AVTANDIL - როცა სამოსში სქესი იკითხება

AVTANDIL - ერთ-ერთი სტაბილური სახელი და ქართული მოდის ისტორიაში ყველაზე მნიშვნელოვანი ბრენდია. მისი ისტორია ინდუსტრიის განვითარებასთან ერთად იწერებოდა. პატარა სახელოსნოში დიდი სიყვარულით დაწყებული საქმე მასშტაბურ წარმოებად გადაიქცა. როგორც დიზაინერი ავთო ცქვიტინიძე აღნიშნავს, "ავთანდილის" წარმატების საიდუმლო მის მუდმივ მოძრაობასა და განვითარების სურვილშია.



- ავთო, მიხარია, რომ ისევ შევხვდით ერთმანეთს თქვენს მარკაზე სასაუბროდ. როგორ ვითარდება მარკა "AVTANDIL" და რა სიახლეა თქვენს საქმიანობაში?

- წარმატებისა და წინსვლის უმთავრესი პრინციპი განვითარება, მუდმივი მოძრაობაა. არ უნდა გაჩერდე. სულ
უნდა აგრძელებდე ძიებას და მარკის მენეჯმენტი სწორად უნდა გათვალო. მარკის მეორე ხაზი განვითარების პროცესშია. სიახლეა, რომ ამ ხაზის რებრენდინგი მიმდინარეობს - დარჩება მხოლოდ ქუჩის მოდა და სპორტული შიკი. გლამურული სამოსი კი მთლიანად პირველში, ანუ პრეტ ა პორტეს ხაზში გადაინაცვლებს. პარალელურად, მეორე ხაზს დაემატება მამაკაცის ხაზი. მამაკაცის ხაზსაც იგივე დატვირთვა ექნება, როგორიც ქალისას, გათვლილია ნებისმიერი გემოვნებისთვის. ორი წელია ამ პროცესების სწორად გათვლაზე ვმუშაობთ.



ვეძებთ სპეციალისტებსაც. მოლაპარაკებებს ვაწარმოებთ ფაბრიკებთან. სამუშაო, პრაქტიკულად დავასრულეთ და მარკა მზად არის მამაკაცის ხაზის გამოსაშვებად. მიუხედავად დიდი არჩევანისა, ქართველი მომხმარებელი პრეტენზიულია, განსაკუთრებით მამაკაცი. ქართველი მამაკაცი ყველაფერს არ იცვამს, ტონებიც მის გემოვნებას უნდა მიუსადაგო. იმავე საფასო პოლიტიკის მასმარკეტში, სხვაგან ასეთ წვრილმანებს არ ითვალისწინებენ. ამ შემთხვევაში ჩვენ შევჩერდით ფეშენმიმართულებით უფრო რეალიზებად, ქართულ ხასიათს მორგებულ მოდელებზე. ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მოდის მიმდევარი მამაკაცები ამ სტილს ვერ მოირგებენ, ეს ხაზი ყველა სეგმენტზეა გათვლილი. ეს იქნება კაფსულა კოლექციები. ჯერჯერობით არ შევიტანთ კლასიკურ ხაზს. გოგონებისა და ბიჭების მოდელებში იქნება სტილი უნისექსი. მინდა, რომ ეს ხაზი სპორტ-შიკთან გაერთიანდეს და ერთი ხასიათის პროდუქტი მივიღოთ. ქალების ხაზი გაიყოფა. გლამური, როგორც აღვნიშნე პირველ ხაზში, ანუ ლუქსში გადავა.

- იმ კოლეციებს, რომელზეც ბოლო წლებში იმუშავეთ, ერთი ხაზი თუ აერთიანებს?

- ამ კოლექციებისთვის საერთო ხასიათი და ფერთა გამაა, ის სილუეტები, კონსტრუირება, რომელიც ძალიან ჩემია. ეს კონსტრუქციები მეორე ხაზში შედარებით გამარტივებული, ხოლო პირველ ხაზში შედარებით რთულია. პირველი ხაზი მხოლოდ ფრანგული ქსოვილით იკერება და ამიტომაცაა განსაკუთრებული. ქსოვილებს პარიზში ვიძენთ. ვთანამშრომლობთ რამდენიმე კომპანიასთან. მომავალი სეზონის ქსოვილს წინასწარ ვუკვეთთ. შესაბამისად, ქსოვილიც ტენდენციური და ტრენდულია.



