ბრენდი

2018 წლის მსოფლიო საკრუიზო კოლექციები - რა უნდა ვატაროთ ზაფხულში?
საკრუიზო კოლექცია - ასეთი დასახელება ხშირად მოგვხვდება ხოლმე თვალში, მოდური ჟურნალების ან საიტების დათვალიერებისას. მაგრამ ვიცით კი, რით განსხვავდება საკრუიზო კოლექცია სხვა ბრენდებისგან? რატომ ჩნდება იგი მაინცდამაინც შემოდგომის დასაწყისში, მაგრამ გაზაფხული-ზაფხულის მიმართულების ნაწარმს გვთავაზობს, მაშინ, როცა ამ სეზონისთვის შესაფერისი სამოსის დრო კარგა ხნის გასულია? იმიტომ, რომ საკრუიზო კოლექცია ზღვის სეზონისთვისაა შექმნილი.

თუკი მოდის ისტორიას თვალს გადავავლებთ, შევამჩნევთ, რომ ცნება `საკრუიზო კოლექცია~ პირველად მეოცე საუკუნის 80-იან წლებში გაჩნდა და პიკს 90-იანებში მიაღწია. ეს ის დრო იყო, როცა მდიდარ ადამიანებში ჩამოყალიბდა ტენდენცია, ცივი და წვიმიანი შემოდგომის ამინდები თბილ ქვეყნებში გაეტარებინათ, თან ემოგზაურათ და თან დაესვენათ. განსაკუთრებით პოპულარული გახდა ხანგრძლივი კრუიზები მდიდრული თბომავლებით. აფრიკასა და აზიის ქვეყნებში მოდური სამოსის შეძენა ერთობ პრობლემური იყო, გარდერობში არსებული ძველი კოლექციის ტანსაცმლისა თუ ფეხსაცმლის ტარება კი სამოგზაუროდ არავის სურდა. სწორედ ეს გახდა მიზეზი, ამ ადამიანებს მიემართათ თავიანთი მოდელიერებისთვის თხოვნით, შეექმნათ ახალი, მდიდრული, განსხვავებული და მოდური, რაც ხაზს გაუსვამდა მათ სტატუსს და კომფორტული იქნებოდა მოგზაურობისას. მოდელიერებმა სწრაფად აიტაცეს ეს ტენდენცია და ყოველი წლის შემოდგომის დასაწყისში საზაფხულო საკრუიზო კოლექციების ჩვენება დაიწყო.



საკრუიზო კოლექციები მოიცავს როგორც საქმიან, სადღესასწაულო, ისე სპორტულსა და პლაჟისთვის განკუთვნილ კოსტიუმებს.
წლევანდელი, 2018 წლის საკრუიზო კოლექცია დიზაინერებს ერთობ ქალური, მკვეთრი, ჰაეროვანი და სტილდაცული გამოუვიდათ. ამასთან, მათ თანამედროვე ქალების ყველა სურვილი გაითვალისწინეს - ყველა ლუქი განსაკუთრებულია, მისაღები და მოსარგები ნებისმიერი ქალისთვის და ეს ყველაფერი ქალის სხეულზე დიდებულად გამოიყურება. გაგაცნობთ რამდენიმე მათგანს: საინტერესო იყო Dior-ის ახალი კოლექციის რესორტ 2018-ის სარეკლამო კამპანია. სურათებზე გამოსახული იყვნენ ბრენდის საკრუიზო კოლექციაში გამოწყობილი მოდელები, რომლებიც სეირნობენ მთებში და მოგზაურობენ ფურგონით - მათ Dior-ის ლოგოთი გაფორმებული თხელი კაბები და პალტოები აცვიათ, რასაც კოვბოის ქუდებსა და ეთნიკურ სამაჯურებს უხამებენ. დიზაინერმა მარია გრაცია კიურომ ჩვენება Dior-ის საკრუიზო კოლექციის შოუ ლას ვირხენესის კანიონზე, სანტა-მონიკას მთებში გამართა, სადაც ერთ-ერთი სტუმარი პოპვარსკვლავი რიანა იყო, რომელიც განსხვავებული იმიჯით წარდგა და კოლექციის სამოსიც მოირგო. დიზაინერის თქმით, კოლექცია ქალისა და ბუნების ურთიერთკავშირს ეძღვნება. სწორედ ეს გახდა სარეკლამო კამპანიის მთავარი თემა. ცნობილი ბრენდის ახალი სარეკლამო კამპანიის ფოტოები კეს ბერდს ეკუთვნის, კამპანიის სახეები კი მოდელები რუთ ბელი და გრეის ჰარცელი გახდნენ.

