ბრენდი

TAMRA - როცა მოდა არ ისვენებს
აქ ყველაფერი შემოქმედებითია, - ერთ სივრცეში მოქცეული, საკიდზე ჩამოკიდებული ჭრელი კოსტიუმები, დასასვენებელი კუთხე და სამკერვალო... კომპიუტერი სამონტაჟო მაგიდაა, სადაც ფილმებს ამონტაჟებს. დაკვეთა ბევრია... როცა ისვენებს, მაშინ უბრუნდება კონსტრუქტორის მაგიდას და საკუთარი ხელით კერავს ორ ხაზს, - TAMRA და TAMRA Skate Boards. სკეიტერების თემით რამდენიმე წლის წინ დაინტერესდა, როცა მეგობრებთან ერთად დაათვალიერა დათო მესხის ფოტოპროექტი. ასე დაიბადა ფილმის გადაღების იდეა, რომელიც დათო მესხსა და სალომე მაჩაიძესთან ერთად განახორციელა. დოკუმენტურმა ფილმმა "სანამ დედამიწა მსუბუქია" დიდი წარმატება მოიპოვა და 60 ფესტივალზე უჩვენეს. სკეიტერების თემამ მოგვიანებით ფეშენში გადაინაცვლა და ასე შეიქმნა პროფესიით აუდიოვიზუალური ხელოვნების არტისტ თამუნა ქარუმიძის ბრენდი, რომელიც საინტერესო, კონცეპტუალური და ინდივიდუალური სტილით გამოირჩევა.



- თამუნა, სახელოსნოში იგრძნობა, რომ შემოქმედებითი ბუნების ადამიანი საქმიანობს. როდის იგრძენით შემოქმედებითი იმპულსი?

- შემოქმედებითი ბუნება ალბათ ჩემს ემოციურ ხასიათს უკავშირდება. შემოქმედებას უფრო ემოციურად ვუდგები, ვიდრე ინტელექტუალურად. თუმცა ინტელექტუალური გააზრების გარეშე ვერაფერს გახდები. ეს დამოკიდებულება გაცილებით გვიან იჩენს თავს. მანამდე კი, ყველაფერი, ნანახი ფილმი თუ ვიზუალური არტი, ან მოსმენილი მუსიკა, ჯერ ემოციურ ზემოქმედებს ახდენს. ამდენად, ინსპირაცია მოულოდნელად, შეიძლება ქუჩაში ნანახი კადრით დაიბადოს, თუკი გარკვეული ემოცია აღმიძრა. პროცესს, მიღებული შთაბეჭდილება როგორ გადადის შემოქმედებაში, ვერაფრით აღვწერ.

- ფილმში "როცა დედამიწა მსუბუქია" დიდი ყურადღება დაუთმეთ ხმოვან რიგს. ბგერა თქვენთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია?

- არა მხოლოდ ჩემთვის. მიჩნეულია, რომ ადამიანის აღქმის უდიდესი ნაწილი სმენის ორგანოზე მოდის. ფილმს როცა უყურებ, ჯერ სმენით აღიქვამ და მერე მზერით. ანუ, როცა გამოსახულება კარგი ხარისხისაა და ხმა ცუდი, მაყურებელს ნანახი არ მოსწონს. მაგრამ, თუკი ხმა კარგია და გამოსახულება ურიგო, მაყურებელი კარგად აღიქვამს. როცა ფილმის ხმოვან რიგზე მიდგა საქმე, ყურადღებით მოვეკიდე ამ თემას. რადგან მხოლოდ კარგი კადრი ჩემთვის არაფრისმთქმელია. ემოცია კადრის და ხმის შეერთების დროს ჩნდება. ამ სიმბიოზის გარეშე კინემატოგრაფი წარმოუდგენელია. ახლაც, როცა ფილმს ვამონტაჟებ, გამოსახულებასა და ხმაზე პარალელურ რეჟიმში ვმუშაობ.



- ყველაფერი კი ფოტოგრაფიით დაიწყო?

- დიახ, ადრეულ ასაკში ფოტოგრაფიამ გამიტაცა. შეუძლებელი იყო, არ დავინტერესებულიყავი, რადგან სურათების გამჟღავნების პროცესს ბავშვობიდან ვადევნებდი თვალს. მაშინ ყველა ოჯახში მოიპოვებოდა ფირის გამამჟღავნებელი მოწყობილობები. ჯადოქრობასავით იყო... მეც ვგიჟდებოდი ამ პროცესზე და ცხადია, ძალიან გამიტაცა. მერე დავიწყე გადაღება და ფოტოების დაბეჭდვა. გადასაღები ობიექტი წინასწარ არ მქონდა დაგეგმილი. სპონტანურად ვიღებდი ყველაფერს, რაც ჩემს ყურადღებას მიიპყრობდა. შეიძლება იმიტომ, რომ პატარა ვიყავი და იდეა არ მქონდა. პროცესი მანიჭებდა სიამოვნებას. თუმცა, ძალიან მიყვარდა ადამიანებსა და გარემოზე დაკვირვება, რაც შემდგომში დოკუმენტური კინოს მიმართ დაინტერესებაში გადაიზარდა. დოკუმენტალისტიკა ახლაც მაინტერესებს. ვერაფრით მივუდექი მხატვრულ ფილმს. ვფიქრობ, რაც ჩვენ გარშემო ხდება, უკვე ფილმია. ჩემი ფუნქცია საინტერესო თემების დაჭერა და ჩვენებაა. რეალური ცხოვრებიდან ვიღებ სიუჟეტებს. თავიდანაც ასე იყო, საინტერესო დეტალებს ვიჭერდი და ფირზე აღვბეჭდავდი. შემდგომ, ბერლინის სამხატვრო აკადემიაში, ფოტოგრაფიის კურსზე დავიწყე სწავლა. იქ სხვა ინფორმაცია მივიღე. ფოტოში სხვა შინაარსი ჩავდე. მხოლოდ დაკვირვება აღარ კმაროდა, აუცილებელი იყო კონცეფციის მოფიქრებაც. კურსის დასრულების შემდეგ აკადემიაში გავაგრძელე სწავლა. ჩემი გადაღებული ფოტოები საკმარისი აღმოჩნდა, რომ აკადემიის სტუდენტი გავმხდარიყავი, რაც საკმაოდ რთული იყო, რადგან იქ სწავლას უკვე შემდგარი არტისტები აგრძელებდნენ. მათი მოთხოვნებიდან გამომდინარე, მაინც გამოუცდელად ვითვლებოდი. აუდიოვიზუალური მედიის ფაკულტეტზე ჩავაბარე. იქ გაცილებით გაფართოვდა ჩემი ცოდნა. აუცილებელი იყო, კარგად ამეთვისებინა ფოტოც, ვიდეოც და გრაფიკული დიზაინიც.



- როგორ სასწავლო პროგრამას გთავაზობდა ბერლინის სამხატვრო აკადემია. რა მნიშვნელოვანი ცოდნა მიიღეთ?

- საკმაოდ ფართო სფეროა აუდიოვიზუალური მედია და დიდ სასწავლო პროგრამას მოიცავდა. ყველაფერი უნდა გვესწავლა, რაც ამ სფეროს უკავშირდებოდა, კინემატოგრაფიც კი. პირველი ორი წელი თეორიულ კურსს ეთმობა. მერე ირჩევ მიმართულებას. მე ვიდეოხელოვნება და კინო ავირჩიე. მანამდე ყველაფერთან მქონდა შეხება. სწავლის პროცესზე რა გითხრათ, არავინ აკონტროლებდა შენს დასწრებას. თუ არ ივლიდი, ისევ შენ დაგაკლდებოდა. სწავლის პერიოდში ბევრს ვწუწუნებდი. დატვირთული ვიყავი და არ მომწონდა. რაც უნდა უინტერესო პროფესორი მყოლოდა, მაინც ბევრს ვსწავლობდი. ის მაინც ვისწავლე, რა არ მომწონდა და რატომ. ვისწავლე აზრის გამოხატვა, საკუთარი ნამუშევრის სხვებისთვის ახსნა. ეს ნიშნავს, რომ ნამუშევარს არა მხოლოდ ინტუიციით მივუდექი, არამედ გავიაზრე, რისი გადმოცემა შემეძლო. აკადემიაში ყოველთვის მეკითხებოდნენ, რას ნიშნავდა ჩემი ნამუშევარი. ვიგრძენი, რომ ეს პროცესი აზროვნებას მივითარებდა.