- რა შეიცვალა მოდაში, რამდენად საინტერესო გახდა თანამედროვე ადამიანისთვის?

- მოდა ნელა, მაგრამ მაინც იცვლება... ნელ-ნელა ისევ ქალის სილუეტსა და ქალურობას უბრუნდება, რაც ძალიან მახარებს. დღემდე უნისექსი ითვლება ტრენდად, თუმცა დაბრუნდა შედარებით ვიწრო ქვედაბოლოები, ვიწრო შარვლები. თავისუფალი სამოსი და მძიმე ფეხსაცმელი ნელ-ნელა ტოვებს ტენდენციებს.

- როგორ ფიქრობთ, რა პროცესებმა გამოიწვია ეს ცვლილება?

- ეს უფრო ფსიქოლოგების თემაა. ამასთან, არ დაგვავიწყდეს, რომ მოდას პეპელასავით ხანმოკლე სიცოცხლე აქვს. დიდმა და ფართო ტანსაცმელმა ძალიან დიდხანს დაიპყრო მოდის სამყარო. როგორც ჩანს, საზოგადოებამ ამოწურა ეს სტილი, რომელიც მარტივი შესაკერია და გაცილებით პრაქტიკულიც. ასეთი სტილის სამოსი არ გაიძულებს, რომ მუდმივად ფორმაში იყოთ, უხეშად რომ ვთქვათ, მუდმივად თითის წვერებზე იდგეთ, რასაც ვერ ვიტყვით სხეულზე მომდგარ კონსტრუქციაზე. ქალური, წელში გამოყვანილი კაბა, ფაქტობრივად, ინდივიდუალური თარგით იკერება, მისი ტარება კი გარკვეულ მომზადებას უკავშირდება.



- მოდასთან ერთად თქვენი კოლექციებიც იცვლებოდა, მაგრამ ბოლომდე ქალურობის ერთგული დარჩით...

- არ მიყვარს, როცა სამოსში სქესი არ იკითხება. ასე მგონია, გაპრანჭვა ქალური ბუნებისთვისაა დამახასიათებელი. ის მხოლოდ მამაკაცისთვის არ იპრანჭება, საკუთარ თავსაც ეპრანჭება. ქალები სულ კოხტაობენ, ისინიც კი, რომლებიც არ მისდევენ მოდას და მიაჩნიათ, რომ მოდისგან განყენებულად ცხოვრობენ. სამსახურში არიან, მეგობრების წრეში თუ პურის საყიდლად, გაპრანჭვა არ ავიწყდებათ. მუდმივად მობილიზებულები არიან. ჩემი მოსაზრებით, ქალის არსებობა დედამიწას აბედნიერებს, სწორედ ამ მისიით შეიქმნა. დიდი როლი აქვს ქალს საზოგადოებასა და კაცობრიობის ისტორიაში და მამაკაცის ცხოვრებაშიც. მოდა ძალიან ჩამოჰგავს მის ცვალებად ხასიათს, ამიტომაც იცვლება ხშირად სილუეტიც, თმის ტენდენციებიც და ფერთა გამაც. მთელი ინდუსტრიები ჩართულია ამ პროცესში. ფეხსაცმლისა და ჩანთის ფორმებზეც კი არ წყდება მუშაობა. ამ ვნებამ ესთეტიკური მედიცინის მიმართულებითაც გადაინაცვლა. აქტუალური გახდა სავარჯიშო დარბაზები, შესაბამისად ფორმის შენარჩუნება. ბოლო წლებია, ხელმისაწვდომი და ტენდენციური გახდა გაახალგაზრდავება. ადამიანს არ უნდა დაბერება.



- სწორედ ეს ტრენდულობა და ვნება იწვევს გარკვეულ დრამასაც...

- გააჩნია, რამდენად ჯანმრთელად მიუდგები ამ საკითხს, რამდენად ძლიერი ხარ, რომ მსხვერპლად არ იქცე, ინფორმაციის ოვერდოზი არ მოგივიდეს. ყველაფერმა დანევროზებულ არსებად არ უნდა გაქციოს: მოკლე თმაა მოდაში და თმა შეიჭრა, მერე დაიბერო ტუჩები და ცხვირი აიპრიხო... ტენდენციების მიხედვით იცვალო მკერდისა და დუნდულების ფორმები. თუ ვარდისფერია ტენდენციური და შენ მწვანე გაცვია, ამით არაფერი შავდება.