ჩვენება 8 მექსიკელმა ცხენოსანმა ქალმა გახსნა და დახურა, რომელიც მარია გრაცია კიურიმ ფოტოგრაფ დევინ დოილთან აღმოაჩინა. ცხენოსნების სამოსი კოლექციისგან დამოუკიდებლად შეიქმნა. მასში შევიდა Dior-ის საფირმო ჟაკეტები, მოცულობითი ქვედაბოლოები, რომლებიც კიურის კრეატიულ დირექტორად მოსვლის შემდეგ კოლექციებს არ ტოვებს და კრიტიკის მიზეზიც გახდა, მასიური ზონრიანი ფეხსაცმელი და ფართო ქამრები.
ხაკის, ქვიშისა და ბორდოსფერ ტანსაცმელში უხვად იყო გამოყენებული ფოლკლორული მოტივები, ანიმალისტური ნაქარგები და ტრადიციული ფრანგული პრინტი "ტუალ დე ჟუი".



ცნობილი ფრანგული ბრენდის Louis Vuitton-ის დიზაინერმა, ნიკოლა ჟასკიერმა ულამაზესი კოლექცია წარმოადგინა. ოქროსფერი ბოტფორტები, ბუმბულები და ფუტურისტიკა - ეს არის გარდერობი მომავლიდან.
მონაკოს, კალიფორნიული პალმ-სპრინგსის, ბრაზილიისა და იაპონიის ჩვენებების კვალდაკვალ, Louis Vuitton-მა, ნიკოლა ჟასკიერის ხელმძღვანელობით, საფრანგეთის პატარა ქალაქ სენ-პოლ-დე-ვანსში გამართა ჩვენება, რათა საკრუიზო კოლექცია გამოეფინა. მოდური შოუს ჩატარების ადგილად თანამედროვე ხელოვნების სამხატვრო ფონდის შენობა შეირჩა. ნიკოლა არც ამჯერად შემცდარა: თანამედროვე არქიტექტურის შედევრი ხმელთაშუა ზღვის ხედს ჰარმონიულად შეერწყა და კრუიზზეც ეფექტურად მიგვანიშნა.

ფრანგი დიზაინერი საკუთარ შემოქმედებაში საყვარელი თემის, რეტროფუტურიზმის პროვოცირებას განაგრძობს: მკაცრი ნაცრისფერი კუბოკრული, პლისირებული კოსტიუმები, აქცენტი მხრებზე, მეტალის ფაქტურა და 60-იანისა და 80-იანი წლების გაერთიანება...
იდეა პლანეტის ერთ-ერთ ყველაზე ნიჭიერ ილუსტრატორს, რედაქტორსა და კრეატიულ დირექტორ გრეის კოდინგტონს ეკუთვნის: "ცხოველების თემა მე და ნიკოლას დიდი ხანია გვაერთიანებს".
აქსესუარები, რომლებზეც ცხოველებია გამოსახული, მომავალ სეზონებზე ინსტაგრამის უდავო ლიდერი გახდება.
კოლექცია ინოვაციური და ფუტურისტული ბოტფორტებითაც დაგვამახსოვრდება.



