ჟურნალი "ბომონდი"

ნუკი კოშკელიშვილი Christmas mood

შობა-ახალმა წელმა დიდი ცვლილებები მოუტანა - მისი სიყვარული სწორედ ახალი წლის წინადღეებში დაიწყო. ახლა ნიუ-იორკშია, საყვარელი მეუღლის გვერდით და ახალ წელს ახალ ამპლუაში შეხვდება. ნუკი კოშკელიშვილი საახალწლო განწყობით "ბომონდის" ფურცლებიდან…

სამოდელო ბიზნესის რუხი კარდინალები

მსოფლიო მოდამ წლების განმავლობაში არაერთი ცვლილება განიცადა. ამ მხრივ "მოდურ ამინდს" ყველაზე მსხვილი "მოთამაშეები", ანუ დიზაინერები ქმნიან. მათი პროფესიონალიზმი და გამოცდილება მოდის სამყაროს სრულიად სხვაგვარად წარმოგვიდგენს.
მზის სათვალის იდეა და მისი შექმნა
მზის (ე.წ. ფერადი) სათვალე გამოიყენება სინათლის დიდი გამოსხივების დასაფარად, რადგან თვალს მეტი კომფორტი შეექმნას დღის შუქზე ხედვისას. რეალურად მას რამდენიმე საუკუნოვანი ისტორია აქვს. მზის სათვალის სამშობლო ჩინეთია, სადაც XII საუკუნეში სრულიად განსხვავებული დანიშნულებისთვის შეიქმნა. მუქ სათვალეს სასამართლოებზე იყენებდნენ, რადგან მსჯავრდებულს მოსამართლის მიერ დასმულ კითხვებზე ემოცია მარტივად არ შეტყობოდა.



დაბურულ მინიანი სათვალე ევროპაში დაახლოებით XVIII საუკუნის შუა პერიოდში გამოჩნდა, მაგრამ არც მაშინ ჰქონდა ამჟამინდელი დანიშნულება. ინგლისელ ოპტიკოსს ჯეიმს აისკოჰს სჯეროდა, რომ მწვანე, ლურჯი და ყვითელი მინები ხელს უწყობდა თვალის სხვადასხვა დაავადებების განკურნებას.



თანამედროვე მზის სათვალე გასული საუკუნის ოციან წლებში ჩნდება და ძირითადად კინო ვარსკვლავები იყენებდნენ. ისინი ფიქრობდნენ, რომ თვალების დაფარვით აირიდებდნენ ქუჩებში ფანების შემოტევას, მაგრამ ხშირ შემთხვევაში, ამაოდ. იმ დროინდელმა ცნობილმა გამოცემებმა ვარსკვლავების ეს თვისება სირაქლემის პოზასაც შეადარეს.



პირველი სათვალეები ძალიან მძიმე იყო სატარებლად, რადგან მინისგან მზადდებოდა. მოგვიანებით, 1929 წელს მასაზე გათვლილი იაფასიანი ცელულოიდის მზის სათვალეები სემ ფოსტერმა გამოუშვა ამერიკის შეერთებულ შტატებში. ფოსტერმა მარტივად იპოვა მარკეტინგულად მომგებიანი ლოკაცია და სათვალეები პირდაპირ ნიუ ჯერსის სანაპიროზე გაყიდა საკუთარი ბრენდის სახელწოდებით „ფოსტერ გრანტი“.



1937 წელს საზოგადოების დიდი ნაწილი მიხვდა, რომ მზის სათვალის გამოყენება არა მარტო სანაპიროზე, არამედ ქალაქის ქუჩებშიც შეიძლებოდა. ამავე წლის მონაცემებით, ამერიკის ტერიტორიაზე ოცი მილიონი მზის სათვალე გაიყიდა. ამ პერიოდში გამოჩნდა პირველი პოლარიზებული სათვალეებიც. გასულ საუკუნეში მზის სათვალეს ძირითადად მხოლოდ დანიშნულებისამებრ იყენებდნენ. დროთა განმავლობაში ეს ტენდენცია შეიცვალა და მზის სათვალე ერთ-ერთ მთავარ მოდურ აქსესუარად გადაიქცა, რომელიც უკვე აუცილებელი დეტალია ამა თუ იმ ლუქის მორგებისას. დღესდღეობით მზის სათვალეების ყველაზე დიდი მწარმოებელი ჩინეთის ქალაქი სიამინია, რომელიც წელიწადში 120 მილიონ სათვალეს აწარმოებს და ყიდის მსოფლიოს მასშტაბით.