- მოდის ისტორიაში ყველაზე საინტერესო პერიოდად რომელს თვლით?

- არც ერთს. პერიოდი ნაკლებად საინტერესოა. უფრო ინდივიდუალურად განვიხილავ დიზაინერებს. გენიალური იყო მაქქუინის პერიოდი. ასევე საინტერესო და განსაკუთრებული _ რალფ სიმონსის. ახლა დემნა გვასალიას დროა... ეს დიზაინერები ერთმანეთისგან რადიკალურად განსხვავდებიან.



- რაში ვლინდება თქვენთვის თანამედროვე მოდის ინდუსტრიაში დემნა გვასალიას ფენომენი?

- დემნა მსოფლიომ აიტაცა და ალბათ ყველაზე პოპულარული ბრენდი აქვს. "ბალენსიაგას" გაყიდვებმა ყველა მოდის სახლისას გადააჭარბა. საზოგადოების მოწონება-არმოწონებაზე არაა ლაპარაკი. ეს დიზაინერი ყველაზე აღიარებული და მოთხოვნადია მსოფლიოში. ის თავის მოვალეობას საუკეთესოდ ასრულებს. მეორე საკითხია, მის სამოსს თქვენ ატარებთ თუ არა.

- მე უფრო მეორე საკითხი მაინტერესებს... როცა საქმე უძვირეს და ყველაზე პროვოკაციულ პროდუქციას ეხება..

- ასეთ თემებს არ ვუღრმავდები. დემნამ საჭირო დროს საჭირო განაცხადი გააკეთა, ამაზე იმოქმედა სხვა მოდის სახლებში მიღებულმა უდიდესმა პრაქტიკამ, სწორმა ადგილმაც და სწორმა მენეჯმენტმაც... სწორად აგორებულმა სკანდალებმაც, პროვოკაციამ და იუმორმაც და ეს ყველაფერი უმაღლეს დონეზეა შეფუთული და მოწოდებული.



- თქვენი ბოლო ნამუშევრებიდან რომელ კოლექციას გამოარჩევდით, რომელია მათ შორის თქვენი ფავორიტი?

- ყოველი კოლექცია ჩემთვის გამორჩეული და ინდივიდუალურია. ყოველ კოლექციას თავისი დრო, ხასიათი და ემოცია აქვს. ტენდენციების მსხვერპლი ნამდვილად არ ვარ. თუკი ვიცი წინასწარ, რომელი ფერთა გამაა მოდური, შემიძლია ამ გამაზე უარი ვთქვა, ან საზოგადოებას საკუთარ ინტერპრეტაციებს ვთავაზობ. ვფიქრობ, მოდა ასე უფრო საინტერესოა და საზოგადოებასაც უფრო მოსწონს. ასეთ მონსტრ პირობებში, როცა ნებისმიერი საფასო პოლიტიკის ნაწარმის კონკურენციაა, როცა მონსტრი კომპანიების ერთმანეთთან ბრძოლა მიმდინარეობს და ჩემი მარკა ისევ არ კარგავს აქტუალურობას, ეს სასიხარულოა. ისიც სასიხარულოა, როცა არა მარტო ქართულ ბაზარზე, არამედ ევროპულზეც გთვლიან საინტერესო ბრენდად, რომლის პროდუქციასაც სიამოვნებით ატარებენ და რომ ჩემი მარკის სამოსის მომხმარებელი ძალიან გაახალგაზრდავდა. 16-17 წლის გოგონები სიამოვნებით იმოსებიან. ვფიქრობ, ეს მარკის დიდი გამარჯვებაა. ამ ტენდენციას მუდმივი სიახლით, მუდმივი განვითარებით ვხსნი. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ ჩემს საქმეს გულით ვაკეთებ. ეს კოლექციები დიდი სიყვარულით კეთდება და არასდროს ვატყუებ მომხმარებელს.



- როგორ შეიძლება დიზაინერმა მოგვატყუოს?

