარდერობს კიმისთვის და მსგავსი ადამიანებისთვის, რომ მათ ქუჩაში, სხვადასხვა საღამოზე, სანაპიროსა და უკვე საწოლშიც კი ატარონ მათი სამოსი და გამოაქვეყნონ ფოტო, რის შედეგადაც მართლაც წარმოუდგენლად იზრდება მოთხოვნა სხვადასხვა კონკრეტულ ერთეულზე. სწორედ ამისთვის ხდება აუცილებელი, რომ შეიქმნას მასობრივი, მასისთვის გათვლილი სამოსი, რომელიც მარტივად მისაღები იქნება ყველა ტიპის ადამიანისთვის.



ამ პრობლემის მოგვარება არცთუ ისე რთული იქნებოდა, დამყარებული რომ ყოფილიყო ბალანსი ხელოვნებასა და ბიზნესს შორის. მოდა ხელოვნებაა, შეკერილი კაბა კი ხელოვნების ნიმუში. „ჯოკონდა“ მიუღებელი იქნებოდა მოსახლეობის 90 პროცენტისთვის, რომ არ ყოფილიყო დიდი შემოქმედის გენიალური ქმნილება. მას ექნებოდა რიგითი პორტრეტის სტატუსი და ცოტა ვინმე თუ მოისურვებდა მის ნახვას, ან იქნებ არც დაემკვიდრებინა ადგილი საგამოფენო სივრცეში.


ივანე ქეშიკაშვილი 

ნინო სეფოს ვიზუალური იმიჯები
ნინოს პირველმა სადიპლომო ნამუშევარმა "კავკასიური ჩარჩო" დიდი ინტერესი გამოიწვია საერთაშორისო გამოცემებში.
Jimmy Choo-ს არასტანდარტული იმპერატორი

რამდენიმე წელიწადი გავიდა მას შემდეგ, რაც ცნობილი ფეხსაცმლის ბრიტანული მარკა, Jimmy Choo, თანადამფუძნებელმა თამარა მელონმა დატოვა. კომპანიის დიზაინს სათავეში სანდრა ჩოი ჩაუდგა, ნათესავი იმ ჯიმი ჩუსი, რომელმაც 90-იან წლებში ბრენდი შექმნა. კრეატიული დირექტორის თანამდებობაზე ორი შვილის დედა, 46 წლის სანდრა თავდაჯერებულად გრძნობს თავს და ბოლომდე დარწმუნებულია საკუთარ შესაძლებლობებში. იგი მარკის დაარსების დღიდან მუშაობდა ჯიმისთან სხვადასხვა პოზიციაზე, ხოლო დაახლოებით ექვსი წლის წინ ოფიციალური "კურთხევა" მიიღო და დღეს კომპანიის კრეატიული დირექტორი და მარკის მთავარი სახეა.




- Jimmy Choo-ს ერთ-ერთი დამფუძნებელი ბიძაჩემი ჯიმი ჩუც იყო და სწორედ მან მიმიწვია კომპანიაში სამუშაოდ 1996 წელს, მისი დაარსების პირველივე დღიდან. მაშინვე დამეკისრა პასუხისმგებლობა, ახალი მოდელების შექმნის პროცესისთვის თვალყური მედევნებინა. სანამ სენტ-მარტინის სკოლაში ვსწავლობდი, ბევრი ფიქრობდა, რომ მენეჯერობა ჩემთვის შესაფერისი იქნებოდა. ერთადერთი ადამიანი მარკის იმჟამინდელი კურატორი იყო, რომელიც დაბეჯითებით მიმტკიცებდა, რომ დიზაინერობის უდიდესი ნიჭი მქონდა. მიხარია, რომ, განგების ნებით, წარმატებით შევუთავსე პირველი პროფესია მეორეს.



