ბრენდი

დემნა გვასალია - პირველი დიზაინერი, რომელმაც გრაფიკული ხელოვნება და მოდა ერთ ვიდეოში გააერთიანა

დემნა გვასალია პირველი დიზაინერი გახდა, რომელმაც გრაფიკული ხელოვნება და მოდა ერთ ვიდეოში გააერთიანა.
დღეს BALENCIAGA-ს ინსტაგრამ გვერდზე 2019 წლის გაზაფხულის კოლექციის ვიდეო გამოქვეყნდა, სადაც ბრენდის სამოსში გამოწყობილი ვირტუალური მოდელების სხეულები დეფორმირდებიან.


ვიდეო თურქი არტისტის ილმაზ სენის მიერ არის შექმნილი. ვიზუალურ არტისტს უამრავ პროექტზე აქვს ნამუშევარი, თუმცა, არა იდენტურზე. ილმაზ სენის მიზანია უგუნებელყოს ანატომიური ნორმები და გვიჩვენოს ფორმები, რომლებიც ჯერ არ გვინახავს. თუ გადახედავთ ვიდეოებს, რომლებიც ილმაზმა BALENCIAGA-სთვის შექმნა, მიხვდებით მიმართულების მთავარ ეფექტს: ის ჩვენში მკვეთრ ემოციებს იქვევს, რომელთა ახსნაც გაგვიჭირდება.


გაზაფხულის კოლექციის "ქამფეინ" ვიდეოები დემნას პორთფოლიოში მორიგ წარმატებულ ექსპერიმენტად ჩაიწერება. საინტერესოა, რატომ გადაწყვიტა დიზაინერმა კამპანიისთვის გამოეყენებინა ვიდეოები, სადაც მოდელები გრავიტაციას კარგავენ, ფორმებს იცვლიან, ჰაერში ლივლივებენ... ალბათ შორს წაგვიყვანს მთავარი იდეის არქეტიპზე ფიქრი, თუმცა დიდიხნის განმავლობაში ბევრი დაიწერება, დემნა გვასალია კი "Digital Fashion" მიმართულებაშიც პირველ ადგილს დაიკავებს.

ბაკა ალავიძე

 

TOP 5 საუკეთესო საღამოს კაბა
წარმოგიდგენთ 5 საუკეთესო საღამოს კაბას ცნობილი ბრენდების ახალი კოლექციებიდან:


შანელი



სელინი 



ვალენტინო



მარკ ჯეიკობსი



ჟივანში


კოსმიური ოდისეა Louis Vuitton-ის ჩვენებაზე - კვერცხის ფორმის ჩანთები და ფუტურისტული პანამები
პარიზის მოდის კვირეული Louis Vuitton-ის გაზაფხული-ზაფხული 2019 ქალის კოლექციით დასრულდა. Woodkid -ის მუსიკის ფონზე ნიკოლა ჟესკერმა შესანიშნავი უტოპიური ფუტურიზმი წარადგინა, უჩვეულო ფორმისა და ფერის კაბებით, ფართო მხრებით, ოთხკუთხედი პანამებით, ბადე კაბები კი კოსმიურ ჟანა დარკს მოგაგონებთ.

კოლექცია აბსოლუტურად არამიწიერი გამოვიდა. თითქოს მოდელები მალე რაკეტაში ჩასხდებოდნენ და მთელ პირველ რიგთან ერთად საერთაშორისო გალაქტიკურ წვეულებაზე გაემგზავრებოდნენ. პირველ რიგებში ისხდნენ - ქეით ბლანშეტი, ალისია ვიკანდერი, სოფი ტერნერი, ნინა დობრევი.





ანა ვერძაძე
ყურების მაკიაჟი Off-White-ის გაზაფხული-ზაფხული 2019-ის ჩვენებაზე
27 სექტემბერს პარიზში Off-White-ის ჩვენება გაიმართა. მოდელები პოდიუმის ნაცვლად იმპროვიზირებულ სარბენ ბილიკზე მოძრაობდნენ. ეს, რა თქმა უნდა, უმიზოზედ არ მომხდარა - ვირჯილ აბლომ წარადგინა კოლექცია, რომელშიც ჩანდა ქალურობისა და სპორტის თანაკვეთა.

მის სამოსში ერთმანეთს ეხამებოდა ქვედა ბოლოები, რომლებიც ბალერინას კაბებს მოგაგონებდათ, და სხეულზე მჭიდროდ მორგებული ქსოვილი, რომლითაც, როგორც წესი ათლეტები გვევლინებიან. კოლექცია წარადგინეს ცნობილმა მოდელებმაც - კაია გერბერი, ქენდალ ჯენერი, ბელა ჰადიდი.