ივანე ქეშიკაშვილი

ასევე დაგაინტერესებთ: 

სანაპიროს ეკოსტილი
2018 წლის მსოფლიო საკრუიზო კოლექციები - რა უნდა ვატაროთ ზაფხულში?
2018 წლის ზაფხულის ყველაზე ტენდენციური სათველეების TOP 5
MBFW Tbilisi, რას გვთავაზობენ ქართველი დიზაინერები შემდეგი სეზონისთვის?
TEYO

თეო გარდაფხაძის შემოდგომა-ზამთრის კოლექციის მთავარი ინსპირაცია გასული საუკუნის ხელოვნების მიმდინარეობა, კონსტრუქტივიზმი გახდა. კერძოდ კი საქართველოში მდებარე მონუმენტი „ანდროპოვის ყურები“. სილუეტები ზუსტად პასუხობდა კოლექციის მთავარ თემას. ხანმოკლე პაუზის შემდეგ თავისუფლად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ბრენდი TEYO ტრიუმფალურად დაბრუნდა მოდის კვირეულზე, რომელმაც უცხოური პრესის დიდი ყურადღება და მოწონება დაიმსახურა.



Ria Keburia Gallery

Ria Keburia Gallery წარმოგვიდგინა მორიგი პერფორმანსი „Firefly XV“. რიას ახალი იდეაა ადამიანის ფეტიშის შესწავლა გაზრდილ რეალობაში. „Firefly” არის ერთგვარი ლაბორატორია, რომელიც ადამიანს აცდუნებს და ამოგზაურებს მასში. სწორედ ამ იდეის წყალობით ვიხილეთ ჩაბნელებული ოთახი, რომელშიც უამრავ ნათურაში გახვეული ადამიანები, სხეულის პლასტიკით წარმოგვიდგნენ ციცინათელებად და გარემო კი - მაგიურ სამყაროდ. მისტიკური ყვითელი ნათება და ციცინათელების ცეკვა, ხაზს უსვამს ქალის ენერგიასა და სინაზეს.



Materiel by Lado Bokuchava

Materiel-ის სახლის ერთ-ერთი კრეატიული დირექტორის ლადო ბოკუჩავას ჩვენება, სეზონის მიუხედავად, ტრადიციულად ნაზი, ქალური და ჰაეროვანი გახლდათ. კოლექცია სრულად შავსა და პასტელურ ფერებში იყო წარმოდგენილი, რომელზეც ბრწყინავდა პატარა ბრჭყვიალა დეტალები. ასევე ძალიან საინტერესოდ გამოიყურებოდა გადასაკიდი ბეწვის ჩანთები, რომელიც კოლექციას დასრულებულსა და ამავდროულად ტენდენციურს ხდიდა.



Materiel by Aleksandre Akhalkatsishvili

ალექსანდრე ახალკაციშვილის ჩვენება ზუსტად პასუხობდა მსოფლიოს დღევანდელ ტენდენციებს. ალექსანდრეს კოლექციები ყოველთვის დიდი პოპულარობით სარგებლობს უცხოურ პრესასა თუ სხვადასხვა ბაიერებში. კოლექციაში წარმოდგენილი იყო კუბოკრული ლუქები, რომელიც როგორც აღვნიშნეთ წლის მთავარი ტენდენციაა. ასევე კოლექციაში ვნახავთ ვარდისფერ და იისფერ ფერებს, რომელიც კოლექციას მეტ ჰაეროვნებასა და ქალურობას სძენს.