Gucci-ს კრეატიული დირექტორმა, ალესანდრო მიკელემ თავისი ფანტაზია რელიგიისა და მოდის ურთიერთკავშირის თემად საკრუიზო კოლექციაში განავრცო. ალიკამპის ნეკროპოლში, რომელიც იმპროვიზებული პოდიუმი გახდა, დეკორაცია ჰორორ-ფილმისთვის გაამზადეს. ჩვენება მზის ჩასვლის შემდეგ დაიწყო, გარემო კი სანთლებით, პოდიუმზე დანთებული ცეცხლის ზოლებითა და ნისლით გაივსო.

"იდეა მნიშვნელოვან რამეს ითვალისწინებდა - საიქიო ცხოვრების სილამაზე მაქსიმალურად ყოფილიყო ნაჩვენები", – აღნიშნა მიკელემ და პოდიუმზე ბერები, ანგელოზები, მღვდლები და ჯადოქრები გამოიყვანა. ალესანდრომ კვლავ შეგვახსენა, რომ სილამაზე დეტალებშია დაGუცცი-ს კლასიკური ნივთები შეუხამა აქსესუარებს, რომლებიც ცალკე აღებული ბევრად უფრო ლამაზია.

ალესანდრო მიკელე Gucci-ს სახლთან თანამშრომლობამდე სამკაულების დიზაინერი იყო, ამიტომ მისი დეტალებისადმი ყურადღება არავის გაჰკვირვებია. ახალი საკრუიზო კოლექცია თითქოს საიქიოში მოგზაურობაა, კოლექციის აქსესუარები კი შუა საუკუნეების ევროპიდან შემორჩენილ სამუზეუმო ექსპონატებს მოგვაგონებს.



Emanuel Ungaro-ს საკრუიზო კოლექციის მთავარი თემა გახლდათ ყვავილების პრინტი, რომელიც აისახა კაბებზე, ქვედაკაბებზე, შარვლებსა და კოსტიუმებზე.
ბრენდმა ასეთი პრინტით კოლექციის დიდი სერია გამოუშვა.

Helmut Lang-მა ახალი საკრუიზო კოლექცია მსოფლიოს ტაქსის მძღოლებს მიუძღვნა. შეიძლება გაგეცინოთ, მაგრამ ჩვენება იმდენად შთამბეჭდავი გამოვიდა, მოდის მიმდევრები გააოგნა.
თავდაპირველად ბრენდმა Helmut Lang-ის კოლექციის Gლობალ თახი ნაწილი გვაჩვენა, რომლის რეკლამა ნიუ-იორკის ტაქსისტებთან თანამშრომლობით შეიქმნა. ახლა პროექტი ერთი ქალაქის ფარგლებს გასცდა და მას ჰონკონგის, ლონდონის, პარიზისა და ტოკიოს ტაქსისტებიც შეუერთდნენ.

ახალი კოლექციის ფერთა გამა სხვადასხვა ქალაქის ტაქსის ფერების მიხედვით შეირჩა: წითელი – ჰონკონგი, შავი – ლონდონი, ყვითელი და თეთრი – ნიუ-იორკი, თეთრი – პარიზი და მწვანე – ტოკიო. კოლექციის ფოტოები ახალგაზრდა პროფესიონალებმა გადაიღეს, რომლებზეც არა მარტო ტანსაცმელი, არამედ თითოეული ქალაქის დამახასიათებელი ნიშნები ასახეს.



Valentino-ს საკურორტო კოლექციისთვის დიზაინერი პიერპაოლო პიჩოლი გონებით 60-70-იანი წლების რომს დაუბრუნდა. შთაგონება კრეატიულმა დირექტორმა ფელინის, ვისკონტისა და პაზოლინის ფილმებში პოვა.
კოლექციაში შევიდა ყოველდღიური, თავსაფრის ფორმის კაბები და ჟაკეტები, ასევე შარვალი და პიჯაკი 70-იანი წლების სტილში. ახალ კოლექციაში დიზაინერმა წინა კოლექციის თემა – ლოგომანია განავრცო.