იქ კი, სადაც სპორტია, ადგილი არ აქვს მასიურ ვარცხნილობებსა და მძიმე მაკიაჟს, ამიტომ გამოსახულება იყო შესაბამისი - უბრალოდ მაღლა ატანილი თმა და სუფთა კანი. მაგრამ ვირჯილისთვის ეს ზედმეტად მოსაწყენი იქნებოდა, ამიტომ აქცენტის გაკეთება ყურებზე გადაწყვიტა. ყურების მაკიაჟში ის პირველი არ არის - პირველი მსგავსი ექსპერიმენტები პოდიუმზე ჯერ კიდევ 90-იან წლებში გამოჩნდა. თუმცა Off-White-ის შესრულებით ეს ბევრად უკეთ გამოიყურება.

ანა ვერძაძე
TOP 7 ლუქი ლონდონის მოდის კვირეულიდან
მოგეხსენებათ, რამდენიმე დღის წინ დასრულდა ლონდონის მოდის კვირეული და მსოფლიოს ყურადღებამ უკვე მილანში გადაინაცვლა. გთავაზობთ 7 საუკეთესო  ლუქს ლონდონის მოდის კვირეულიდან:

Victoria Beckham 



Burberry



Christopher Kane



David Koma






Palmer Harding



Erdem



JW Anderson



ასევე დაგაინტერესებთ:

ნიუ-იორკის მოდის კვირეულის ტოპ 10 ლუქი!
5 საუკეთესო ლუქი შემოდგომისთვის!
ნოტებად გაჟღერებული ემოციური შეგრძნებები - MAISON MARGIELA “REPLICA”
ფრანგული მოდის სახლი „მეისონ მარჯიელა“ 1988 წლიდან იღებს სათავეს. ბრენდის კონცეფცია ექსტრავაგანტური ელემენტების ერთობლიობით ხასიათთდება.
მარტინ მეისონ მარჯიელა მთავარ აქცენტებს ყოველთვის სიახლესა და შემოქმედებითობაზე აკეთებდა. მან დაამსხვრია სტერეოტიპები და უარყო მოდის ყველა გაბატონებული სტანდარტი. აღსანიშნავია, რომ რევოლუციონერი შემოქმედის კულისებში წარმატებული ქართველი დიზაინერი დემნა გვასალია პირველ კარიერულ ნაბიჯებს დგამდა. Agnès Barret-ი, რომელიც Margiela-სთვის ტალანტების მოძიებაზე მუშაობდა, გვასალიას მეისონ მარტინ მარჯიელას "სულიერ შვილს" უწოდებდა.
2014 წლიდან მარჯიელას კრეატიული დირექტორი ჯონ გალიანოა, რომელიც რომანტიკულ ხედვასთან ერთად ახალი, უცნაური სილამაზის აღმოცენებას განაგრძობს.


მარჯიელას პირველი პარფიუმი 2010 წელს გამოვიდა, პროვოკაციული სახელწოდებით „Untitled” (უსათაურო). 2 წლის შემდეგ კი ბრენდმა არომატების კოლექცია „REPLICA” Eau De Toilette წარადგინა, რომელიც ტანისამოსისა და არომატების კოლექციაზე ვრცელდება.

10 არომატისგან შექმნილი უნიკალური პარფიუმი ნოსტალგიურ შეგრძნებებს იწვევს, აღადგენს პერიოდებს, რომლებიც არამარტო პირად ისტორიას არამედ კოლექტიურ გაუცნობიერებელს ასახავს.
რიანას ახალი თეთრეულის ხაზის პრეზენტაცია!
როგორც აღვნიშნეთ, 30 წლის მომღერალი რიანა ნიუ-იორკის მოდის კვირეულს დაუბრუნდა. ამჯერად მომღერალმა ახალი თეთრეულის კოლაბორაცია წარმოადგინა Savage X Fenty. მოგეხსენებათ, რიანას გასული სეზონების განმავლობაში ჰქონდა სამოსის ხაზის კოლაბორაცია პუმასთან.



გასულ ღამეს მარკ ჯეიქობსის ჩვენების დასრულების შემდეგ, რიანამ მანჰეტენზე ახალი ხაზის პრეზენტაცია ჩაატარა, სადაც მომღერალმა სექსუალური ქალის თეთრეულის ხაზი წარმოადგინა. პრეზენტაციაში მონაწილეობდნენ უამრავი ცნობილი მოდელები, როგორებიც არიან ჯიჯი და ბელა ჰადიდები, სლიკ ვუდსი და სხვა. აღსანიშნავია ის ფაქტიც, რომ სლიკ ვუდსმა პრეზენტაციაზე ორსულმა მიიღო მონაწილეობა. შოუს მუსიკალურად აფორმებდნენ არტისტები Sevdaliza და Catnaap. პრეზენტაციის სახელწოდებით „Enter the World”-ის ნახვა შესაძლებელია რიანას ოფიციალური Youtube-ის არხზე.