- თუ გქონდათ საინტერესო დავალებები და რომელს გაიხსენებდით?

-  ბევრ დავალებას გვაძლევდნენ და ბევრს "ვახალტურებდი". პატარა ვიყავი და ცხადია, გართობა მინდოდა. ვერ ვიტყვი, რომ სწავლით თავს ვიკლავდი, მაგრამ რა დავალებასაც ვასრულებდი, მოწონებას იმსახურებდა. იოლად "ვძვრებოდი" სიტუაციებიდან. მაინც ვახერხებდი საინტერესოს გაკეთებას, რაშიც ნიშანს მიწერდნენ. გავიხსენებდი სადიპლომო ნამუშევარს  - ეს იყო ჩემი პირველი დოკუმენტური ფილმი "ზაჰესი 708", რომელიც 90-იან წლებზე მოგვითხრობდა. ვფიქრობ, წლებთან ერთად უფრო აქტუალური გახდა ფილმში გაჟღერებული თემა. კარგი ფილმი გამოვიდა. ეს ფილმი ძალიან მიყვარს.



- აკადემიის დამთავრების შემდეგ მოვლენები როგორ განვითარდა?

- აკადემიაში მონტაჟის არაჩვეულებრივი მასწავლებელი მყავდა. დარჩენა და ტელევიზიაში მონტაჟზე მუშაობა შემომთავაზა. ამ პერიოდში მონტაჟი კარგად ვისწავლე. იმდენი რამის, მათ შორის არაფრის მთქმელი მასალის დამონტაჟებამ მომიწია და დიდი გამოცდილება მივიღე. ეს ცოდნა ბევრ რამეში მეხმარება, განსაკუთრებით კინემატოგრაფიაში. ფილმს რომ გადაიღებ, ის დასრულებული არაა. ფილმი სამონტაჟოში სრულდება. კინორეჟისორები ხშირად მომმართავენ თანამშრომლობისთვის.

- მოგვიყევით ფილმის "სანამ დედამიწა მსუბუქია" შესახებ... ამ ფილმში სკეიტერების თემა აჟღერდა, რომელიც შემდეგ კონცეპტუალურ ფეშენში, ალბათ უფრო არტში გადაიზარდა.

- ფილმი ერთ თვეში გადავიღეთ. მისი დასრულების ძირითადი დრო მონტაჟს დაეთმო. ფილმის გადაღების ინსპირაცია დათო მესხის ფოტოგრაფია იყო. ერთ დღეს ფილმის გადაღების იდეა სალომე მაჩაიძემ შემოგვთავაზა. მე, სალომემ და დათომ ერთად დავიწყეთ ამ ფილმის კონცეფციაზე ფიქრი. თავიდან სქემა ავაგეთ, ანუ რის შესახებ გვინდოდა მოგვეთხრო. დანარჩენი კი, ბიჭები რას ფიქრობენ, რაზე ლაპარაკობენ, რა თემებს შლიან, მათი ისტორიებია. ლოკაცია ჩვენ შევარჩიეთ, მაგრამ ყველაფერი, რასაც ფილმში ხვდებით, დოკუმენტური მასალაა.



- ფილმში ლამაზი კადრებია, - სივრცეში სკეიტერების ფრენით... ვინ არიან ისინი?

- ვთვლი, რომ სკეიტერობა სამყაროს მიმართ ურთიერთობის უკვე გააზრებული ფორმაა. საინტერესო და ინდივიდუალური ადამიანები არიან თავიანთი გამოკვეთილი ხასიათებით. ისინი მიდიან ტკივილზეც, ტრავმებზეც. შეიძლება გააზრებულად არა, მაგრამ დინების, საზოგადოებისთვის მიღებული ნორმების საწინააღმდეგოდ, რაღაც წესრიგს, შეთანხმებულ ნორმებს არღვევენ. ამ ფორმით ისწრაფვიან თავისუფლებისკენ.

- თქვენი ნამუშევრები ინდივიდუალიზმის, თავისუფალი სულისკვეთებისა და მონტაჟის ხელოვნების არაჩვეულებრივი ნაზავია...

- მიხარია, თუ ეს შენიშნეთ. ვერ ვიტყვი, რომ ჩვენი სკეიტერები თავიდან ამ ფილმით აღფრთოვანდნენ. ყველაზე რთული მათი ფილმში ალაპარაკება აღმოჩნდა. ისინი არ იყვნენ ჩვეული თავიანთი ფიქრების ხმამაღლა გამოხატვას, თავიანთ ინტიმურ საკითხებზე საუბარს. ნელ-ნელა გაიხსნენ. სალომე ბევრ შეკითხვას უსვამდა, რათა მათგან ზუსტი პასუხი მიეღო. ამ გადაღების ყველაზე რთული ნაწილი ალბათ ეს იყო. ფილმის დასრულების შემდეგ დაიწყეს ყველაფრის გააზრება. ელოდნენ სკეიტერებზე ფილმს, სადაც მათი მაგარი ტრიუკები იქნებოდა ნაჩვენები. სრულიად სხვა თემას წააწყდნენ და შეიძლება ამიტომაც მოგვიანებით დაიწყეს ფილმში დასმულ საკითხებზე დაფიქრება. ჩვენი სურვილი იყო, მათთან ერთად გვეჩვენებინა ის დრო და ადგილი, სადაც უწევდათ ცხოვრება.



- როგორ გადაერთეთ ტანსაცმლის დიზაინზე?

- სრულიად შემთხვევით. რაღაცების კერვა დავიწყე მხოლოდ იმიტომ, რომ ჩემი ძირითადი საქმიანობისგან დამესვენა. კომპიუტერთან მიჯაჭვული ვიყავი. ნელ-ნელა ამ ყველაფერმა სერიოზული ფორმა მიიღო. შარშან ამ ბრენდს სახელი TAMRA მოვუფიქრე.

ყველაფერი საკუთარ თავზე ზრუნვით დაიწყო. თავიდან ჩემთვის ვიკერავდი. ყველას მოსწონდა ჩემი შეკერილი პალტო, რომელზეც დიდი მოთხოვნა გაჩნდა. ახლაც არაკომერციულად ვუდგები ჩემს საქმიანობას. ვკერავ იმას, რაც მომწონს და გაყიდვაზე ნაკლებად ვფიქრობ. ეს პროცესი მაგონებს კინემატოგრაფიას. ვიგონებ ამბებს. პირველი კოლექციის ინსპირაცია მონღოლი მონადირეების კოსტიუმი იყო - არწივებით ცხენზე ამხედრებულები მგლებზე რომ ნადირობენ. პალტოები, რომელიც შევკერე, ძალიან ჰგავს მათ სამოსს. ეს კოსტიუმები ჩემს სკეიტერებს მოვარგე, პოდიუმზეც გამოვიყვანე. ფილმის მერე ჩვენი მეგობრობა გაგრძელდა და დღემდე სხვადასხვა ფორმით ვთანამშრომლობთ. მეორე კოლექცია ლიტერატურის გავლენით შეიქმნა. პავიჩის Dream Catcher-ს უდევს საფუძვლად. ეს ნაწარმოები არის ადამიანებზე, რომლებიც სხვის სიზმრებში მოგზაურობენ. უცნაურად, უცებ ამომიტივტივდა ეს თემა და დავიწყე მუშაობა. იდეა შეიძლება მოულოდნელად დაიბადოს. როგორ ინაცვლებს ეს თემა კოლექციაში, ძნელი ასახსნელია. ის ენერგია, რომელიც ამ თემით იბადება, ტრანსფორმირდება რაღაც ფორმაში. აქაც ყველაფერი ჭრელი იყო. თავად როგორც ვიმოსები, ის სიჭრელე გადადის კოლექციებშიც. იმასაც ვერ ავხსნი, ამ ფერებს როგორ ვაბამ ერთმანეთთან. მიჭირს რაღაცის გამეორება. როცა კერვას ვიწყებ, იმიჯი მოფიქრებული მაქვს, მაგრამ მუშაობის პროცესში ხშირად იცვლება. ძალიან მაგონებს მონტაჟს, სპონტანურად ხდება რაღაცების გადაწყობა. შემდეგ იბადება შემდეგი იდეა და ასე ეწყობა. პროცესი იმდენად იმპროვიზებულია, კოსტიუმის ზუსტ ასლს ვერ ვიმეორებ.