Alexander Mcqueen-მა კონტრასტების თამაშს მიმართა. სარა ბარტონმა წინასაშემოდგომო კოლექციის საკუთარი ვარიანტი წარმოადგინა, რომელიც აგვისტოში მაღაზიებს შეავსებს. Alexander Mcqueen-ის სახლის კრეატიულმა დირექტორმა აქცენტი კონტრასტებზე გააკეთა, რომლებიც ერთმანეთს მიიზიდავენ. დიზაინერმა ობრი ბერდსლეის ილუსტრაციების მოტივები გამოიყენა და ისინი კოსტიუმებად აქცია. კოლექციაში ერთმანეთის გვერდითაა ტყავი და გიპიური, ქალური და მამაკაცური სილუეტები, რომანტიკული მაქმანები და მეტალის დეტალები.

ნიუ-იორკში კი Prada-ს მეორე საკურორტო კოლექციის ჩვენება გაიმართა. "გავიხედოთ წინ, წარსულის უარყოფის გარეშე"  – მიუჩა პრადასთვის ეს დევიზი გახდა საფუძველი და ახალი კოლექცია დიზაინერმა 1990-იანებს მიუძღვნა.



მიუჩამ Prada-ს საარქივო კოლექციების ციტირება მოახდინა, აქცენტები კი ლოგომანიაზე, ქალურობასა და მრავალფენიანობაზე გააკეთა. პოდიუმზე გამოჩნდნენ შარვალპიჯაკიანები, ტყავის მინიბოლოკაბებიანი და მრავალფეროვნად დაპრინტულმაისურიანი მოდელები.

დღეს გავრცელებული ტენდენციით აქსესუარები უნდა იყოს უხეში, ულამაზო, ugly. ერთი შეხედვით, ასეთია კოლექციაში წარმოდგენილი გლუვცხვირიანი ფეხსაცმელი და გაფუებული "ყურებიანი" ქუდები.


ნახეთ სრულად ჟურნალი "ბომონდის" ივლისის ნომერში


ქეთი დარჩია



ასევე დაგაინტერესებთ:


ივანე ქეშიკაშვილის ბლოგი - დღეს მოდაშია ყველაფერი

მსოფლიოს ტრენდად ქცეული ემოციები - SOLD OUT !




Erdem - ბრენდი, რომელიც ნებისმიერ ქალს დაეხმარება გამოიყურებოდეს საუკეთესოდ
Erdem-ი მოდური ტანსაცმლის ბრიტანული ბრენდია. სახელი მარკას დამაარსებლის პატივსაცემად ეწოდა.



ბრენდი ერდემ მორალიოღლუმ 2005 წელს დააფუძნა და პირველივე ჩვენებიდან მიიპყრო პუბლიკის ყურადღება, დიდი მოწონება და კრიტიკოსების ქება დაიმსახურა. დიზაინერის პირველი კოლექცია ქალებს მიეძღვნა. მოდელები პოდიუმზე უზადოდ და რომანტიკულად გამოიყურებოდნენ, რამაც მაყურებელში დადებითი ემოციები გამოიწვია. გოგონები, რომლებიც ერდემის ტანსაცმლის დემონსტრირებას ახდენდნენ, განსაკუთრებულად ქალურები იყვნენ.

ერდემ მორალიოღლუ დაიბადა კანადაში, მონრეალთან ახლოს, სადაც ბავშვობა გაატარა. დედამისი ინგლისელია, მამა კი - თურქი. ერდემი მოდას, როგორც ხელოვნებას, კანადასა და დიდ ბრიტანეთში, სამეფო აკადემიის კოლეჯში სწავლობდა.



სკოლის დამთავრების შემდეგ, ტორონტოში რეიერსონის უნივერსიტეტში ჩააბარა, 2000 წელს კი ლონდონში გადასახლდა, რათა ვივიენ ვესტვუდის სახელოსნოში სტაჟირება გაევლო.
სამი წლის შემდეგ ერდემმა მაგისტრის ხარისხი მიიღო ქალის სამოსის პროექტირებისა და კერვის სფეროში.