ნიუ-იორკის მოდის კვირეულის ტოპ 10 ლუქი!
გთავაზობთ 10 საუკეთესო ლუქს ნიუ-იორკის მოდის კვირეულიდან. შეგახსენებთ, მსოფლიოში დაიწყო გაზაფხული/ზაფხული 2019-ის კოლექციების ჩვენებები, სადაც მსოფლიოში მოღვაწე ყველა დიზაინერი და მოდის სახლი, რომელიც იღებს სხვადასხვა მოდის კვირეულზე მონაწილეობას ქმნის სეზონისთვის კოლექციებს.

TOM FORD



Brandon Maxwell 



BOSS



Sies Marjan



Carolina Herrera






TIBI



OSCAR DE LA RENTA



Coach



Anna Sui



Zimmerman


ACHROMATOPSIA
ეგრძნებას ადამიანი აღქმის გარეშე არ განიცდის, ეს ფილოსოფიაა. რამდენად არის შესაძლებელი ნებისმიერი კოგნიტური წერტილის „აქრომატიზაცია“
- ეს უკვე სცდება მატერიალისტურ სამყაროს. არის თუ არა ფერი იქ, სადაც სინათლის სხივი არ იშლება ნაწილებად? დილემაში ორი მიმართულება გვაქვს: დავეყრდნოთ ფიზიკის კანონებს, ან მივყვეთ სუბიექტური აღქმის საკუთარ ინტერპრეტაციებს.






EDITORIAL BY DATA ALEKSEEV

Apparel – Vaska
Photo – Shotie BlackMore
Style – Data Alekseev
Make Up – Roman Mchedlishvili
Hair – Franck Provost
Models : Mariam Khorguashvili (Look Models)
George Gogokhia (IC.M Management)

A C H R O M A T O P S I A











BURBERRY-ს ახალმა ლოგომ მთელი მსოფლიო მოიცვა!
162 წლის ინგლისური ბრენდი Burberry კვლავ აოცებს მსოფლიოს და ინარჩუნებს საზოგადოების ყურადღების ეპიცენტრში ყოფნას. ტრენჩ მოსაცმელებით სახელგანთქმული ბრენდი, რომელიც 1856 წელს ტომას ბარბერიმ დაარსა კვლავ მსოფლიოს ერთ-ერთ ყველაზე ძვირფას და ძვირადღირებულ ბრენდად ითვლება. მოგეხსენებათ, სულ ცოტა ხნის წინ ბრენდმა დაანონსა მისი ახალი კრეატიული დირექტორი, რომელიც იტალიელი რიკარდო ტიშია. შეგახსენებთ რიკარდო ბარბერიმდე იყო მოდს სახლ Givenchy-ს კრეატიული დირექტორი.




ახალმა დიზაინერმა სრულიად გადაწყვიტა რომ ბარბერისთვის გაეკეთებინა რებრენდინგი. შეიცვალა ბრენდის ლოგო, რომელმაც მთლიანი მსოფლიო მოიცვა. ლოგოები არამხოლოდ ბილბორდებზე, არამეთ მთლიან შენობებზე, ტრანსპორტზე და სანაპიროებზე გამოჩნდა.





ძალიან დიდია მოლოდინიც თუ რას შემოგვთავაზებთ რიკარდო ტიში ახალს ბარბერის სახელით. მოგეხსენებათ 14 სექტემბერს დაიწყება ნიუ-იორკის მოდის კვირეული, სადაც ბარბერი წარმოგვიდგენს ახალ გაზაფხული~ზაფხული 2019-ის კოლექციას, რომელსაც უკვე მთელი მსოფლიო სულმოუთმენლად ელოდება.







მილა იოვოვიჩი კენზოს ახალი სახეა!
ამერიკელი 42 წლის მსახიობი მილა იოვოვიჩი კენზოს შემოდგომა\ზამთრის კოლექციის სახე გახდა. მილა სარეკლამო ფოტოსესიაში ჯეი ელისთან, X-Men-ის მსახიობებთან ალექსანდრა შიპთან, კოდი მაკფისთან და საშა ფროლოვასთან ერთად გადაიღეს.