- ჩემთვის მოულოდნელი აღმოჩენა იყო ის, რომ კოლექციებს საკუთარი ხელით კერავთ...

- შეიძლება იმიტომ, რომ მუშაობის პროცესში კონსტრუქტორებისგან ხშირად ვაწყდებოდი წინააღმდეგობებს. მეუბნებოდნენ, რომ ჩემი იდეები შესასრულებლად რთული იყო და არ გამოვიდოდა. ისიც არ ვიცოდი, ჩემი აზრი როგორ გამეტანა და ჩემს სისწორეში ისინიც დამერწმუნებინა. ასეთი ბარიერი აღარ მომეწონა და თავად დავიწყე კონსტრუირების შესწავლა, რაშიც არაჩვეულებრივი პედაგოგი ნანა კუკულაძე დამეხმარა. დღემდე ვაგრძელებ სწავლის პროცესს. ვფიქრობ, კონსტრუირება ამოუწურავი თემაა, რადგან ახალ-ახალ იდეებს უკავშირდება. გარდა ამისა, კარგადაც რომ გამოჭრა თარგი, თუკი არასწორად შეკერავ, სასურველ შედეგს ვერ მიიღებ. იმის თქმა მსურს, რომ კერვა პროფესიულ დონეზე ავითვისე. ახლა კოლექციებს საკუთარი ხელით ვკერავ. რთული და დამღლელი პროცესია, მაგრამ ასე მირჩევნია. ამიტომ, დიდი კოლექციები არ გამომდის.

- ასე იკერება სკეიტერების სპორტული ხაზიც?

- ძველ თაობას ახალი თაობის სკეიტერებიც შეემატნენ. ასე გაიზარდა ჯგუფი. რადგან ყველაფერი ერთმანეთთან იყო გადაჯაჭვული, სკეიტერების ბრენდზე დავიწყე ფიქრი, რომელსაც დავარქვით Tamra სკატებოარდს. ეს ხაზი სპორტულ ტანსაცმელს უშვებს. გარდა ამისა, სკეიტერების დაფებზეც ვმუშაობთ. ყველაფერი ისეა, როგორც ნამდვილ სკეიტბრენდს შეეფერება. ამ ხაზში ქუჩის მოდისა და ფეშენის შეერთება გადავწყვიტე. ვუშვებთ შარვლებს, პერანგებს, ქურთუკებს, მაისურებს, ჩანთებს. გამოყენებული მაქვს ნაქარგი, ბევრი სიჭრელეა. ეს ხაზი სკეიტერებსაც მოსწონთ და ამ ტანსაცმელს თავადაც ატარებენ.



- ვერ ვიტყვი, რომ ეს სამოსი ტენდენციებს ითვალისწინებს. უფრო არტია...

- არ ვარ ბოლომდე ფეშენდიზაინერი, ამდენად არ ვარ მოდის ტენდენციებში ჩართული. ფილმის მონტაჟის დროს მოდაზე ნამდვილად არ ვფიქრობ. ტანსაცმლის კერვა ჩემთვის დასვენებაა.

- სოციალურ ქსელში, მათ შორის დემნა გვასალიას ფეიჯზე ვიდეორგოლი გავრცელდა, სადაც Tamra სკატებოარდს იყო წარმოდგენილი...

- ჩემს გერმანელ მეგობრებს სამოდელო სააგენტო აქვთ. ფილმის ნახვის შემდეგ სკეიტერებით დაინტერესდნენ. ეს მოხდა ორი წლის წინ, როცა Bალენციაგა-ს მამაკაცის კოლექციისთვის მოდელებს ირჩევდნენ. ბიჭებს გადაუღეს ფოტოები და ორი მათგანი შეარჩიეს. სანდრო ფოფხაძემ და ნიკა ჭავჭავაძემ მიიღეს მონაწილეობა Bალენციაგა ჩვენებაზე. წელს უკვე VETEMENTS კასტინგზე მიიწვიეს. ვიდეო ჩემი გადაღებულია - სკეიტერები შესვენებაზე. ძალიან უცნაურად გადაება ეს ყველაფერი. სკეიტერების ჩვეული ცხოვრებიდან ბიჭებმა სხვა სამყაროში გადაინაცვლეს, - ჯერ ფილმში, შემდეგ უკვე პოდიუმზე.

- თამუნა, ამჯერად რაზე მუშაობ?

- ახლა ბელორუსი რეჟისორის დოკუმენტურ ფილმს ვამონტაჟებ. ფილმი უნარშეზღუდულ ადამიანებზეა, -  როგორ ურთიერთობენ, როგორ უყვართ. ფილმის მსვლელობის დროს მაყურებელსა და ამ ადამიანებს შორის ზღვარი იკარგება და ხვდები, რომ ჩვენ შორის განსხვავება არ არის. საკუთარი ისტორიები გახსენდება და მათთთან სრულ იდენტიფიკაციას ახდენ. ეს მიდგომა ფილმში ძალიან მომწონს.

- რაც შეეხება ახალ კოლექციას?

- მაქვს იდეები, რომელსაც აუცილებლად განვახორციელებ. ამის დრო ჯერჯერობით არ მაქვს. ფილმის დამონტაჟების შემდეგ ვაპირებ მუშაობის დაწყებას. ორი საქმის ერთმანეთთან შეთავსება არ გამომდის. ორივე სამყარო სრულ ჩართულობას მოითხოვს, რადგან მოცემულ მატერიაში ბოლომდე ვერ შედიხარ. ფილმის მონტაჟის დროს მოდა ისვენებს.


ქეთი დარჩია


საუკეთესო ლუქები MTV VMA-ს წითელი ხალიჩიდან!
გთავაზობთ საუკეთესო ლუქებს გასულ ღამეს გამართული MTV-ის ვიდეოების მუსიკალური დაჯილდოების წითელი ხალიჩიდან!

ჯენიფერ ლოპესი - კაბა Versace




ოლივია მუნი - კაბა DAVID KOMA



კარლი კლოსი - კაბა Elie Saab



კამილა კაბეიო - კაბა  Oscar de la Renta






Chloe x Halle - ლუქები Iris Van Herper




DJ Khaled, Asahd Khaled და Nicole Tuck - ლუქები Versace



Pete Davison და Ariana Grande



ქარდი ბი - კაბა 
Nicolas Jebran 





შონ მენდესი - ლუქი Paul Smith



ვინი ჰარლოუ - კაბა Zuhair Murad Couture



ლიამ ფეონი



კაილი ჯენერი
- ლუქი TOM FORD




რიტა ორა



აშანტი




ფილიპ პლეინი - მეკობრე პოდიუმიდან
გერმანული ბრენდი "ფილიპ პლეინი" (Philipp Plein) აწარმოებს ქალის, მამაკაცის, ბავშვის ტანსაცმელს, ფეხსაცმელსა და აქსესუარებს. ბრენდის ძირითადი ხაზი არა მხოლოდ Fashion-ხაზია, არამედ Lunettes, მზის სათვალეების ხაზიც, Diamonds - საიუველირო სამკაულები, Home Collection - ავეჯი და სხვადასხვა საოჯახო ნივთი, ასევე ტექსტილი. - თუ მკითხავთ, საიდან ვიღებ შთაგონებას, გიპასუხებთ, რომ ყველაფრისგან. სამყარო იმდენად მშვენიერია, მხოლოდ თვალის გახელაა საჭირო იმის დასანახავად, რასაც ეძებ. - ამბობს ფილიპი.

რა თქმა უნდა, სამყარო მართლაც მშვენიერია, მაგრამ ყველას როდი შეუძლია თვალის გახელით მისი დანახვა. თუმცა, მათი წყალობით, ვინც ხედავს და სილამაზეს ქმნის, საშუალებას აძლევს სხვებსაც, დაინახონ იგი და არა მხოლოდ დაინახონ, ხელითაც შეეხონ ამ სილამაზეს. დიზაინერი ფილიპ პლეინიც ერთ-ერთი ახალგაზრდა და წარმატებული მოდელიერია, რომელიც კოლექციების შექმნისას საკუთარ თავს ამოცანას უსახავს - სამყარო კიდევ უფრო ლამაზი გახადოს.