ნიუ-იორკშიც გაემგზავრა, სადაც დიანა ფონ ფიურსტენბერგის ასისტენტად მუშაობდა. დაბრუნდა თუ არა ლონდონში, აქტიურად შეუდგა საკუთარი სავაჭრო მარკის ჩამოყალიბებას.
პირველი დამსახურებული ჯილდოს მიღების შემდეგ ლონდონის ოთხ მოდის კვირეულში მიიღო მონაწილეობა, 2007 წელს კი სვაროვსკის ბრიტანული მოდის პრემიით დაჯილდოვდა. 2009 წელს, ბრიტანული პორტალის გამოკითხვით, საუკეთესო ჩვენებების ათეულში ღირსეულად შევიდა.



როგორც მოდელიერი ამბობს, მისი შთაგონების წყარო სამი ცნობილი დიზაინერია - ივ სენ-ლორანი, მეინ ბოკერი და ჩარლს ჯეიმსი.
პირველი, რასაც ერდემის კოლექციებში ადამიანი ყურადღებას აქცევს, ქსოვილების ფერთა გამაა. ყვავილებით დახატული მოკრძალებული სილუეტი მარკის სავიზიტო ბარათია.

ერდემმა შემოიტანა მოდაში მაქმანები, ვიქტორიანული რუშები, ბრწყინვალე ფრანგული შიფონი და აბრეშუმი. მის კლიენტებს შორის არიან საყოველთაოდ ცნობილი პერსონები: კირა ნაიტლი, სიენა მილერი, მიშელ ობამა, კირსტენ დანსტი, ელ მაკფერსონი, კლაუდია შიფერი, კეიტ მიდლტონი და სხვები.



უნიკალური ქსოვილები - ეს არის ის, რაც ბრენდს სხვა მარკებისგან გამოარჩევს. ერდემ მორალიოღლუ თავად მოიაზრებს და ქმნის ქსოვილებს, ხატავს პრინტებს და ყოველ ფაქტურაში ფანტაზიას აქსოვს. ნაქარგები, ნახატები თუ ნაყშები, რომლებიც მის ქსოვილებზეა გამოყვანილი, ძველებურ ვიტრაჟებსა და ექსპრესიონისტთა ნამუშევრებს მოგაგონებთ. ამიტომ მის კოლექციებში წააწყდებით არ-დეკოსაც, ვინტაჟსაც, რომანტიკულ კლასიკასაც და ფუტურიზმსაც. უყურებ მის კაბებს და თვალწინ კლოდ მონე წარმოგიდგება... მისი ლარნაკები და კიდევ... ვანილის ცა. გეგონება ამ უზომო ფანტაზიის მქონე ადამიანის გონებაში ყველაზე გრძელი ზღაპრის იდეა მომწიფდა, რომელიც არა და არ მთავრდება.

ფერთა მკვეთრი პალიტრა ერდემის ძირითადი სტილია, ასევე - უზადო სილუეტები და ქსოვილთა ხარისხი. ყვავილების სამყარო მისთვის ამოუწურავი შთაგონების წყაროდ იქცა. ბრენდის მთავარ გმირ ქალს იგი მხოლოდ და მხოლოდ ორი სიტყვით ახასიათებს: "უნებლიეთ ლამაზი"და იქვე ამატებს, რომ ასეთი ქალები ჩვეულებრივ, ყვავილებით არ დადიან, გარდა ერდემის ყვავილებისა.



- ჩემი ყვავილები ზედმეტად ტკბილი და დაშაქრული არ არის, მასში წარმოჩნდება გრაფიკულობა და ძალაც კი! - ამბობს მორალიოღლუ.
იგი ინტერნაციონალურ ოჯახში დაიბადა, რამაც ბიძგი მისცა, თავის ნამუშევრებში შეეტანა როგორც აღმოსავლური, ისე დასავლური სამყაროს მოტივები.