პირველ წლებში პატარა გუნდი გვყავდა, მთლად გაწაფულნი არ ვიყავით, ამიტომაც გადაწყვეტილებებს თითქმის ინსტინქტურად ვიღებდით. ნელა მივიწევდით წინ, ყოველთვის ვერ ვასწრებდით, რომ ცვლილებისთვის დროულად აგვეწყო ფეხი. მაგრამ გავიდა დრო, გამოცდილება შევიძინეთ და ბევრად კრეატიულები გავხდით _ ახლა თავად შთავაგონებთ სხვებს ტრენდულ იდეებსა და მოდურ ტენდენციებს.

დროთა განმავლობაში, ქალის ფეხსაცმლის ხაზის პარალელურად, მამაკაცის ხაზიც განვავითარეთ, ასევე - ჩანთების, აქსესუარებისა და პარფიუმერიის, მაგრამ ფეხსაცმელი ჩვენთვის ყოველთვის პრიორიტეტული იქნება.



რა თქმა უნდა, რთულია, როცა ოჯახურ კომპანიაში მუშაობ და მთელი პასუხისმგებლობა მხრებზე გაწევს, ყველას მოლოდინი უნდა გაამართლო, ყველაფერს უნდა გასწვდე, მაგრამ ვახერხებ. ჩემთვის ეს პროცესი ჟონგლიორობასავითაა - რამდენიმე ამოცანას თავს ერთდროულად ვართმევ, არა მარტო დიზაინზე ვფიქრობ და ვზრუნავ, არამედ ინტერვიუების მისაცემადაც კი მრჩება დრო, შეხვედრებზეც დავდივარ. ვისწავლე ბალანსის დაცვა და სწორედ ეს არის ჩემი უდიდესი პასუხისმგებლობა, ამავდროულად ჩემი მთავარი სიამაყე.
კარგად ვიცნობ ჩვენი კომპანიის შიდა სამზარეულოს და, როცა მას სათავეში ჩავუდექი, არ გამჭირვებია, ჩემი ფანტაზიისთვის გასაქანი მიმეცა. თუმცა, მთლიანად არაფერი შემიცვლია, აქ ისედაც კარგადაა ყველაფერი აწყობილი. ჩემი მიზანი მხოლოდ ერთია - მარკის სახელი და დიდება გავამყარო და პროდუქციის დიზაინი გავაუმჯობესო. ყოველ წვრილმანში კრეატიულობის მარცვალი უნდა იგრძნობოდეს. ჩვენ უამრავ ფეხსაცმელს ვყიდით, იგი ფანტასტიკური ხარისხისაა. ჩვენ საუკეთესო ბრენდი გვაქვს - ვინც მის სახელს გაიგონებს, თვალები უბრწყინდება.



ახლა მთავარია წინ წასვლა და განვითარება. საუკეთესო მაღალქუსლიან ფეხსაცმელს ვკერავთ, მაგრამ ირგვლივ სხვა ბევრი რამეც არსებობს - დაბალქუსლიანი ფეხსაცმელი, ლანჩის ძირები, გლუვზედაპირიანი... თუნდაც კედები, ბოტასი...

გვყავს ისეთი კლიენტებიც, რომლებიც ამ მარკის ფეხსაცმელების სრულ კოლექციას აგროვებენ. და ასეთი კლიენტურა ასობით ადამიანს შეადგენს.

ისეთ სარეკლამო კამპანიას ვაწარმოებთ, იმდენად ფართომასშტაბიანს, რომ ბევრს ეს ბრენდი ამერიკული ჰგონია და უკვირთ, როცა იგებენ, რომ ბრიტანელები ვართ. პირველ რიგში Jimmy Choo დღესასწაულია, ეს არის ლამაზი ფეხსაცმელი, რომელსაც მაშინ ირგებ, როცა მნიშვნელოვანი რამ უნდა აღნიშნო. არ ვილტვით იმისკენ, რომ რომელიღაც კონკრეტულ ქვეყანას წარმოვადგენდეთ, ჩვენი ბრენდი, პირველ რიგში, გლობალური ბრენდია. ასე ვთქვათ, კოსმოპოლიტები ვართ.