ფოტოსესია ფოტოგრაფ ეთან ჯეიმს გრინს ეკუთვნის ასევე ბრენდისთვის გადაიღეს მოკლემეტრაჟიანი Fashion Film-ი, რომლის პრემიერაც ნიუ-იორკის მოდის კვირეულის ფარგლებში შედგება სექტემბერში. ფილმის სახელია „The Rverything” და მისი ყურება შესაძლებელი იქნება კენზოს საიტზე 8 სექტემბრიდან.






TAMRA - როცა მოდა არ ისვენებს
აქ ყველაფერი შემოქმედებითია, - ერთ სივრცეში მოქცეული, საკიდზე ჩამოკიდებული ჭრელი კოსტიუმები, დასასვენებელი კუთხე და სამკერვალო... კომპიუტერი სამონტაჟო მაგიდაა, სადაც ფილმებს ამონტაჟებს. დაკვეთა ბევრია... როცა ისვენებს, მაშინ უბრუნდება კონსტრუქტორის მაგიდას და საკუთარი ხელით კერავს ორ ხაზს, - TAMRA და TAMRA Skate Boards. სკეიტერების თემით რამდენიმე წლის წინ დაინტერესდა, როცა მეგობრებთან ერთად დაათვალიერა დათო მესხის ფოტოპროექტი. ასე დაიბადა ფილმის გადაღების იდეა, რომელიც დათო მესხსა და სალომე მაჩაიძესთან ერთად განახორციელა. დოკუმენტურმა ფილმმა "სანამ დედამიწა მსუბუქია" დიდი წარმატება მოიპოვა და 60 ფესტივალზე უჩვენეს. სკეიტერების თემამ მოგვიანებით ფეშენში გადაინაცვლა და ასე შეიქმნა პროფესიით აუდიოვიზუალური ხელოვნების არტისტ თამუნა ქარუმიძის ბრენდი, რომელიც საინტერესო, კონცეპტუალური და ინდივიდუალური სტილით გამოირჩევა.



- თამუნა, სახელოსნოში იგრძნობა, რომ შემოქმედებითი ბუნების ადამიანი საქმიანობს. როდის იგრძენით შემოქმედებითი იმპულსი?

- შემოქმედებითი ბუნება ალბათ ჩემს ემოციურ ხასიათს უკავშირდება. შემოქმედებას უფრო ემოციურად ვუდგები, ვიდრე ინტელექტუალურად. თუმცა ინტელექტუალური გააზრების გარეშე ვერაფერს გახდები. ეს დამოკიდებულება გაცილებით გვიან იჩენს თავს. მანამდე კი, ყველაფერი, ნანახი ფილმი თუ ვიზუალური არტი, ან მოსმენილი მუსიკა, ჯერ ემოციურ ზემოქმედებს ახდენს. ამდენად, ინსპირაცია მოულოდნელად, შეიძლება ქუჩაში ნანახი კადრით დაიბადოს, თუკი გარკვეული ემოცია აღმიძრა. პროცესს, მიღებული შთაბეჭდილება როგორ გადადის შემოქმედებაში, ვერაფრით აღვწერ.

- ფილმში "როცა დედამიწა მსუბუქია" დიდი ყურადღება დაუთმეთ ხმოვან რიგს. ბგერა თქვენთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია?

- არა მხოლოდ ჩემთვის. მიჩნეულია, რომ ადამიანის აღქმის უდიდესი ნაწილი სმენის ორგანოზე მოდის. ფილმს როცა უყურებ, ჯერ სმენით აღიქვამ და მერე მზერით. ანუ, როცა გამოსახულება კარგი ხარისხისაა და ხმა ცუდი, მაყურებელს ნანახი არ მოსწონს. მაგრამ, თუკი ხმა კარგია და გამოსახულება ურიგო, მაყურებელი კარგად აღიქვამს. როცა ფილმის ხმოვან რიგზე მიდგა საქმე, ყურადღებით მოვეკიდე ამ თემას. რადგან მხოლოდ კარგი კადრი ჩემთვის არაფრისმთქმელია. ემოცია კადრის და ხმის შეერთების დროს ჩნდება. ამ სიმბიოზის გარეშე კინემატოგრაფი წარმოუდგენელია. ახლაც, როცა ფილმს ვამონტაჟებ, გამოსახულებასა და ხმაზე პარალელურ რეჟიმში ვმუშაობ.



- ყველაფერი კი ფოტოგრაფიით დაიწყო?