- იოლად გამოვძვრე. ჩვენს ბაზარზე უამრავი ასეთი შემთხვევაა: თვალსა და ხელს შუა ფუჭდება საუკეთესო კვების ობიექტები. როგორც კი ვითარდებიან ქსელები, პროდუქციას აფუჭებენ, ძალისხმევას აკლებენ. ასეთი რამ არ უნდა იკადრო. საქმეში გული, სიყვარული უნდა ჩადო.

- თქვენს ბოლო კოლექციაზე, რომელიც მოდის კვირეულზე წარმოადგინეთ, როგორ იმუშავეთ?

- ეს ეხებოდა ადამიანის შინაგანი სამყაროს გამოტანას, სხვებისთვის ჩვენებას, ან პირიქით - დამალვას. შესაბამისად, შიდა, ფერად სარჩულებზე ბევრი ვიმუშავე. ვთვლი, რომ საზოგადოება ადამიანს სტერეოტიპებით აღიქვამს. მაგალითად, შენ ჩემთვის ხარ ერთ ფერთა გამაში. მე არ ვუღრმავდები და არც შენ მაჩვენებ, რა ფერები მოგწონს სინამდვილეში. ფასადს მიღმა რა სამყაროს ატარებ. ამიტომ, ამ კოლექციის სამოსი, გარედან ერთ ტონალობაში გადავწყვიტე, ხოლო ტანსაცმლის სარჩული ფერადი იყო. სარჩული ზოგან ნაწილობრივ ჩანდა, ზოგან მთლიანად, ან დახურული იყო. იცვლებოდა იმის მიხედვით, როგორ იღებს ადამიანს საზოგადოება, ან თავად ადამიანი როგორ აჩვენებს მას თავს. წამყვანი თემა იყო შავი პიჯაკი, რომელსაც ჭრელი სარჩული მივუსადაგე. პიჯაკი ორმხრივია. სურვილისამებრ ფერადი სარჩულის გამოჩენა და ღილით დამაგრებაა შესაძლებელი. ღილს ამ შემთხვევაში სიმბოლური დატვირთვა აქვს.



- თქვენთან რა შინაგან ცვლილებას უკავშირდება ამ თემით დაინტერესება?
- ყოველივე შეიძლება ასაკმა ან ემოციურმა ფონმა განსაზღვრა. ყველა ადამიანს აქვს ასეთი პერიოდი. ავთანდილს თვლიან სერიოზულ, წარმატებულ, მდიდარ, მოვლილ მამაკაცად. ტელევიზიის საშუალებით შეიძლება იციან, რომ იუმორის გრძნობაც მაქვს, რომ ჩემთან იოლია ურთიერთობა და არ ვარ ქედმაღალი. ამის იქით რას ვგრძნობ, რა ნიუანსებისგან შედგება ჩემი პიროვნება, არ იციან. არც არის საჭირო, ყველაფერი იცოდნენ. მხოლოდ რამდენიმე პიროვნებას აქვს ჩემი შინაგანი სამყაროს დანახვის უფლება. ჩემი ბოლო კოლექციის მთავარი თემა ეს იყო.

- ეს საინტერესო საკითხია, რაც ალბათ, ყველა თქვენს თაყვანისმცემელს აინტერესებს... ვინ არიან ეს ადამიანები და როგორ ირჩევთ მეგობრებს?

- ესენი არიან ოჯახის წევრები, ჩემი მეუღლე და უახლოესი მეგობრები. მათთან უკვე წლები მაკავშირებს. 17-20 წლის ასაკში ეს თემა არ დაგაინტერესებს, რადგან ამ დროს სხვა თემები შემოდის, სხვა საზრუნავი გაქვს. მას შემდეგ ბევრი რამ იცვლება, ადამიანებით იმედგაცრუებაც არცთუ იშვიათია... და, როგორ ქრებიან შენი ცხოვრებიდან ისინი... რას ნიშნავს "ქრებიან" და არაფერს განვიცდი? _ ქრებიან ნიშნავს, რომ ისე ქრებიან, რომ არც განვიცდი. თუ განვიცდი, მაშინ არ გამქრალან. ეს ნიშნავს, რომ ამ ადამიანთან კომუნიკაცია შევწყვიტე. ასეთებიც მომხდარა. რაც უფრო გავიზარდე, უფრო ვისწავლე თავდაცვა. ადამიანებიც აღარ ქრებიან, რადგან ზედმეტად აღარავის ვუშვებ ახლოს. გამარჯობის თქმიდან უკვე ვიცი, რა დამაკავშირებს ამა თუ იმ ადამიანთან. ჩემთვის ახალი ადამიანი ახალი შთაბეჭდილების, კომუნიკაციის საშუალებაა. ისიც აღარ მახსოვს, ბოლო პერიოდში ვინ დავიახლოვე და ამაში ადამიანებისგან მოყენებულ ტკივილს სულაც არ ვგულისხმობ. გავიზარდე და დროს აღარ ვხარჯავ ასეთ კომუნიკაციებზე.