- ყოველთვის მაინტერესებდა, როგორ გამოიყურება ქალი სხვადასხვა ქვეყანაში და რას აკეთებს იგი იმისთვის, რომ თავის სილამაზეს ხაზი გაუსვას. მაგალითად, დედაჩემი სენ ლორანის გარდა სხვა პომადას არ იკარებდა, სუნამოს კი მხოლოდ გერლენისას იპკურებდა. ამიტომაცაა, რომ ჩემთვის დღემდე ორივე მარკა ქალურობის კვინტესტენციად რჩება.



კლასიკური ხელოვნება კიდევ ერთი შთაგონების წყაროა მოდელიერისთვის. მის კოლექციებში არცთუ იშვიათად შეგხვდებათ პრერაფაელიტების და იმპრესიონისტების რეფერენსები. აკვარელის მოტივები ყველაზე ხშირად მისი გაზაფხული-ზაფხულის კოლექციებში ჩნდება, ხოლო პირქუში რომანტიკა შემოდგომა-ზამთრის კოლექციებისთვისაა დამახასიათებელი. თუმცა ერდემ მორალიოღლუ ბრმად როდი ციტირებს და მისი სამოსის ცალკეული დეტალები კონტექსტიდან ამოვარდნილი არასდროს არის. ყოველი მისი კოლექცია - ეს არის ცალკე ისტორია, რომელსაც თვითონ თავებად დაყოფილ რომანს უწოდებს, თითოეულ თავს კი Erdem-ი ჰქვია.

ერდემის სიყვარული ყვავილებისადმი მხოლოდ იმით არ შემოიფარგლება, რომ იგი ყვავილებიან ქსოვილებს ქმნის. პრინტის სახით იგი ხელით ნაქარგებს ანიჭებს უპირატესობას, ასევე მაქმანებს და ზემოდან დაკერებულ აპლიკაციებს.



სამშობლოდ ერდემ მორალიოღლუ ბრიტანეთს მიიჩნევს, მიუხედავად იმისა, რომ კანადაში დაიბადა და ნახევრად თურქია. ბრიტანეთსაც არანაკლებ უყვარს ერდემი, ამიტომაც დაიმსახურა მან უამრავი პრემია და ჯილდო. გარდა ამისა, 2014 წელს იგი წლის საუკეთესო დიზაინერადაც დაასახელეს. მანამ კი, 2010 წელს, როგორც ახალგაზრდა წარმატებულ დიზაინერს, `ვოგის~ მოდის ფონდმა ფულადი პრიზი - 200.000 გირვანქა სტერლინგი გადასცა.

ბრენდი გათვლილია ახალგაზრდა, მაგრამ ექსტრავაგანტური გოგონასთვის, რომელიც ცდილობს, ყოველთვის ნაზად და საყვარლად გამოიყურებოდეს. მაგრამ ნიჭიერი დიზაინერის მოდელების უნივერსალურობა იმაში მდგომარეობს, რომ მისი სამოსის ტარება მოწიფულ ქალსაც შეუძლია, მით უფრო, თუ იგი სულის სიღრმეში თავს ახალგაზრდად გრძნობს და ძლიერი სულისკვეთებით გამოირჩევა.



ერდემი - ეს არის ბრენდი, რომელიც ნებისმიერ ქალს დაეხმარება, ყოველთვის უზადოდ გამოიყურებოდეს.

ამჟამად ერდემ მორალიოღლუ ცხოვრობს და მუშაობს ბეტნალ-გრინში, ლონდონის ერთ-ერთ აღმოსავლეთ რაიონში. მკვეთრად გამოყვანილი სილუეტების, სამოსის ნოვატორული ფორმისა და ქსოვილების განსაკუთრებული შეფერილობის ერთობლიობა ბრენდის საოცრად რომანტიკულ და მგრძნობიარე სახეს აჩენს.

სვეტა კვარაცხელია