- დიახ, ადრეულ ასაკში ფოტოგრაფიამ გამიტაცა. შეუძლებელი იყო, არ დავინტერესებულიყავი, რადგან სურათების გამჟღავნების პროცესს ბავშვობიდან ვადევნებდი თვალს. მაშინ ყველა ოჯახში მოიპოვებოდა ფირის გამამჟღავნებელი მოწყობილობები. ჯადოქრობასავით იყო... მეც ვგიჟდებოდი ამ პროცესზე და ცხადია, ძალიან გამიტაცა. მერე დავიწყე გადაღება და ფოტოების დაბეჭდვა. გადასაღები ობიექტი წინასწარ არ მქონდა დაგეგმილი. სპონტანურად ვიღებდი ყველაფერს, რაც ჩემს ყურადღებას მიიპყრობდა. შეიძლება იმიტომ, რომ პატარა ვიყავი და იდეა არ მქონდა. პროცესი მანიჭებდა სიამოვნებას. თუმცა, ძალიან მიყვარდა ადამიანებსა და გარემოზე დაკვირვება, რაც შემდგომში დოკუმენტური კინოს მიმართ დაინტერესებაში გადაიზარდა. დოკუმენტალისტიკა ახლაც მაინტერესებს. ვერაფრით მივუდექი მხატვრულ ფილმს. ვფიქრობ, რაც ჩვენ გარშემო ხდება, უკვე ფილმია. ჩემი ფუნქცია საინტერესო თემების დაჭერა და ჩვენებაა. რეალური ცხოვრებიდან ვიღებ სიუჟეტებს. თავიდანაც ასე იყო, საინტერესო დეტალებს ვიჭერდი და ფირზე აღვბეჭდავდი. შემდგომ, ბერლინის სამხატვრო აკადემიაში, ფოტოგრაფიის კურსზე დავიწყე სწავლა. იქ სხვა ინფორმაცია მივიღე. ფოტოში სხვა შინაარსი ჩავდე. მხოლოდ დაკვირვება აღარ კმაროდა, აუცილებელი იყო კონცეფციის მოფიქრებაც. კურსის დასრულების შემდეგ აკადემიაში გავაგრძელე სწავლა. ჩემი გადაღებული ფოტოები საკმარისი აღმოჩნდა, რომ აკადემიის სტუდენტი გავმხდარიყავი, რაც საკმაოდ რთული იყო, რადგან იქ სწავლას უკვე შემდგარი არტისტები აგრძელებდნენ. მათი მოთხოვნებიდან გამომდინარე, მაინც გამოუცდელად ვითვლებოდი. აუდიოვიზუალური მედიის ფაკულტეტზე ჩავაბარე. იქ გაცილებით გაფართოვდა ჩემი ცოდნა. აუცილებელი იყო, კარგად ამეთვისებინა ფოტოც, ვიდეოც და გრაფიკული დიზაინიც.



- როგორ სასწავლო პროგრამას გთავაზობდა ბერლინის სამხატვრო აკადემია. რა მნიშვნელოვანი ცოდნა მიიღეთ?

- საკმაოდ ფართო სფეროა აუდიოვიზუალური მედია და დიდ სასწავლო პროგრამას მოიცავდა. ყველაფერი უნდა გვესწავლა, რაც ამ სფეროს უკავშირდებოდა, კინემატოგრაფიც კი. პირველი ორი წელი თეორიულ კურსს ეთმობა. მერე ირჩევ მიმართულებას. მე ვიდეოხელოვნება და კინო ავირჩიე. მანამდე ყველაფერთან მქონდა შეხება. სწავლის პროცესზე რა გითხრათ, არავინ აკონტროლებდა შენს დასწრებას. თუ არ ივლიდი, ისევ შენ დაგაკლდებოდა. სწავლის პერიოდში ბევრს ვწუწუნებდი. დატვირთული ვიყავი და არ მომწონდა. რაც უნდა უინტერესო პროფესორი მყოლოდა, მაინც ბევრს ვსწავლობდი. ის მაინც ვისწავლე, რა არ მომწონდა და რატომ. ვისწავლე აზრის გამოხატვა, საკუთარი ნამუშევრის სხვებისთვის ახსნა. ეს ნიშნავს, რომ ნამუშევარს არა მხოლოდ ინტუიციით მივუდექი, არამედ გავიაზრე, რისი გადმოცემა შემეძლო. აკადემიაში ყოველთვის მეკითხებოდნენ, რას ნიშნავდა ჩემი ნამუშევარი. ვიგრძენი, რომ ეს პროცესი აზროვნებას მივითარებდა.

- თუ გქონდათ საინტერესო დავალებები და რომელს გაიხსენებდით?