- თუ გაქვთ რაიმე სიმბოლო, რომელიც კოლექციიდან კოლექციაში გადადის?

- ეს გახლავთ ოლეგ ტიმჩენკოს "ჯარისკაცი~, რომელიც სხვადასხვა სახით გადადის კოლექციებში. უცვლელად გადაგვაქვს მისი სილუეტი და ყოველთვის განსხვავებული ხასიათით "გვეჩითება". ჩემთვის სიმბოლურია ეს ჯარისკაცი, ვერ ამოვწურე. დიდი ხნის სიცოცხლე აქვს.

- ჩვენ ვსაუბრობთ ლუქსხაზზე. როგორ იწარმოება მეორე ხაზი და რა სიახლეს გვპირდება?

- წინასწარ გვაქვს გათვლილი, როგორ სილუეტზე იქნება მოთხოვნა. რაც ფერთა გამასაც ეხება. რადგან ჩვენი მომხმარებელთა ნაწილი უცხო ქვეყნის მოქალაქეა, ფერთა გამაში არ ვიზღუდავ თავს.



- მასმარკეტის მთავარი პრინციპი რა არის?

- კოლექცია ყველასთვის მისაღები, პრაქტიკული უნდა იყოს. ამ სამოსში მაღალი მოდის ელემენტები არ უნდა იკითხებოდეს. ფეშენზე არ უნდა იყოს გათვლილი, რადგან ასეთი სამოსი მაინც ძვირად ღირებულია. რატომ უნდა შევთავაზო ის მეორე ხაზის მომხმარებელს თუ არსებობს პირველი, ლუქს ხაზი? მეორე ხაზში რჩება ჯინსიც. ის ყოველთვისაა ჩემს კოლექციებში. იცვლება მისი ფორმები, ტექნოლოგიები, იხეხება კიდეც... ამ თვალსაზრისით ყველაზე უცვეთელი, საინტერესო, მოდური სამოსია.

- კომპანიის რებრენდინგის შემდეგ რას გეგმავთ?

- ჯერჯერობით რებრენდინგია ჩვენი უმთავრესი საზრუნავი. სწორი გათვლები უნდა დავდოთ. ვაგრძელებთ მუშაობას. მოდა ბრუნავს და სულაც არ ჰგავს ისეთ ბიზნესს, რომელსაც ერთხელ ჩაუშვებ და დასრულებული სახე აქვს. ყოველ 6 თვეში სამ სხვადასხვა კოლექციაზე ვმუშაობ. ამას მე-4, მამაკაცის ხაზი დაემატა. ჩემი მარკის სამოსს მსოფლიოს მრავალ ქვეყანაში იხილავთ, მათი ჩამოთვლაც კი შორს წაგვიყვანდა. ალბათ, მხოლოდ აფრიკაში ვერ წააწყდებით. ეს სქემა უკვე აწყობილია. ჩვენგან ინფორმაცია მიწოდებული აქვს მილანისა და პარიზის შოურუმების სათავო ოფისებს, საიდანაც ეს ინფორმაცია სხვადასხვა ქვეყანაში ნაწილდება. დახურული ინფორმაცია შეიცავს ბაიერების სიასაც.


ქეთი დარჩია
like
0

კომენტარის დამატება
×
სახელი*
კომენტარი*
კომენტარი, რომელიც შეიცავს უხამსობას, დისკრედიტაციას, შეურაცხყოფას, ძალადობისკენ მოწოდებას, სიძულვილის ენას, კომერციული ხასიათის რეკლამას, წაიშლება საიტის ადმინისტრაციის მიერ.