ბრენდის შტაბბინა შვეიცარიაში მდებარეობს, ხოლო სამოსი იწარმოება იტალიაში, საოჯახო ტექნიკა და აქსესუარები - გერმანიაში, კოლექციების ჩვენება კი მოდის კვირეულებზე ხდება ნიუ-იორკში, მილანში, ბერლინში, ლას-ვეგასში, ბარსელონაში, მოსკოვში. მისი ბრენდი მსოფლიოს 40 ქვეყანაშია წარმოდგენილი.

ფილიპ პლეინი დაიბადა 1978 წელს მიუნხენში, გერმანიის ერთ-ერთ ლამაზ ქალაქში. ბავშვობაში მშობლებთან ერთად ბევრს მოგზაურობდა, სტუმრობდა მუზეუმებს, გამოფენებს, რამაც მისი სხვადასხვა ქვეყნის კულტურისა და ხელოვნებისკენ სწრაფვა განაპირობა, ამან კი ასახვა მის შემოქმედებაში პოვა. გარდა იმისა, რომ ხელოვნებისადმი გაუჩნდა ინტერესი, მათემატიკითაც იყო გატაცებული.



სურდა, ეკონომისტი გამოსულიყო. მათემატიკის სიყვარულმა სწორედ ეს მიზანი ჩაუნერგა, თუმცა ბადენ-ვურტემბერგის გიმნაზიის დამთავრების შემდეგ ნიურნბერგში გაემგზავრა და ფრიდრიხ-ალექსანდრეს სახელობის უნივერსიტეტში იურიდიულ ფაკულტეტზე ჩააბარა. სწავლის დამთავრების შემდეგ მუშაობა მაინც ეკონომიკის სფეროში დაიწყო. მისი აზრით, იურიდიული განათლებით ეკონომიკაში უფრო მეტს მიაღწევდა. რაც შეეხება დიზაინერის პროფესიას, სრულიად შემთხვევით აირჩია.

ძაღლისთვის, რომელსაც თავს ევლებოდა, ვერა და ვერ მოძებნა კომფორტული სავარძელი. არ დაუტოვებია არც ერთი გერმანული მაღაზია, მაგრამ სასურველ მოდელს ვერ მიაგნო. მაშინ გადაწყვიტა, თავად დაემზადებინა ოთხფეხა მეგობრისთვის სასურველი ავეჯი. ასეც მოიქცა. როცა სავარძელი გააკეთა და მეგობრებს უჩვენა, ყველანი აღფრთოვანდნენ და თავიანთი ცხოველებისთვისაც სთხოვეს მსგავსის გაკეთება.



ეს მოხდა 1998 წელს. იმდენად ლამაზი ნაკეთობები გამოსდიოდა, ურჩიეს, დიზაინერი გამხდარიყო. რჩევა ფილიპს ჭკუაში დაუჯდა და შესაძლებლობების მიხედვით, პატარა სახელოსნო გახსნა, სადაც საოჯახო აქსესუარებისა და ავეჯის დამზადება დაიწყო.

შეკვეთებმაც არ დააყოვნა. შემოსულმა თანხამ საშუალება მისცა, არა იაფფასიანი, არამედ ეგზოტიკური ხის მასალა შეეძინა და სერიოზულად მოეკიდა ამ საქმისთვის ხელი. ხის მასალის გარდა იყენებდა ტყავს, ხავერდს, აბრეშუმს.

ერთხელაც, ერთმა კომპანიამ მოდის კვირეულის დღეებში, რომელიც დიუსელდორფში იმართებოდა, მოსასვენებელი ოთახის დიზაინისთვის პროექტი შეუკვეთა. ფილიპმა გადაწყვიტა, საჩუქრის ვარიანტში სტუმრებისთვის ტყავის ჩანთებიც შეეკერა.



წარმატება თავბრუდამხვევი იყო. ფილიპს ვერც კი წარმოედგინა, მისი ნამუშევარი ასეთ ფურორს თუ მოახდენდა.

ახალგაზრდა დიზაინერმა გააგრძელა ავეჯზე მუშაობა, პარალელურად რამდენიმე ნიმუში პარიზში წაიღო Maison&Objet-ის გამოფენაზე. თავისი სტენდი პლეინმა რამდენიმე უჩვეულო ნივთით გაალამაზა - მოაწყო მილიტარის სტილის ვინტაჟური პარკი, რომელიც სვაროვსკის თვლებით იყო გაფორმებული. მალევე შეამჩნია, რომ ამ დიზაინმა მყიდველთა ყურადღება მიიპყრო. სწორედ მაშინ მიხვდა, რომ დადგა დრო, ტანსაცმლის დიზაინერობა დაეწყო.

ბრენდ Philipp Plein-ის შექმნის თარიღად 2004 წელი მიჩნევა. სწორედ ამ წელს ჩაუშვა წარმოებაში დიზაინერმა ტანსაცმლის პირველი ხაზი. ფილიპმა გადაწყვიტა, შეექმნა "ნებისმიერი სტილი, მოსაწყენის გარდა".



ორი წლის შემდეგ საიუველირო ნაწარმის წარმოებაც დაიწყო, ხაზს Dirty Diamonds ერქვა. 2007 წელს კი შექმნა კოლექცია, რომელშიც გამოიყენა აპლიკაციები სვაროვსკის თვლებით, რომელიც თავის ქალის სხვადასხვა ფორმას განასახიერებდა, რაც ბრენდის განმასხვავებელ ნიშნად იქცა.

პლეინი ერთ-ერთი პირველია, რომელმაც ტანსაცმლის წარმოებისას აქსესუარად თავის ქალა გამოიყენა. თავის ქალის იდეა ფილიპს შთააგონა საყვარელმა კინოპერსონაჟმა ჯეკ-ბეღურამ ცნობილი ფილმიდან, "კარიბის ზღვის მეკობრეები". ალბათ ამიტომაცაა, რომ მის კოლექციებში გოტიკური სტილის მეკობრული ხაზები შეიმჩნევა. იგი იყენებს მეტალის დეტალებს, ეგზოტიკური ტყავის სხვადასხვა სახეობას, ატარებს ექსპერიმენტებს სამოსის ფორმაზე, კლასიკურ თარგებს სხვა სტილს უხამებს და ა.შ.



2009 წელს სწორედ პლეინს შესთავაზეს ამერიკული კომპანიის წარმომადგენლებმა მათ მიერ წარმოებული სათამაშოებისთვის ტანსაცმელი ფილიპს შეეკერა. დიზაინერმა ბარბის სვაროვსკის თვლებით გაწყობილი ბრწყინვალე შავი კაბა ჩააცვა, მხრებზე კი პალანტინი მოასხა.

2011 წელს მოდელიერმა თავისი პირველი საბავშვო კოლექცია წარმოადგინა - გაზაფხული-ზაფხული 2012, რომლის მაისურებზე პრინტის სახით დისნეის სტუდიის მულტფილმებისა და კომპანია "მარველის" კომიქსების გმირები იყო გადატანილი.

2012 წელს სახელი ისე გაითქვა, იტალიის საფეხბურთო კლუბ "რომას" გუნდის წევრებისთვის სამოსის შეკვეთა მიიღო. მას უნდა შეეკერა ქურთუკები, პალტოები, სავარჯიშო კოსტიუმები, ბოტასები, ჩანთები და ა.შ. კოლექცია განკუთვნილი იყო მინდორს მიღმა სატარებლად. დიზაინერი უდიდესი ენთუზიაზმით შეუდგა შეკვეთის შესრულებას: "მე გუნდის თითოეულ ფეხბურთელს დღევანდელი დღის ნამდვილ გლადიატორად ვაქცევ. მათით აღფრთოვანდებიან არა მხოლოდ მინდორზე, არამედ მის გარეთაც".



ბრენდის სტილი, როგორც თავად ამბობს, "არის Haute Couture გოტიკური გლამურის ელემენტებით". მისი სამოსი ორიენტირებულია ახალგაზრდა წარმატებულ ადამიანებზე. მოსწონს ახალგაზრდებისთვის მუშაობა, რომლებიც აყალიბებენ თავიანთ სტილს, იქმნიან ინდივიდუალურ იმიჯს, ამიტომაც მისი კლიენტები არიან ისინი, ვინც შეუპოვრად მუშაობენ და ვისაც ესმით, რომ სწორედ მუშაობაზეა დამოკიდებული მათი ცხოვრების ხარისხი.