-  ბევრ დავალებას გვაძლევდნენ და ბევრს "ვახალტურებდი". პატარა ვიყავი და ცხადია, გართობა მინდოდა. ვერ ვიტყვი, რომ სწავლით თავს ვიკლავდი, მაგრამ რა დავალებასაც ვასრულებდი, მოწონებას იმსახურებდა. იოლად "ვძვრებოდი" სიტუაციებიდან. მაინც ვახერხებდი საინტერესოს გაკეთებას, რაშიც ნიშანს მიწერდნენ. გავიხსენებდი სადიპლომო ნამუშევარს  - ეს იყო ჩემი პირველი დოკუმენტური ფილმი "ზაჰესი 708", რომელიც 90-იან წლებზე მოგვითხრობდა. ვფიქრობ, წლებთან ერთად უფრო აქტუალური გახდა ფილმში გაჟღერებული თემა. კარგი ფილმი გამოვიდა. ეს ფილმი ძალიან მიყვარს.



- აკადემიის დამთავრების შემდეგ მოვლენები როგორ განვითარდა?

- აკადემიაში მონტაჟის არაჩვეულებრივი მასწავლებელი მყავდა. დარჩენა და ტელევიზიაში მონტაჟზე მუშაობა შემომთავაზა. ამ პერიოდში მონტაჟი კარგად ვისწავლე. იმდენი რამის, მათ შორის არაფრის მთქმელი მასალის დამონტაჟებამ მომიწია და დიდი გამოცდილება მივიღე. ეს ცოდნა ბევრ რამეში მეხმარება, განსაკუთრებით კინემატოგრაფიაში. ფილმს რომ გადაიღებ, ის დასრულებული არაა. ფილმი სამონტაჟოში სრულდება. კინორეჟისორები ხშირად მომმართავენ თანამშრომლობისთვის.

- მოგვიყევით ფილმის "სანამ დედამიწა მსუბუქია" შესახებ... ამ ფილმში სკეიტერების თემა აჟღერდა, რომელიც შემდეგ კონცეპტუალურ ფეშენში, ალბათ უფრო არტში გადაიზარდა.

- ფილმი ერთ თვეში გადავიღეთ. მისი დასრულების ძირითადი დრო მონტაჟს დაეთმო. ფილმის გადაღების ინსპირაცია დათო მესხის ფოტოგრაფია იყო. ერთ დღეს ფილმის გადაღების იდეა სალომე მაჩაიძემ შემოგვთავაზა. მე, სალომემ და დათომ ერთად დავიწყეთ ამ ფილმის კონცეფციაზე ფიქრი. თავიდან სქემა ავაგეთ, ანუ რის შესახებ გვინდოდა მოგვეთხრო. დანარჩენი კი, ბიჭები რას ფიქრობენ, რაზე ლაპარაკობენ, რა თემებს შლიან, მათი ისტორიებია. ლოკაცია ჩვენ შევარჩიეთ, მაგრამ ყველაფერი, რასაც ფილმში ხვდებით, დოკუმენტური მასალაა.



- ფილმში ლამაზი კადრებია, - სივრცეში სკეიტერების ფრენით... ვინ არიან ისინი?

- ვთვლი, რომ სკეიტერობა სამყაროს მიმართ ურთიერთობის უკვე გააზრებული ფორმაა. საინტერესო და ინდივიდუალური ადამიანები არიან თავიანთი გამოკვეთილი ხასიათებით. ისინი მიდიან ტკივილზეც, ტრავმებზეც. შეიძლება გააზრებულად არა, მაგრამ დინების, საზოგადოებისთვის მიღებული ნორმების საწინააღმდეგოდ, რაღაც წესრიგს, შეთანხმებულ ნორმებს არღვევენ. ამ ფორმით ისწრაფვიან თავისუფლებისკენ.

- თქვენი ნამუშევრები ინდივიდუალიზმის, თავისუფალი სულისკვეთებისა და მონტაჟის ხელოვნების არაჩვეულებრივი ნაზავია...

- მიხარია, თუ ეს შენიშნეთ. ვერ ვიტყვი, რომ ჩვენი სკეიტერები თავიდან ამ ფილმით აღფრთოვანდნენ. ყველაზე რთული მათი ფილმში ალაპარაკება აღმოჩნდა. ისინი არ იყვნენ ჩვეული თავიანთი ფიქრების ხმამაღლა გამოხატვას, თავიანთ ინტიმურ საკითხებზე საუბარს. ნელ-ნელა გაიხსნენ. სალომე ბევრ შეკითხვას უსვამდა, რათა მათგან ზუსტი პასუხი მიეღო. ამ გადაღების ყველაზე რთული ნაწილი ალბათ ეს იყო. ფილმის დასრულების შემდეგ დაიწყეს ყველაფრის გააზრება. ელოდნენ სკეიტერებზე ფილმს, სადაც მათი მაგარი ტრიუკები იქნებოდა ნაჩვენები. სრულიად სხვა თემას წააწყდნენ და შეიძლება ამიტომაც მოგვიანებით დაიწყეს ფილმში დასმულ საკითხებზე დაფიქრება. ჩვენი სურვილი იყო, მათთან ერთად გვეჩვენებინა ის დრო და ადგილი, სადაც უწევდათ ცხოვრება.



