მსოფლიოს ტრენდად ქცეული ემოციები - SOLD OUT !

თქვენ არ ხედავთ იმას, რაც აქამდე არ გინახავთ. არ ისმენთ, იმას რაც აქამდე არ გსმენიათ, თქვენ გაქვთ შესაძლებლობა, იფიქროთ შემოქმედებით მუხტზე, კულტურის არსზე, როგორც იარაღზე - თქვენ უბრალოდ კითხულობთ ქვეტექსტს,
რაც აქამდე არ წაგიკითხავთ.
დათა ალექსეევი

ამბობენ, რომ პოლიტიკას ხელოვნებასთან არ აქვს არანაირი კავშირი. თუ ასეა, როგორ დამკვიდრდა ღირებულება „კულტურა როგორც სოციალური ინსტუმენტი“? ან „ხელოვნება როგორც იარაღი“? ვფიქრობ, ეს რიტორიკული შეკითხვა წერტილს დაუსვამს სოციალური ღირებულებებისა და კულტურის სფეროს გამიჯვნის არარეალურ თეორიას. ოდითგანვე, სანამ ტერმინი შემოქმედებითი ან კრეატიული ინდუსტრია დამკიდრდებოდა, კულტურა მსოფლიოს მართავდა, უარეს შემთხვევაში კი პირიქით. ამ დროს რევოლუციურ ნაბიჯებს გააჩნდა უპირატესობა ეპოქათაშორის მცირე, თუმცა უმნიშვნელოვანეს ცვლილებებში.



საიდან მოვდივართ?

ხშირად გვავიწყდება საიდან მოვდივართ, არ ვფიქრობთ მიზეზებზე, ვსაუბრობთ საბაბზე, ვივიწყებთ სასრულს და ვფიქრობთ უსასრულობაზე. შემოქმედების ყველაზე დიდი მუხტი ეგზისტენციის არქეტიპიდან მოდის. დემნა გვასალიას უახლესმა, 2019 წლის გაზაფხულის კოლექციამ ეს არგუმენტი ნამდვილად განამტკიცა.
VETEMENTS-მა კიდევ ერთხელ აალაპარაკა მსოფლიო, ამჯერად ყურადღების ეპიცენტრში საქართველო მოექცა .


ნოსტალგია, გენოციდი, პოლიტიკა, ომი

„ვფიქრობ, აქამდე არ მქონდა საკმარისი თავდაჯერებულობა, რომ ასეთი კოლექცია წარმომედგინა. 10 წლის ვიყავი, როცა ჩემი სახლი დაბომბეს და დევნილი აღმოვჩნდი ჩემს სამშობლოში. მე და ჩემი ძმა 90-იან წლებში გავიზარდეთ, ჩვენთვის მძიმე იყო ომი, რომელიც გადავიტანეთ. მინდოდა ჩემი ფობიები დამემარხა, მყარად დავდგომოდი შიშს, ბრაზს, ტკივილს, რომლის გახსენებაც აქამდე უბრალოდ არ მინდოდა. მე ვურჩიე ჩემს ფსიქოლოგს, დასწრებოდა ჩვენებას, რადგან ეს შოუ ბევრ პასუხგაუცემელ შეკითხვაზე გასცემდა მას პასუხს, დღეს კი შემოქმედებითად ბედნიერი ვარ“ - დემნა გვასალია

დემნა გვასალიას 2019 წლის კოლექციის ლაიტმოტივი არა, მოდური შოუ არამედ ქვეტექსტებად დაშლილი ფილმის ეპიზოდები იყო, რომელიც მტკივნეულად გადატანილ ემოციებზე მოგვითხრობდა. ანდერგრაუნდ კულტურის რუხმა კარდინალმა საქართველო მსოფლიო მოდის ასპარესზე გამოიტანა. კოლექციაში შეხვდებით ქართულ დროშას, გალაკტიონის ამონარიდებს, გენოციდზე გაკეთებულ აქცენტებს უახლეს ისტორიასთან ერთად “We dance toghether, we figth together”. თითქოს წლების განმავლობაში დაგროვილი პროტესტი, „რუსული ჩექმით“ დაწყებული „მტირალი აფხაზეთით“ დამთავრებული ერთ ლიმიტირებულ კოლექციად გადაიქცა, რომელიც „წუთ-ნახევარში“ გაყიდული იქნება“

იყიდება ისტორია!

ხშირად ამბობენ, რომ როდესაც სპეციალური ასორტიმენტის ტიპის პროდუქტს ვყიდულობთ, ხარისხზე მეტად ღირებულება, მისი შინაარსი, ისტორია და ფასეულობა გვაინტერესებს. წარმოგიდგენიათ ხვალინდელი დღე? მსოფლიო მოდის ინდუსტრიაში რევოლუციონერი ქართველი დიზაინერის ახალი „ტანსაცმელი“ მოდის დედაქალქების ქუჩებსა და კვირეულების „სთრითსთაილს“ დაიპყრობს, უამრავი ქვეტექსტით, იარაღით, რომლის შესახებაც არაფერი გინახავთ, არაფერი გსმენიათ, უბრალოდ ახლა კითხულობთ.

ჟურნალი „ბომონდი“
ივლისის ნომერი




like
2

კომენტარები

ბაკური 2018-07-10 12:00
საინტერისო სტატიაა,ყოჩაღ დათა უნიჭიერესი ხარ

კომენტარის დამატება

სახელი*
აღწერა*
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.