მისი კლიენტები არიან ფეხბურთელები, მსახიობები, მომღერლები, მოდელები. ფილიპის სამოსს უპირატესობას ანიჭებენ რობი უილიამსი, ჯონი დეპი, ანტონიო ბანდერასი, რიანა, პერის ჰილტონი, დევიდ ბექჰემი, პიერ სარკოზი, ჯენიფერ ლოპესი და სხვა წარმატებული ადამიანები.

ჟურნალ GQ-ს ვერსიით ფილიპ პლეინი გახლავთ ლაურეატი პრემიისა "წლის ნაციონალური ბრენდი". მასვე მიანიჭეს ჯილდო "მოდა", რომელიც სატელევიზიო შოუ "ახალი სახეების" მიერ დაწესდა.



ასე რომ, ფილიპ პლეინი სვაროვსკის თვლებითა და თავის ქალის ფორმებით ისევ და ისევ დიზაინის მეფედ რჩება. მისი ერთ-ერთი უცნაური დამახასიათებელი თვისებაა, ჩვენების დამთავრებისას, როცა მადლობის მოსახდელად გამოდის, სცენიდან სწრაფადვე გარბის. როცა შეეკითხნენ, რატომ გარბიხარ ასე სწრაფად და რატომ დინჯად არ გახვალო, მახვილგონივრულად მიუგო: "მე სწრაფად დავრბივარ და სწრაფადვე ვვითარდები, პრაქტიკულად - გეომეტრიული პროგრესიით".

სვეტა კვარაცხელია

როდესაც „ლაქშერი“ კულტურა ხვდება „თრეშს“ - Levau Shvelidze
რამდენიმე დღის წინ, თბილისში მორიგი ახალბედა დიზაინერის, ლევაუ შველიძის პირველი ჩვენება "IT WARDROBE" გაიმართა. ამ ძალიან თამამი და ექსტრავაგანტური აწ უკვე დამოუკიდებელი დიზაინერის მოდის სფეროში მოღვაწეობა და გამოცდილების შეძენა დაიწყო კოლაბორაციებით ისეთ დიზაინერებთან, როგორებიც არიან რია ქებურია, უტა ბექაია.

ოგორც თავად ლევაუ გვიყვება, ახალ კოლექციაზე მუშაობისას მისი ინსპირაციის ძირითადი წყარო იყო ბავშვობის მოგონებები, ნივთები, ადგილები, ფილმები, მუსიკა, აიქონები ანუ 90-იანების მიწურული და 2000-იანი წლების ეპოქა:

„ჩემში არსებული სხვადასხვა ფსიქოტიპი, რომლებიც ერთმანეთისგან გნსხვავდებიან ხასიათით, იმიჯით, შინაგანი ეგოთი და ა.შ. მასკულინურის და ფემინურის შერწყმა, რომელიც ახალი, ანდროგენული ადამიანის შექმნასთანაა კავშირში. რაც შეეხება ჩემს პირველ ჩვენებას, შემიძლია ვთქვა, რომ ლაქშერი შევახვედრე თრეშს და დავუმატე ირონია“.

სამომავლო გეგმა: „ვაპირებ „be next”-ის კონკურსში მონაწილეობას, რომელიც ვფიქრობ, წარმატებული იქნება ჩემთვის და ასევე, გამოცდილება მეტი და მეტი.“


Photo - Lasha Fox Tsertsvadze
Style - Nino Dularidze
Models: Liza Kalandadze, Mamuka Kavtaradze,
Nini Goderidze, Mate Khidesheli




ანა ვერძაძე
თაკო მექვაბიძის გაზაფხული/ზაფხული 2018 წლის კაფსულა კოლექცია

თაკო მექვაბიძე:
2018 წლის გაზაფხული/ზაფხულის კოლექციის ინსპირაცია ზღვასთან, ჰაეროვნებასთან და კლასიკასთან ასოცირდება. სილუეტებიც შესაბამისი შევქმეენი - კომფორტული სილუეტის მქონე ჰაეროვანი აბრეშუმი ქალბატონებს მისცემს საშუალებას ერთდოულად იყვნენ ელეგანტურები, როგორც სანაპიროზე, ასევე კოქტეილის დაუვიწყარ საღამოეებზეც. თანამედროვე სამყაროს ერთ-ერთი გამოწვევა, ხომ დროის დეფიციტია, სწორედ ამიტომ ეს კოლექცია ისეთი ქალბატონებისთვის იქნება საინტერესო, რომლებიც იდეალურად უთავსებენ კომფორტსა და ელეგანტურობას, დასვენებას და გართობას...
თითოეულ სილუეეტს ზაფხულის ხასიათი მინიმალისტური ჩრდილის ეფექტებით მოაქვს, ამიტომაც შევარჩიე ამ კოლექციის სახელად „ჩრდილები“

Style/Photo - Lucas Pantskhava
Make Up - Meri Nakashidze









"ყველგან Versace" - ვარსკვლავების საყვარელი ბრენდი
ვერსაჩე ყველა ვარსკვლავის საყვარელი ბრენდია. ბრენდისადმი სიყვარული სხვადასხვა დაჯილდოების წითელი ხალიჩიდანაც ჩანს ხოლმე, როცა ათეულობით ვარსკვლავი ვერსაჩეს კაბებში და კოსტიუმებში იწონებს თავს. დონატელას ბოლო კოლექციის ერთ-ერთი ლუქი საკმაოდ წარმატებული აღმოჩნდა. ის უამრავმა ცნობილმა სახემ მოირგო, ასევე ვერსაჩეს ამ კომბინიზონს უამრავი ცნობილი გამოცემის ყდაზე და ფურცლებზე ვიხილავთ. კოსტიუმი გასულ ღამეს ახალგაზრდა მომღერალ Dua Lipa-საც ეცვა ნიუ იორკში. ასევე CFDA-ის წითელ ხალიჩაზე მოდელი ჯიჯი ჰადიდიც იწონებდა თავს.

ნახეთ ვარსკვლავების გალერეა:

დუა ლიპა



ჯიჯი ჰადიდი



სერენა ვილიამსი



ნაომი ქემპბელი



Vogue   ესპანეთი



ELLE ბრაზილია





TOP 8 ლუქი პარიზის მაღალი მოდის კვირეულიდან

გთავაზობთ 8 საუკეთესო ლუქს პარიზის ე.წ. "ოტ კუტურის" მოდის კვირეულიდან:

1. Iris Van Herpen



2. Christian Dior  



3.Givenchy



4. Chanel



5. Valentino



6. Maison Margiela



7. Armani Prive



8. Ronald Van Der Kemp

სანაპიროს ეკოსტილი
გაიცანით ბრენდი Fisch და 29 წლის შვედი დიზაინერი - აგნეს ფიშერი (Agnes Fischer), რომელიც საცურაო კოსტიუმების შესაქმნელად გადამუშავებულ სათევზაო ბადეებს იყენებს. ის აცხადებს, რომ თავისი შემოქმედებით სურს, ადამიანებს მოუწოდოს, პლანეტას მეტადგაუფრთხილდნენ.

რაც შეეხება კოსტიუმების დიზაინს, ფიშერის განცხადებით, მისი სურვილია, ისეთი საცურაო კოსტიუმები შექმნას, რომლებიც საღამოს გამოსასვლელი ლუქების ნაწილი გახდება.



აგნესის გარემოს დამზოგავი კონცეფციის ინსპირაცია კარიბის ზღვის აუზის კუნძული წმინდა ბართლომე, იგივე სანტ-ბართი გახდა. ბავშვობის წლები მშობლებთან ერთად იქ ხშირად გაუტარებია და როგორც აღნიშნა, კუნძულის ულამაზესი რიფები ზღვის დაბინძურების გამო დღეს ისეთივე ფერადოვანი აღარ არის, როგორიც ბავშვობიდან ახსოვს.




AVTANDIL - როცა სამოსში სქესი იკითხება
AVTANDIL - ერთ-ერთი სტაბილური სახელი და ქართული მოდის ისტორიაში ყველაზე მნიშვნელოვანი ბრენდია. მისი ისტორია ინდუსტრიის განვითარებასთან ერთად იწერებოდა. პატარა სახელოსნოში დიდი სიყვარულით დაწყებული საქმე მასშტაბურ წარმოებად გადაიქცა. როგორც დიზაინერი ავთო ცქვიტინიძე აღნიშნავს, "ავთანდილის" წარმატების საიდუმლო მის მუდმივ მოძრაობასა და განვითარების სურვილშია.