დღეს ძალიან შემაშფოთებელია ბრეკსიტის (ინგლისური ნეოლოგიზმი, რომელიც ორი სიტყვის პრეფიქსების გაერთიანებაა - "ბრიტანეთი" და "ექსიტ", გასვლა, რაც მიგრაციას ნიშნავს) ტენდენცია. სამწუხაროდ, შეუძლებელია წინასწარ ამის გამოცნობა და კონტროლი, მაგრამ ამან მოდაზე გავლენა არ უნდა მოახდინოს, წინ უნდა ვიაროთ და ვაკეთოთ ის, რაც საუკეთესოდ გამოგვდის: დავამზადოთ ხარისხიანი ფეხსაცმელი, რომელიც ჩვენს კლიენტებს ძალიან მოსწონთ, და განვავითაროთ ბიზნესი _ იტალიის ფაბრიკიდან დაწყებული, მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყანაში გახსნილი მაღაზიებით დამთავრებული.

ხშირად საყვედურობენ მოდის მესვეურთ, ბოლო წლებში მოდა პოლიტიზებული გახდაო. ვერ დავეთანხმები ამ მოსაზრებას - ეს არ არის ბოლო წლების `გამოგონება~. მოდის დიზაინერები ყოველთვის რეაგირებდნენ ისტორიულ პროცესებსა და პოლიტიკურ სიტუაციებზე, ამაზე არაერთი დისერტაცია და წიგნი დაწერილა. გავიხსენოთ თუნდაც 90-იან წლებში რა გააკეთეს ვივენ ვესტვუდმა და კეტრინ ჰემნეტმა.



მიუხედვად იმისა, რომ Jimmy Choo ერთობ ახალგაზრდა ბრენდია, ჩვენი ფეხსაცმელი ქალებისთვის უდავოდ სტატუსის მატარებელი გახდა, როგორც სიმბოლო დამოუკიდებლობისა. ეს ყველაფერი კონკიას ზღაპრიდან მოდის და ყველას ბავშვობიდან გვაქვს ჩაგონებული, რომ ქალის ფეხსაცმელი ზღაპრული ნივთია. ამიტომაც გვეცვა ბავშვობაში ჩვვენი დედების მაღალქუსლიანი ფეხსაცმელი, რათა თავი ზრდასრულ ქალად გვეგრძნო. დროთა განმავლობაში კი, რაც უფრო გვემატება ასაკი, ეს ჯადოსნული ძალა არსადაც არ ქრება, პირიქით, რეალურ კონტურებს იძენს: დღისით ჩასაცმელი სამოსი მხოლოდ ფეხსაცმლის მეშვეობით შეიძლება საღამოს კოსტიუმად გადააქციო.



ხშირად მეუბნებიან, Jimmy Choo-ს იმპერიის იმპერატორი ხართო. აბა, რომელი იმპერატორი მე ვარ? ჩემი ყველაზე საყვარელი საქმიანობაა, დავჯდე და ესკიზები ვხატო. ამის კეთება არასდროს მბეზრდება. შემიძლია ვთქვა, რომ სრულიად არასტანდარტული იმპერატორი ვარ. გამორჩეულად არასდროს მაცვია, შემიძლია, ბოტასით გავიდე ქუჩაში და ვერასდროს ვერავინ მიხვდება, რომ ამხელა კომპანიას ვუდგავარ სათავეში.



კარიერის დასაწყისში არნახულად გამიმართლა - შევძელი სრულფასოვნად დავტვირთულიყავი დიზაინერის საქმიანობით ჯერ კიდევ სენტ-მარტინის სკოლაში სწავლის პერიოდში, მე ხომ ბიძაჩემთან ვცხოვრობდი და მის სტუდიაში ვმუშაობდი. ყოველთვის მადლობელი ვიქნები ამისთვის მისი, თუმცა, ხშირად ვნანობ, რომ ადრე მომიწია სწავლის მიტოვებამ და ბევრი ჩემი თანატოლის ახლოს გაცნობა ვერ მოვასწარი. ნებისმიერ ახალბედას ვურჩევდი, ვისაც მოდის სფეროში კარიერის აწყობა სურს, კარგად ისწავლოს თავისი პროფილით, თანაც - კარგ სკოლაში, თუნდაც იმიტომ, რომ სწორი მიმართულება აიღოს, საჭირო კავშირები დაამყაროს, რაც ძალიან წაადგება მომავლის მოწყობაში.
და კიდევ - ყოველთვის ენდეთ საკუთარ ინტუიციას - ნდობის გარეშე მოდის სამყაროში არავის არაფერი ესაქმება!