- როგორ გადაერთეთ ტანსაცმლის დიზაინზე?

- სრულიად შემთხვევით. რაღაცების კერვა დავიწყე მხოლოდ იმიტომ, რომ ჩემი ძირითადი საქმიანობისგან დამესვენა. კომპიუტერთან მიჯაჭვული ვიყავი. ნელ-ნელა ამ ყველაფერმა სერიოზული ფორმა მიიღო. შარშან ამ ბრენდს სახელი TAMRA მოვუფიქრე.

ყველაფერი საკუთარ თავზე ზრუნვით დაიწყო. თავიდან ჩემთვის ვიკერავდი. ყველას მოსწონდა ჩემი შეკერილი პალტო, რომელზეც დიდი მოთხოვნა გაჩნდა. ახლაც არაკომერციულად ვუდგები ჩემს საქმიანობას. ვკერავ იმას, რაც მომწონს და გაყიდვაზე ნაკლებად ვფიქრობ. ეს პროცესი მაგონებს კინემატოგრაფიას. ვიგონებ ამბებს. პირველი კოლექციის ინსპირაცია მონღოლი მონადირეების კოსტიუმი იყო - არწივებით ცხენზე ამხედრებულები მგლებზე რომ ნადირობენ. პალტოები, რომელიც შევკერე, ძალიან ჰგავს მათ სამოსს. ეს კოსტიუმები ჩემს სკეიტერებს მოვარგე, პოდიუმზეც გამოვიყვანე. ფილმის მერე ჩვენი მეგობრობა გაგრძელდა და დღემდე სხვადასხვა ფორმით ვთანამშრომლობთ. მეორე კოლექცია ლიტერატურის გავლენით შეიქმნა. პავიჩის Dream Catcher-ს უდევს საფუძვლად. ეს ნაწარმოები არის ადამიანებზე, რომლებიც სხვის სიზმრებში მოგზაურობენ. უცნაურად, უცებ ამომიტივტივდა ეს თემა და დავიწყე მუშაობა. იდეა შეიძლება მოულოდნელად დაიბადოს. როგორ ინაცვლებს ეს თემა კოლექციაში, ძნელი ასახსნელია. ის ენერგია, რომელიც ამ თემით იბადება, ტრანსფორმირდება რაღაც ფორმაში. აქაც ყველაფერი ჭრელი იყო. თავად როგორც ვიმოსები, ის სიჭრელე გადადის კოლექციებშიც. იმასაც ვერ ავხსნი, ამ ფერებს როგორ ვაბამ ერთმანეთთან. მიჭირს რაღაცის გამეორება. როცა კერვას ვიწყებ, იმიჯი მოფიქრებული მაქვს, მაგრამ მუშაობის პროცესში ხშირად იცვლება. ძალიან მაგონებს მონტაჟს, სპონტანურად ხდება რაღაცების გადაწყობა. შემდეგ იბადება შემდეგი იდეა და ასე ეწყობა. პროცესი იმდენად იმპროვიზებულია, კოსტიუმის ზუსტ ასლს ვერ ვიმეორებ.



- ჩემთვის მოულოდნელი აღმოჩენა იყო ის, რომ კოლექციებს საკუთარი ხელით კერავთ...

- შეიძლება იმიტომ, რომ მუშაობის პროცესში კონსტრუქტორებისგან ხშირად ვაწყდებოდი წინააღმდეგობებს. მეუბნებოდნენ, რომ ჩემი იდეები შესასრულებლად რთული იყო და არ გამოვიდოდა. ისიც არ ვიცოდი, ჩემი აზრი როგორ გამეტანა და ჩემს სისწორეში ისინიც დამერწმუნებინა. ასეთი ბარიერი აღარ მომეწონა და თავად დავიწყე კონსტრუირების შესწავლა, რაშიც არაჩვეულებრივი პედაგოგი ნანა კუკულაძე დამეხმარა. დღემდე ვაგრძელებ სწავლის პროცესს. ვფიქრობ, კონსტრუირება ამოუწურავი თემაა, რადგან ახალ-ახალ იდეებს უკავშირდება. გარდა ამისა, კარგადაც რომ გამოჭრა თარგი, თუკი არასწორად შეკერავ, სასურველ შედეგს ვერ მიიღებ. იმის თქმა მსურს, რომ კერვა პროფესიულ დონეზე ავითვისე. ახლა კოლექციებს საკუთარი ხელით ვკერავ. რთული და დამღლელი პროცესია, მაგრამ ასე მირჩევნია. ამიტომ, დიდი კოლექციები არ გამომდის.