- ავთო, მიხარია, რომ ისევ შევხვდით ერთმანეთს თქვენს მარკაზე სასაუბროდ. როგორ ვითარდება მარკა "AVTANDIL" და რა სიახლეა თქვენს საქმიანობაში?

- წარმატებისა და წინსვლის უმთავრესი პრინციპი განვითარება, მუდმივი მოძრაობაა. არ უნდა გაჩერდე. სულ უნდა აგრძელებდე ძიებას და მარკის მენეჯმენტი სწორად უნდა გათვალო. მარკის მეორე ხაზი განვითარების პროცესშია. სიახლეა, რომ ამ ხაზის რებრენდინგი მიმდინარეობს - დარჩება მხოლოდ ქუჩის მოდა და სპორტული შიკი. გლამურული სამოსი კი მთლიანად პირველში, ანუ პრეტ ა პორტეს ხაზში გადაინაცვლებს. პარალელურად, მეორე ხაზს დაემატება მამაკაცის ხაზი. მამაკაცის ხაზსაც იგივე დატვირთვა ექნება, როგორიც ქალისას, გათვლილია ნებისმიერი გემოვნებისთვის. ორი წელია ამ პროცესების სწორად გათვლაზე ვმუშაობთ.



ვეძებთ სპეციალისტებსაც. მოლაპარაკებებს ვაწარმოებთ ფაბრიკებთან. სამუშაო, პრაქტიკულად დავასრულეთ და მარკა მზად არის მამაკაცის ხაზის გამოსაშვებად. მიუხედავად დიდი არჩევანისა, ქართველი მომხმარებელი პრეტენზიულია, განსაკუთრებით მამაკაცი. ქართველი მამაკაცი ყველაფერს არ იცვამს, ტონებიც მის გემოვნებას უნდა მიუსადაგო. იმავე საფასო პოლიტიკის მასმარკეტში, სხვაგან ასეთ წვრილმანებს არ ითვალისწინებენ. ამ შემთხვევაში ჩვენ შევჩერდით ფეშენმიმართულებით უფრო რეალიზებად, ქართულ ხასიათს მორგებულ მოდელებზე. ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მოდის მიმდევარი მამაკაცები ამ სტილს ვერ მოირგებენ, ეს ხაზი ყველა სეგმენტზეა გათვლილი. ეს იქნება კაფსულა კოლექციები. ჯერჯერობით არ შევიტანთ კლასიკურ ხაზს. გოგონებისა და ბიჭების მოდელებში იქნება სტილი უნისექსი. მინდა, რომ ეს ხაზი სპორტ-შიკთან გაერთიანდეს და ერთი ხასიათის პროდუქტი მივიღოთ. ქალების ხაზი გაიყოფა. გლამური, როგორც აღვნიშნე პირველ ხაზში, ანუ ლუქსში გადავა.

- იმ კოლეციებს, რომელზეც ბოლო წლებში იმუშავეთ, ერთი ხაზი თუ აერთიანებს?

- ამ კოლექციებისთვის საერთო ხასიათი და ფერთა გამაა, ის სილუეტები, კონსტრუირება, რომელიც ძალიან ჩემია. ეს კონსტრუქციები მეორე ხაზში შედარებით გამარტივებული, ხოლო პირველ ხაზში შედარებით რთულია. პირველი ხაზი მხოლოდ ფრანგული ქსოვილით იკერება და ამიტომაცაა განსაკუთრებული. ქსოვილებს პარიზში ვიძენთ. ვთანამშრომლობთ რამდენიმე კომპანიასთან. მომავალი სეზონის ქსოვილს წინასწარ ვუკვეთთ. შესაბამისად, ქსოვილიც ტენდენციური და ტრენდულია.



- რა შეიცვალა მოდაში, რამდენად საინტერესო გახდა თანამედროვე ადამიანისთვის?

- მოდა ნელა, მაგრამ მაინც იცვლება... ნელ-ნელა ისევ ქალის სილუეტსა და ქალურობას უბრუნდება, რაც ძალიან მახარებს. დღემდე უნისექსი ითვლება ტრენდად, თუმცა დაბრუნდა შედარებით ვიწრო ქვედაბოლოები, ვიწრო შარვლები. თავისუფალი სამოსი და მძიმე ფეხსაცმელი ნელ-ნელა ტოვებს ტენდენციებს.

- როგორ ფიქრობთ, რა პროცესებმა გამოიწვია ეს ცვლილება?

- ეს უფრო ფსიქოლოგების თემაა. ამასთან, არ დაგვავიწყდეს, რომ მოდას პეპელასავით ხანმოკლე სიცოცხლე აქვს. დიდმა და ფართო ტანსაცმელმა ძალიან დიდხანს დაიპყრო მოდის სამყარო. როგორც ჩანს, საზოგადოებამ ამოწურა ეს სტილი, რომელიც მარტივი შესაკერია და გაცილებით პრაქტიკულიც. ასეთი სტილის სამოსი არ გაიძულებს, რომ მუდმივად ფორმაში იყოთ, უხეშად რომ ვთქვათ, მუდმივად თითის წვერებზე იდგეთ, რასაც ვერ ვიტყვით სხეულზე მომდგარ კონსტრუქციაზე. ქალური, წელში გამოყვანილი კაბა, ფაქტობრივად, ინდივიდუალური თარგით იკერება, მისი ტარება კი გარკვეულ მომზადებას უკავშირდება.



- მოდასთან ერთად თქვენი კოლექციებიც იცვლებოდა, მაგრამ ბოლომდე ქალურობის ერთგული დარჩით...

- არ მიყვარს, როცა სამოსში სქესი არ იკითხება. ასე მგონია, გაპრანჭვა ქალური ბუნებისთვისაა დამახასიათებელი. ის მხოლოდ მამაკაცისთვის არ იპრანჭება, საკუთარ თავსაც ეპრანჭება. ქალები სულ კოხტაობენ, ისინიც კი, რომლებიც არ მისდევენ მოდას და მიაჩნიათ, რომ მოდისგან განყენებულად ცხოვრობენ. სამსახურში არიან, მეგობრების წრეში თუ პურის საყიდლად, გაპრანჭვა არ ავიწყდებათ. მუდმივად მობილიზებულები არიან. ჩემი მოსაზრებით, ქალის არსებობა დედამიწას აბედნიერებს, სწორედ ამ მისიით შეიქმნა. დიდი როლი აქვს ქალს საზოგადოებასა და კაცობრიობის ისტორიაში და მამაკაცის ცხოვრებაშიც. მოდა ძალიან ჩამოჰგავს მის ცვალებად ხასიათს, ამიტომაც იცვლება ხშირად სილუეტიც, თმის ტენდენციებიც და ფერთა გამაც. მთელი ინდუსტრიები ჩართულია ამ პროცესში. ფეხსაცმლისა და ჩანთის ფორმებზეც კი არ წყდება მუშაობა. ამ ვნებამ ესთეტიკური მედიცინის მიმართულებითაც გადაინაცვლა. აქტუალური გახდა სავარჯიშო დარბაზები, შესაბამისად ფორმის შენარჩუნება. ბოლო წლებია, ხელმისაწვდომი და ტენდენციური გახდა გაახალგაზრდავება. ადამიანს არ უნდა დაბერება.



- სწორედ ეს ტრენდულობა და ვნება იწვევს გარკვეულ დრამასაც...

- გააჩნია, რამდენად ჯანმრთელად მიუდგები ამ საკითხს, რამდენად ძლიერი ხარ, რომ მსხვერპლად არ იქცე, ინფორმაციის ოვერდოზი არ მოგივიდეს. ყველაფერმა დანევროზებულ არსებად არ უნდა გაქციოს: მოკლე თმაა მოდაში და თმა შეიჭრა, მერე დაიბერო ტუჩები და ცხვირი აიპრიხო... ტენდენციების მიხედვით იცვალო მკერდისა და დუნდულების ფორმები. თუ ვარდისფერია ტენდენციური და შენ მწვანე გაცვია, ამით არაფერი შავდება.

- მოდის ისტორიაში ყველაზე საინტერესო პერიოდად რომელს თვლით?