სვეტა კვარაცხელია

Louis Vuitton-ის ახალი კოლექციის ჩვენება საფრანგეთში
რამდენიმე დღის წინ შედგა ბრენდი Louis Vuitton-ის Resort 2019-ის ჩვენება, სამხრეთ საფრანგეთის ერთ-ერთ სოფელში. როგორც ბრენდის კრეატიულმა დირექტორმა ნიკოლას გესქუერმა განაცხადა, მას უნდოდა კოლექცია ყოფილიყო ექსცენტრიული.
სამოდელო ბიზნესის რუხი კარდინალები

მსოფლიო მოდამ წლების განმავლობაში არაერთი ცვლილება განიცადა. ამ მხრივ "მოდურ ამინდს" ყველაზე მსხვილი "მოთამაშეები", ანუ დიზაინერები ქმნიან. მათი პროფესიონალიზმი და გამოცდილება მოდის სამყაროს სრულიად სხვაგვარად წარმოგვიდგენს.
MBFW Tbilisi, რას გვთავაზობენ ქართველი დიზაინერები შემდეგი სეზონისთვის?
TEYO

თეო გარდაფხაძის შემოდგომა-ზამთრის კოლექციის მთავარი ინსპირაცია გასული საუკუნის ხელოვნების მიმდინარეობა, კონსტრუქტივიზმი გახდა. კერძოდ კი საქართველოში მდებარე მონუმენტი „ანდროპოვის ყურები“. სილუეტები ზუსტად პასუხობდა კოლექციის მთავარ თემას. ხანმოკლე პაუზის შემდეგ თავისუფლად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ბრენდი TEYO ტრიუმფალურად დაბრუნდა მოდის კვირეულზე, რომელმაც უცხოური პრესის დიდი ყურადღება და მოწონება დაიმსახურა.



Ria Keburia Gallery

Ria Keburia Gallery წარმოგვიდგინა მორიგი პერფორმანსი „Firefly XV“. რიას ახალი იდეაა ადამიანის ფეტიშის შესწავლა გაზრდილ რეალობაში. „Firefly” არის ერთგვარი ლაბორატორია, რომელიც ადამიანს აცდუნებს და ამოგზაურებს მასში. სწორედ ამ იდეის წყალობით ვიხილეთ ჩაბნელებული ოთახი, რომელშიც უამრავ ნათურაში გახვეული ადამიანები, სხეულის პლასტიკით წარმოგვიდგნენ ციცინათელებად და გარემო კი - მაგიურ სამყაროდ. მისტიკური ყვითელი ნათება და ციცინათელების ცეკვა, ხაზს უსვამს ქალის ენერგიასა და სინაზეს.



Materiel by Lado Bokuchava

Materiel-ის სახლის ერთ-ერთი კრეატიული დირექტორის ლადო ბოკუჩავას ჩვენება, სეზონის მიუხედავად, ტრადიციულად ნაზი, ქალური და ჰაეროვანი გახლდათ. კოლექცია სრულად შავსა და პასტელურ ფერებში იყო წარმოდგენილი, რომელზეც ბრწყინავდა პატარა ბრჭყვიალა დეტალები. ასევე ძალიან საინტერესოდ გამოიყურებოდა გადასაკიდი ბეწვის ჩანთები, რომელიც კოლექციას დასრულებულსა და ამავდროულად ტენდენციურს ხდიდა.