- ასე იკერება სკეიტერების სპორტული ხაზიც?

- ძველ თაობას ახალი თაობის სკეიტერებიც შეემატნენ. ასე გაიზარდა ჯგუფი. რადგან ყველაფერი ერთმანეთთან იყო გადაჯაჭვული, სკეიტერების ბრენდზე დავიწყე ფიქრი, რომელსაც დავარქვით Tamra სკატებოარდს. ეს ხაზი სპორტულ ტანსაცმელს უშვებს. გარდა ამისა, სკეიტერების დაფებზეც ვმუშაობთ. ყველაფერი ისეა, როგორც ნამდვილ სკეიტბრენდს შეეფერება. ამ ხაზში ქუჩის მოდისა და ფეშენის შეერთება გადავწყვიტე. ვუშვებთ შარვლებს, პერანგებს, ქურთუკებს, მაისურებს, ჩანთებს. გამოყენებული მაქვს ნაქარგი, ბევრი სიჭრელეა. ეს ხაზი სკეიტერებსაც მოსწონთ და ამ ტანსაცმელს თავადაც ატარებენ.



- ვერ ვიტყვი, რომ ეს სამოსი ტენდენციებს ითვალისწინებს. უფრო არტია...

- არ ვარ ბოლომდე ფეშენდიზაინერი, ამდენად არ ვარ მოდის ტენდენციებში ჩართული. ფილმის მონტაჟის დროს მოდაზე ნამდვილად არ ვფიქრობ. ტანსაცმლის კერვა ჩემთვის დასვენებაა.

- სოციალურ ქსელში, მათ შორის დემნა გვასალიას ფეიჯზე ვიდეორგოლი გავრცელდა, სადაც Tamra სკატებოარდს იყო წარმოდგენილი...

- ჩემს გერმანელ მეგობრებს სამოდელო სააგენტო აქვთ. ფილმის ნახვის შემდეგ სკეიტერებით დაინტერესდნენ. ეს მოხდა ორი წლის წინ, როცა Bალენციაგა-ს მამაკაცის კოლექციისთვის მოდელებს ირჩევდნენ. ბიჭებს გადაუღეს ფოტოები და ორი მათგანი შეარჩიეს. სანდრო ფოფხაძემ და ნიკა ჭავჭავაძემ მიიღეს მონაწილეობა Bალენციაგა ჩვენებაზე. წელს უკვე VETEMENTS კასტინგზე მიიწვიეს. ვიდეო ჩემი გადაღებულია - სკეიტერები შესვენებაზე. ძალიან უცნაურად გადაება ეს ყველაფერი. სკეიტერების ჩვეული ცხოვრებიდან ბიჭებმა სხვა სამყაროში გადაინაცვლეს, - ჯერ ფილმში, შემდეგ უკვე პოდიუმზე.

- თამუნა, ამჯერად რაზე მუშაობ?

- ახლა ბელორუსი რეჟისორის დოკუმენტურ ფილმს ვამონტაჟებ. ფილმი უნარშეზღუდულ ადამიანებზეა, -  როგორ ურთიერთობენ, როგორ უყვართ. ფილმის მსვლელობის დროს მაყურებელსა და ამ ადამიანებს შორის ზღვარი იკარგება და ხვდები, რომ ჩვენ შორის განსხვავება არ არის. საკუთარი ისტორიები გახსენდება და მათთთან სრულ იდენტიფიკაციას ახდენ. ეს მიდგომა ფილმში ძალიან მომწონს.

- რაც შეეხება ახალ კოლექციას?

- მაქვს იდეები, რომელსაც აუცილებლად განვახორციელებ. ამის დრო ჯერჯერობით არ მაქვს. ფილმის დამონტაჟების შემდეგ ვაპირებ მუშაობის დაწყებას. ორი საქმის ერთმანეთთან შეთავსება არ გამომდის. ორივე სამყარო სრულ ჩართულობას მოითხოვს, რადგან მოცემულ მატერიაში ბოლომდე ვერ შედიხარ. ფილმის მონტაჟის დროს მოდა ისვენებს.


ქეთი დარჩია