- არც ერთს. პერიოდი ნაკლებად საინტერესოა. უფრო ინდივიდუალურად განვიხილავ დიზაინერებს. გენიალური იყო მაქქუინის პერიოდი. ასევე საინტერესო და განსაკუთრებული _ რალფ სიმონსის. ახლა დემნა გვასალიას დროა... ეს დიზაინერები ერთმანეთისგან რადიკალურად განსხვავდებიან.



- რაში ვლინდება თქვენთვის თანამედროვე მოდის ინდუსტრიაში დემნა გვასალიას ფენომენი?

- დემნა მსოფლიომ აიტაცა და ალბათ ყველაზე პოპულარული ბრენდი აქვს. "ბალენსიაგას" გაყიდვებმა ყველა მოდის სახლისას გადააჭარბა. საზოგადოების მოწონება-არმოწონებაზე არაა ლაპარაკი. ეს დიზაინერი ყველაზე აღიარებული და მოთხოვნადია მსოფლიოში. ის თავის მოვალეობას საუკეთესოდ ასრულებს. მეორე საკითხია, მის სამოსს თქვენ ატარებთ თუ არა.

- მე უფრო მეორე საკითხი მაინტერესებს... როცა საქმე უძვირეს და ყველაზე პროვოკაციულ პროდუქციას ეხება..

- ასეთ თემებს არ ვუღრმავდები. დემნამ საჭირო დროს საჭირო განაცხადი გააკეთა, ამაზე იმოქმედა სხვა მოდის სახლებში მიღებულმა უდიდესმა პრაქტიკამ, სწორმა ადგილმაც და სწორმა მენეჯმენტმაც... სწორად აგორებულმა სკანდალებმაც, პროვოკაციამ და იუმორმაც და ეს ყველაფერი უმაღლეს დონეზეა შეფუთული და მოწოდებული.



- თქვენი ბოლო ნამუშევრებიდან რომელ კოლექციას გამოარჩევდით, რომელია მათ შორის თქვენი ფავორიტი?

- ყოველი კოლექცია ჩემთვის გამორჩეული და ინდივიდუალურია. ყოველ კოლექციას თავისი დრო, ხასიათი და ემოცია აქვს. ტენდენციების მსხვერპლი ნამდვილად არ ვარ. თუკი ვიცი წინასწარ, რომელი ფერთა გამაა მოდური, შემიძლია ამ გამაზე უარი ვთქვა, ან საზოგადოებას საკუთარ ინტერპრეტაციებს ვთავაზობ. ვფიქრობ, მოდა ასე უფრო საინტერესოა და საზოგადოებასაც უფრო მოსწონს. ასეთ მონსტრ პირობებში, როცა ნებისმიერი საფასო პოლიტიკის ნაწარმის კონკურენციაა, როცა მონსტრი კომპანიების ერთმანეთთან ბრძოლა მიმდინარეობს და ჩემი მარკა ისევ არ კარგავს აქტუალურობას, ეს სასიხარულოა. ისიც სასიხარულოა, როცა არა მარტო ქართულ ბაზარზე, არამედ ევროპულზეც გთვლიან საინტერესო ბრენდად, რომლის პროდუქციასაც სიამოვნებით ატარებენ და რომ ჩემი მარკის სამოსის მომხმარებელი ძალიან გაახალგაზრდავდა. 16-17 წლის გოგონები სიამოვნებით იმოსებიან. ვფიქრობ, ეს მარკის დიდი გამარჯვებაა. ამ ტენდენციას მუდმივი სიახლით, მუდმივი განვითარებით ვხსნი. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ ჩემს საქმეს გულით ვაკეთებ. ეს კოლექციები დიდი სიყვარულით კეთდება და არასდროს ვატყუებ მომხმარებელს.



- როგორ შეიძლება დიზაინერმა მოგვატყუოს?

- იოლად გამოვძვრე. ჩვენს ბაზარზე უამრავი ასეთი შემთხვევაა: თვალსა და ხელს შუა ფუჭდება საუკეთესო კვების ობიექტები. როგორც კი ვითარდებიან ქსელები, პროდუქციას აფუჭებენ, ძალისხმევას აკლებენ. ასეთი რამ არ უნდა იკადრო. საქმეში გული, სიყვარული უნდა ჩადო.

- თქვენს ბოლო კოლექციაზე, რომელიც მოდის კვირეულზე წარმოადგინეთ, როგორ იმუშავეთ?

- ეს ეხებოდა ადამიანის შინაგანი სამყაროს გამოტანას, სხვებისთვის ჩვენებას, ან პირიქით - დამალვას. შესაბამისად, შიდა, ფერად სარჩულებზე ბევრი ვიმუშავე. ვთვლი, რომ საზოგადოება ადამიანს სტერეოტიპებით აღიქვამს. მაგალითად, შენ ჩემთვის ხარ ერთ ფერთა გამაში. მე არ ვუღრმავდები და არც შენ მაჩვენებ, რა ფერები მოგწონს სინამდვილეში. ფასადს მიღმა რა სამყაროს ატარებ. ამიტომ, ამ კოლექციის სამოსი, გარედან ერთ ტონალობაში გადავწყვიტე, ხოლო ტანსაცმლის სარჩული ფერადი იყო. სარჩული ზოგან ნაწილობრივ ჩანდა, ზოგან მთლიანად, ან დახურული იყო. იცვლებოდა იმის მიხედვით, როგორ იღებს ადამიანს საზოგადოება, ან თავად ადამიანი როგორ აჩვენებს მას თავს. წამყვანი თემა იყო შავი პიჯაკი, რომელსაც ჭრელი სარჩული მივუსადაგე. პიჯაკი ორმხრივია. სურვილისამებრ ფერადი სარჩულის გამოჩენა და ღილით დამაგრებაა შესაძლებელი. ღილს ამ შემთხვევაში სიმბოლური დატვირთვა აქვს.



- თქვენთან რა შინაგან ცვლილებას უკავშირდება ამ თემით დაინტერესება?
- ყოველივე შეიძლება ასაკმა ან ემოციურმა ფონმა განსაზღვრა. ყველა ადამიანს აქვს ასეთი პერიოდი. ავთანდილს თვლიან სერიოზულ, წარმატებულ, მდიდარ, მოვლილ მამაკაცად. ტელევიზიის საშუალებით შეიძლება იციან, რომ იუმორის გრძნობაც მაქვს, რომ ჩემთან იოლია ურთიერთობა და არ ვარ ქედმაღალი. ამის იქით რას ვგრძნობ, რა ნიუანსებისგან შედგება ჩემი პიროვნება, არ იციან. არც არის საჭირო, ყველაფერი იცოდნენ. მხოლოდ რამდენიმე პიროვნებას აქვს ჩემი შინაგანი სამყაროს დანახვის უფლება. ჩემი ბოლო კოლექციის მთავარი თემა ეს იყო.

- ეს საინტერესო საკითხია, რაც ალბათ, ყველა თქვენს თაყვანისმცემელს აინტერესებს... ვინ არიან ეს ადამიანები და როგორ ირჩევთ მეგობრებს?

- ესენი არიან ოჯახის წევრები, ჩემი მეუღლე და უახლოესი მეგობრები. მათთან უკვე წლები მაკავშირებს. 17-20 წლის ასაკში ეს თემა არ დაგაინტერესებს, რადგან ამ დროს სხვა თემები შემოდის, სხვა საზრუნავი გაქვს. მას შემდეგ ბევრი რამ იცვლება, ადამიანებით იმედგაცრუებაც არცთუ იშვიათია... და, როგორ ქრებიან შენი ცხოვრებიდან ისინი... რას ნიშნავს "ქრებიან" და არაფერს განვიცდი? _ ქრებიან ნიშნავს, რომ ისე ქრებიან, რომ არც განვიცდი. თუ განვიცდი, მაშინ არ გამქრალან. ეს ნიშნავს, რომ ამ ადამიანთან კომუნიკაცია შევწყვიტე. ასეთებიც მომხდარა. რაც უფრო გავიზარდე, უფრო ვისწავლე თავდაცვა. ადამიანებიც აღარ ქრებიან, რადგან ზედმეტად აღარავის ვუშვებ ახლოს. გამარჯობის თქმიდან უკვე ვიცი, რა დამაკავშირებს ამა თუ იმ ადამიანთან. ჩემთვის ახალი ადამიანი ახალი შთაბეჭდილების, კომუნიკაციის საშუალებაა. ისიც აღარ მახსოვს, ბოლო პერიოდში ვინ დავიახლოვე და ამაში ადამიანებისგან მოყენებულ ტკივილს სულაც არ ვგულისხმობ. გავიზარდე და დროს აღარ ვხარჯავ ასეთ კომუნიკაციებზე.