George Keburia

ვარსკვლავურმა დიზაინერმა გიორგი ქებურიამ კვლავ გააოცა საზოგადოება თავისი ახალი კოლექციით. მას შემდეგ რაც დიზაინერის სამოსსა და სათვალეებს უამრავი ცნობილი ვარსკვლავი ატარებს, როგორებიც არიან: დები ჰადიდები, ლედი გაგა, რიანა და სხვა, ძალიან გაიზარდა მოლოდინი საზოგადოებაში, თუ რას შემოგვთავაზებს გიორგი ქებურია. მისი შემოდგომა-ზამთარი 2018-19-ის კოლექცია მართლაც ახალი სიტყვაა ქართული მოდის ბიზნესში. კოლექცია ტრადიციულად შედგებოდა ჭრელი და ხალებიანი ლუქებისგან, რაც უკვე დიზაინერის სავიზიტო ბარათი გახდა.


Dalood

ტრადიციულად ჭრელი და მხიარული იყო Dalood-ის კოლექცია. კოლექცია დატვირთული იყო სხვადასხვა ტიპის ქსოვილითა და ხელით შესრულებული დეტალებით. განსაკუთრებული ყურადღება დაიმსახურა ნაქსოვმა სვიტერებმა და ჯინსის ქურთუკებმა, რომელიც გაფორმებული იყო ხელით ნაქარგი ყვავილებით. Dalood-ის ქალი მხიარული და ამავდროულად საქმიანია.



ნახეთ სრულად ჟურნალი "ბომონდის" ივლისის ნომერში

ივანე ქეშიკაშვილი

სტეფანე - დაბრუნება

მისი დაბრუნება ერთ-ერთი შთამბეჭდავი ნაბიჯია ქართულ შოუბიზნესში.

როგორ ემზადება ჟურნალი ”ბომონდი” 20 წლის საიუბილეო საღამოსთვის: backstage

20 ნოემბერს, სასტუმრო "თბილისი მარიოტში", ჟურნალ "ბომონდის" 20 წლის საიუბილეო საღამო გაიმართება. ჟურნალ "ბომონდს" 20 წელი უსრულდება.

სუვი მარია კოპონენი - ფინური ზღაპრის კონკია

დღეს იგი სამართლიანად მიიჩნევა ფინეთის ყველაზე წარმატებულ მოდელად. მოდის ანალიტიკოსები ერთხმად აღიარებენ, რომ XX საუკუნის 70-80-იან წლებში არც ერთ ფინელ მოდელს არ მოუპოვებია ამდენი წარმატება საერთაშორისო არენაზე. სუვი კოპონენმა 2014 წელს, საიტის, Mოდელს.ცომ-ის სარეიტინგო გამოკითხვით - "მსოფლიოს საუკეთესო მოდელები", მერვე ადგილი დაიკავა...

მარიშა ურუშაძე "ბომონდის" ფოტო-სესიაში

წარმოგიდგენთ ფოტო-სესიას ჟურნალ  "ბომონდის" ივლისის ნომრიდან.

„ნატალი“ 25 წლისაა - ქართველი მოდელები პოპულარული სამოდელო სააგენტოს შესახებ

საქართველოში სამოდელო ბიზნესის განვითარება 90-იანი წლებიდან დაიწყო. ქალბატონი ნატა სამადალაშვილი ერთ-ერთი პირველი იყო, რომელმაც შექმნა ქართველი სუპერმოდელების მთელი ვარსკვლავედი. სამოდელო სააგენტო "ნატალი" 25 წლის გახდა! როდესაც `ბომონდისთვის~ საერთო ფოტოს ვიღებდით, ცხადია, ყველა ვერ შევკრიბეთ. ძველი თაობა გაიზარდა, ახლა უკვე ზოგს საკუთარი სამოდელო სააგენტო აქვს, ზოგი ტელეწამყვანია, ზოგი საზღვარგარეთ მოღვაწეობს, ზოგი კი უბრალოდ დედაა. დედა, რომელიც "ნატალიში" გაიზარდა. თითოეულის წარმატებაში ქ-ნ ნატას უდიდესი წვლილი მიუძღვის. ნატა მათთვის დედაც იყო, მასწავლებელიც და მესაიდუმლეც.

Digital and Analog Fantasies in Paris

Apparel & Style: Khatia Zurabauli