Materiel by Aleksandre Akhalkatsishvili

ალექსანდრე ახალკაციშვილის ჩვენება ზუსტად პასუხობდა მსოფლიოს დღევანდელ ტენდენციებს. ალექსანდრეს კოლექციები ყოველთვის დიდი პოპულარობით სარგებლობს უცხოურ პრესასა თუ სხვადასხვა ბაიერებში. კოლექციაში წარმოდგენილი იყო კუბოკრული ლუქები, რომელიც როგორც აღვნიშნეთ წლის მთავარი ტენდენციაა. ასევე კოლექციაში ვნახავთ ვარდისფერ და იისფერ ფერებს, რომელიც კოლექციას მეტ ჰაეროვნებასა და ქალურობას სძენს.



George Keburia

ვარსკვლავურმა დიზაინერმა გიორგი ქებურიამ კვლავ გააოცა საზოგადოება თავისი ახალი კოლექციით. მას შემდეგ რაც დიზაინერის სამოსსა და სათვალეებს უამრავი ცნობილი ვარსკვლავი ატარებს, როგორებიც არიან: დები ჰადიდები, ლედი გაგა, რიანა და სხვა, ძალიან გაიზარდა მოლოდინი საზოგადოებაში, თუ რას შემოგვთავაზებს გიორგი ქებურია. მისი შემოდგომა-ზამთარი 2018-19-ის კოლექცია მართლაც ახალი სიტყვაა ქართული მოდის ბიზნესში. კოლექცია ტრადიციულად შედგებოდა ჭრელი და ხალებიანი ლუქებისგან, რაც უკვე დიზაინერის სავიზიტო ბარათი გახდა.


Dalood

ტრადიციულად ჭრელი და მხიარული იყო Dalood-ის კოლექცია. კოლექცია დატვირთული იყო სხვადასხვა ტიპის ქსოვილითა და ხელით შესრულებული დეტალებით. განსაკუთრებული ყურადღება დაიმსახურა ნაქსოვმა სვიტერებმა და ჯინსის ქურთუკებმა, რომელიც გაფორმებული იყო ხელით ნაქარგი ყვავილებით. Dalood-ის ქალი მხიარული და ამავდროულად საქმიანია.



ნახეთ სრულად ჟურნალი "ბომონდის" ივლისის ნომერში

ივანე ქეშიკაშვილი

სტუდენტის თვალით აღქმული სიურრეალიზმი ქუჩის სტილში
ყოველთვის საინტერესოა სხვადასხვა ჟანრის ინტერპრეტირების პროცესი.
ვარსკვლავთცვენა Dior-ის ჩვენებაზე
გუშინ პარიზის მოდის კვირეულის ფარგლებში, მოდის სახლის Dior-ის მამაკაცის გაზაფხული 2019-ის კოლექციის ჩვენება გაიმართა. ჩვენება Dior-ის სახლის ახალმა კრეატიულმა დირექტორმა კიმ ჯონსმა წარმოადგინა. სტუმრების სიასა და პრესის გამოხმარეუბას თუ თვალს გადავავლებთ მივხვდებით, რომ საზოგადოება ჩვენებას სულმოუთმენლად, დიდი ინტერესით ელოდებოდა. ჩვენება დანიის პრინცმა ნიკოლაიმ გახსნა.



მოწინავე ადგილს იკავებდნენ ისეთი ვარსკლავები როგორებიც არიან: კარლ ლაგერფელდი, ქეით მოსი, ნაომი ქემპბელი, ვიქტორია ბექჰემი, რიტა ორა, რობერტ პატინსონი და სხვა.

ნახეთ ფოტომასალა:

ბელა ჰადიდი



ნაომი ქემპბელი და ქეით მოსი



რიტა ორა



ჯო ჯონასი 



ვიქტორია ბექჰემი



კრისტინა რიჩი



კოლტონ ჰეინესი



დარენ კრისი



გვენდოლინ კრისტი



რობერტ პატინსონი




ივანე ქეშიკაშვილი

ნახეთ საუკეთესო ლუქები კოლექციიდან:


TOP 7 ლუქი ლონდონის მოდის კვირეულიდან
მოგეხსენებათ, რამდენიმე დღის წინ დასრულდა ლონდონის მოდის კვირეული და მსოფლიოს ყურადღებამ უკვე მილანში გადაინაცვლა. გთავაზობთ 7 საუკეთესო  ლუქს ლონდონის მოდის კვირეულიდან:

Victoria Beckham 



Burberry



Christopher Kane



David Koma






Palmer Harding



Erdem



JW Anderson



ასევე დაგაინტერესებთ:

ნიუ-იორკის მოდის კვირეულის ტოპ 10 ლუქი!
5 საუკეთესო ლუქი შემოდგომისთვის!
ნოტებად გაჟღერებული ემოციური შეგრძნებები - MAISON MARGIELA “REPLICA”
ფრანგული მოდის სახლი „მეისონ მარჯიელა“ 1988 წლიდან იღებს სათავეს. ბრენდის კონცეფცია ექსტრავაგანტური ელემენტების ერთობლიობით ხასიათთდება.
მარტინ მეისონ მარჯიელა მთავარ აქცენტებს ყოველთვის სიახლესა და შემოქმედებითობაზე აკეთებდა. მან დაამსხვრია სტერეოტიპები და უარყო მოდის ყველა გაბატონებული სტანდარტი. აღსანიშნავია, რომ რევოლუციონერი შემოქმედის კულისებში წარმატებული ქართველი დიზაინერი დემნა გვასალია პირველ კარიერულ ნაბიჯებს დგამდა. Agnès Barret-ი, რომელიც Margiela-სთვის ტალანტების მოძიებაზე მუშაობდა, გვასალიას მეისონ მარტინ მარჯიელას "სულიერ შვილს" უწოდებდა.
2014 წლიდან მარჯიელას კრეატიული დირექტორი ჯონ გალიანოა, რომელიც რომანტიკულ ხედვასთან ერთად ახალი, უცნაური სილამაზის აღმოცენებას განაგრძობს.


მარჯიელას პირველი პარფიუმი 2010 წელს გამოვიდა, პროვოკაციული სახელწოდებით „Untitled” (უსათაურო). 2 წლის შემდეგ კი ბრენდმა არომატების კოლექცია „REPLICA” Eau De Toilette წარადგინა, რომელიც ტანისამოსისა და არომატების კოლექციაზე ვრცელდება.

10 არომატისგან შექმნილი უნიკალური პარფიუმი ნოსტალგიურ შეგრძნებებს იწვევს, აღადგენს პერიოდებს, რომლებიც არამარტო პირად ისტორიას არამედ კოლექტიურ გაუცნობიერებელს ასახავს.
რიანას ახალი თეთრეულის ხაზის პრეზენტაცია!
როგორც აღვნიშნეთ, 30 წლის მომღერალი რიანა ნიუ-იორკის მოდის კვირეულს დაუბრუნდა. ამჯერად მომღერალმა ახალი თეთრეულის კოლაბორაცია წარმოადგინა Savage X Fenty. მოგეხსენებათ, რიანას გასული სეზონების განმავლობაში ჰქონდა სამოსის ხაზის კოლაბორაცია პუმასთან.



გასულ ღამეს მარკ ჯეიქობსის ჩვენების დასრულების შემდეგ, რიანამ მანჰეტენზე ახალი ხაზის პრეზენტაცია ჩაატარა, სადაც მომღერალმა სექსუალური ქალის თეთრეულის ხაზი წარმოადგინა. პრეზენტაციაში მონაწილეობდნენ უამრავი ცნობილი მოდელები, როგორებიც არიან ჯიჯი და ბელა ჰადიდები, სლიკ ვუდსი და სხვა. აღსანიშნავია ის ფაქტიც, რომ სლიკ ვუდსმა პრეზენტაციაზე ორსულმა მიიღო მონაწილეობა. შოუს მუსიკალურად აფორმებდნენ არტისტები Sevdaliza და Catnaap. პრეზენტაციის სახელწოდებით „Enter the World”-ის ნახვა შესაძლებელია რიანას ოფიციალური Youtube-ის არხზე.