- თუ გაქვთ რაიმე სიმბოლო, რომელიც კოლექციიდან კოლექციაში გადადის?

- ეს გახლავთ ოლეგ ტიმჩენკოს "ჯარისკაცი~, რომელიც სხვადასხვა სახით გადადის კოლექციებში. უცვლელად გადაგვაქვს მისი სილუეტი და ყოველთვის განსხვავებული ხასიათით "გვეჩითება". ჩემთვის სიმბოლურია ეს ჯარისკაცი, ვერ ამოვწურე. დიდი ხნის სიცოცხლე აქვს.

- ჩვენ ვსაუბრობთ ლუქსხაზზე. როგორ იწარმოება მეორე ხაზი და რა სიახლეს გვპირდება?

- წინასწარ გვაქვს გათვლილი, როგორ სილუეტზე იქნება მოთხოვნა. რაც ფერთა გამასაც ეხება. რადგან ჩვენი მომხმარებელთა ნაწილი უცხო ქვეყნის მოქალაქეა, ფერთა გამაში არ ვიზღუდავ თავს.



- მასმარკეტის მთავარი პრინციპი რა არის?

- კოლექცია ყველასთვის მისაღები, პრაქტიკული უნდა იყოს. ამ სამოსში მაღალი მოდის ელემენტები არ უნდა იკითხებოდეს. ფეშენზე არ უნდა იყოს გათვლილი, რადგან ასეთი სამოსი მაინც ძვირად ღირებულია. რატომ უნდა შევთავაზო ის მეორე ხაზის მომხმარებელს თუ არსებობს პირველი, ლუქს ხაზი? მეორე ხაზში რჩება ჯინსიც. ის ყოველთვისაა ჩემს კოლექციებში. იცვლება მისი ფორმები, ტექნოლოგიები, იხეხება კიდეც... ამ თვალსაზრისით ყველაზე უცვეთელი, საინტერესო, მოდური სამოსია.

- კომპანიის რებრენდინგის შემდეგ რას გეგმავთ?

- ჯერჯერობით რებრენდინგია ჩვენი უმთავრესი საზრუნავი. სწორი გათვლები უნდა დავდოთ. ვაგრძელებთ მუშაობას. მოდა ბრუნავს და სულაც არ ჰგავს ისეთ ბიზნესს, რომელსაც ერთხელ ჩაუშვებ და დასრულებული სახე აქვს. ყოველ 6 თვეში სამ სხვადასხვა კოლექციაზე ვმუშაობ. ამას მე-4, მამაკაცის ხაზი დაემატა. ჩემი მარკის სამოსს მსოფლიოს მრავალ ქვეყანაში იხილავთ, მათი ჩამოთვლაც კი შორს წაგვიყვანდა. ალბათ, მხოლოდ აფრიკაში ვერ წააწყდებით. ეს სქემა უკვე აწყობილია. ჩვენგან ინფორმაცია მიწოდებული აქვს მილანისა და პარიზის შოურუმების სათავო ოფისებს, საიდანაც ეს ინფორმაცია სხვადასხვა ქვეყანაში ნაწილდება. დახურული ინფორმაცია შეიცავს ბაიერების სიასაც.


ქეთი დარჩია
Versace-ს ყველაზე გრძელი სარეკლამო კამპანია
იტალიურმა ბრენდმა Versace-მ რამდენიმე დღის წინ სოციალურ ქსელებზე გაავრცელა, თავიანთი ახალი კოლექციის სარეკლამო კამპანიის ფოტოები და ვიდეობი. რა თქმა უნდა ბრენდის ახალი ფოტოსესია და ვიდეობი უყურადღებოდ არავის დარჩენია. ვერსაჩემ მსოფლიოს ყველაზე გრძელი სარეკლამო კამპანიის ფოტო წარუდგინა.


ფოტოში 54 მოდელი მონაწილეობს, რომლებიც ჩამწყრივებულები არიან ერთ ხაზზე და პოზირებენ. კამპანიაში მონაწილეობენ ისეთი მოდელები, როგორებიც არიან: ჯიჯი ჰადიდი, ბელა ჰადიდი, კაია გერბერი, სტელა მაქსვილი და სხვა. ფოტოები გადაღებულია ლეგენდარული ფოტოგრაფის, სტივენ მეიზელის მიერ.




შემოდგომა 2018-ის კოლექციის კამპანიასთან ერთად მოდელებმა, ბრენდის კრეატიულ დირექტორთან დონატელა ვერსაჩესთან ერთად, ჩაწერეს ვიდეო სადაც მსოფლიოს კიდევ ერთხელ ახსენებენ, რომ ბრენდს ჰქვია ვერსაჩე და არა ვერსაჩი. შეაგხსენებთ, რომ მსოფლიოში ძალიან ბევრი ადამიანი, განსაკუთრებით ინგლისურენოვანი ერები ბრენდს ვერსაჩის ეძახიან.








LORD-ი კვლავ გიორგი ქებურიას კოსტიუმს ირჩევს
მოულოდნელობა აღარ არის, რომ ცნობილი ვარსკვლავები არჩევანს ქართველ ნიჭიერ დიზაინერებზე აკეთებენ. სოციალურ ქსელებში გავრცელდა ინფორმაცია, რომ ახალგაზრდა, დიზანერის გიორგი ქებურიას კაბა ცნობილმა ვარკვლავმა LORD-მა უკვე მეორედ მოირგო.
როგორც დიზაინერი აღნიშნავს, Mercedes Benz Fashion Week Tbilisi-ზე კოლექციის გამოტანა ერთგვარი პლატფორმაა მსოფლიო მოდის ინდუსტრიაში სახელის დასამკვიდრებლად. ქებურიასთვის, ეს პირველი წარმატება არ არის, დიზაინერის ცნობილი სათვალეებით შთაგონებული რიანა, დები ჰადიდები, კორტნი კარდაშიანი და სოლანჟი არიან.

ასევე გიორგი ქებურიას კოსტიუმი ყველასთვის ცნობილმა პოპ დივამ ლედი გაგამაც მოირგო

- ლედი გაგას პირადი სტილისტი, ბრენდენ მაქსველი დამიკავშირდა და რამდენიმე კოსტიუმის გაგზავნა მთხოვა. ჩემი კოლექცია ვოგის საიტზე ნახა. ამ კოლექციას დიდი გამოხმაურება ჰქონდა. მის შესახებ საიტზეც დაიწერა და ბევრი სტილისტიც დამიკავშირდა.
ჩვენება Dolce & Gabbana Alta Moda კომოს ტბაზე
6 ივლისს კომოს ლეგენდარულ ტბაზე Dolce & Gabbana-ს ჩვენება გაიმართა. მოდის იტალიელმა გენიოსებმა სტეფანო გაბანამ და დომენიკო დოლჩემ ტრადიციულად ცნობილი სახეები შეკრიბეს არა მხოლოდ შოუს „პირველ რიგებში“, არამედ იმპროვიზაციულ პოდიუმზეც.
გასაოცარი ბუნებისა და უძველესი შადრევნის გარშემო მოძრაობდნენ, როგორც მოდელები, ისე ბრენდის ერთგული თაყვანისმცემლები. ჩვენება პრინცესა დიანას ძმისშვილმა ლედი კიტი სპენსერმა გახსნა. მას მოჰყვნენ ეშლი გრემი, ჰელენა კრისტენსენი, ნაომი კემპბელი და ბევრი სხვა.

მოდელებს შორის აღმოჩნდა მეი მასკიც - მოდის შემფასებელი და ილონ მასკის დედა. ის ნაზ მწვანე ფერის კაბაში გამოვიდა, რომელიც გაფორმებული იყო ბუმბულებით, თავზე კი ყვავილებიანი თავსაბურავი ეკეთა. დომენიკო დოლჩეს თქმით შთაგანების მთავარი წყარო კომოს ტბა გახდა. აქედანაა მშვენიერი პეიზაჟები კაბაზე და ყვავილები უზარმაზარ ტიარებში. ისიამოვნეთ.



ანა ვერძაძე


ასევე დაგაინტერესებთ: 

Chanel - მა კოკო შანელის საყვარელ ქალაქებს კოლექცია მიუძღვნა