ჩვენებები

დემნა გვასალიას მორიგი პროვოკაციული კოლექცია
ემნა გვასალია ახალი კოლექციით დაბრუნდა პარიზის მოდის კვირეულზე და თქვენთვის ალბათ უკვე მომაბეზრებელი გახდა ის სიტყვები, რომლებსაც ახლა დავწერ: დემნამ მთელი ინტერნეტსივრცე აალაპარაკა! ყველა შევეჩვიეთ იმ ფაქტს, რომ ქართველი დიზაინერისთვის არ არსებობს სერიოზულობის ბარიერი. ყოველი კოლექციის შემდეგ ინტერნეტში მრავალ პოსტს შეხვდებით შინაარსით: „დემნა გვასალია ისევ „ეღადავება“ საზოგადოებას“, „დემნა გვასალიამ კიდევ ერთხელ დაგვტროლა“ და ასე შემდეგ, ჯობს აღარ გავაგრძელო. ყველაზე საინტერესოა ერთი რამ: რაც არ უნდა არასერიოზულად შეხედოთ მის შემოქმედებას, ფაქტია, რომ ბოლო წლების განმავლობაში მისი პროდუქტი ერთ-ერთი ყველაზე გაყიდვადია მსოფლიოს მასშტაბით. ხალხს როგორც ჩანს მოსწონს კიდეც ცინიზმის, ირონიისა და „დატროლვის“ შერწყმა მოდასთან. სამწუხაროდ, ქართველი საზოგადოების საკმაოდ დიდ ნაწილს ბევრი დრო დასჭირდა დიზაინერის შესაყვარებლად იმის გამო, რომ დემნა საჯაროდ დაინიშნა ბიჭზე. გვასალიამ ქართველი ხალხის გული გასულ ზაფხულს მოიგო. ალბათ ბევრ თქვენგანს ახსოვს საკმაოდ პატრიოტული კოლექცია, რომელიც მოიცავდა მაისურებს ქართული წარწერებით, ჯინსის კურტკას, რომელზეც გალაკტიონის ლექსი ეწერა და კიდევ სხვა მრავალს. ამ ჩვენების შემდეგ დემნას ორიენტაცია მეორეხარისხოვანი გახდა, რაც ნამდვილად სასიხარულოა. თუმცა, დროა მოვრჩეთ ზოგად მიმოხილვასა და ხალხის დამოკიდებულებაზე საუბარს. მინდოდა დამეწერა, დემნას ირონიულ ხასიათსაც შევეშვათ-მეთქი, მაგრამ მის ბოლო კოლექციაში მაინც უხვად შეხვდებით ამას, ამიტომ ჯობს პირდაპირ ჩვენებაზე გადავიდე.

ბაკა ალავიძის
ბლოგი   

“გაფრთხილება!! რასაც ახლა შეესწრებით, შეგძრავთ. შოკშიც კი ჩაგაგდებთ. არსებობს კაცობრიობის ბნელი მხარე, რომლის დანახვის საშუალებასაც ცენზურა არ გაძლევთ... მაგრამ ჩვენ მოგცემთ. ამის ნახვა სარისკოა.“

სწორედ ეს სიტყვები ეწერა მაისურზე იმ მოდელს, რომელმაც გასულ ღამეს დემნა გვასალიას ბრენდის, ვეტმონსის მორიგი ჩვენება გახსნა. ღორის გრიპი, სმარტფონები, სათამაშოები და ნიღბები მცირე ჩამონათვალია იმისა, რასაც ჩვენებაზე მოკრავთ თვალს. დემნა არ უფრთხის ხმამაღალ განცხადებებს, თუნდაც პოლიტიკურს და ეს გუშინდელ ჩვენებაზეც დავინახეთ. მაისურებზე გადატანილ საპრეზიდენტო პოსტერსა და ამოტრიალებულ ანარქიზმის სიმბოლოს ბევრი რამის თქმა შეუძლია დიზაინერის პოლიტიკურ ხედვაზე. აღსანიშნავია 90-იანების გავლენაც, რომელიც ნათლად გამოიხატება მაისურზე, წარწერით „კორპორატიული ჟურნალები ჯერ კიდევ დაბალი დონისაა“.

ჟურნალ „როლინგ სთოუნსის“ ძალიან ცნობილი ნომრის ყდაზე, რომელზეც ჯგუფი ნირვანაა დაბეჭდილი, კურტ კობეინს აცვია მაისური ზემოთნახსენები წარწერით. ეს ნომერი 1992 წელს გამოვიდა და როგორც ხედავთ, დღემდე ინარჩუნებს აქტუალობას.

გვასალია თანამედროვე ახალგაზრდებსაც საინტერესო სახით წარმოგვიდგენს. თავსაბურავიანი მოდელები (და ეს თავსაბურავები... საკმაოდ დიდია) ტელეფონებს უყურებენ და ისე დადიან პოდიუმზე და ვერ შევედავებით, მართლაც ზუსტად აღწერა მდგომარეობა. გარკვეული დატვირთვა აქვთ კოლექციაში გამოტანილ ნიღბებსაც, რომლებიც ჩვენს რეალურ სახესა და სისუსტეებს მალავენ და თავს უსაფრთხოდ გვაგრძნობინებენ. ზემოთხსენებული თავსაბურავი, ანუ კაპიუშონი, დემნამ კულისებში განიხილა ჟურნალისტებთან: „ისინი ჩვენს იდენტობას მალავენ და ასევე ჩემს ახლანდელ მდგომარეობას აღწერენ. მას შემდეგ, რაც წვეულებებსა და დალევას შევეშვი, უფრო ასოციალური გავხდი“, - ამბობს დიზაინერი.

წინა ბლოგში დავწერე, შესაძლოა, ნეონური ფერები გავლენიანი დიზაინერების ჩვენებაზე ვიხილოთ მომავალში-მეთქი და მოლოდინიც გამართლდა. ვეტმონსის პოდიუმზე ვარდისფერი ნეონის კომბინიზონი ვნახეთ, რომელიც, კიდევ ერთხელ ვიტყვი, 90-იანების გავლენას ადასტურებს. დემნა აგრძელებს სხვადასხვა ფერის ჯინსების ერთმანეთზე მიკერების ტრადიციას (რაც არც თუ ისე ორიგინალურია, მარჯიელას თუ გავიხსენებთ). რაც შეეხება დიზაინერის ცინიკურ ჩანართებს, ინტერნეტმა განსაკუთრებულად სწრაფად აიტაცა მაისურები, წარწერით: „ჩემი დაბადების დღეა და მხოლოდ ეს ზედმეტად ძვირი ვეტმონსის მაისური მაჩუქეს“ და „მე ღორის გრიპს გადავურჩი, ამიტომაც ვეგანი გავხდი“. ყურადღების გარეშე არ უნდა დავტოვოთ დუტის ქურთუკები და მათი ახალი სტილი. გვასალიამ საკმაოდ მიმზიდველი ცვლილება შეიტანა მათ დიზაინში-ისინი მხრებზეა გადმოსული.

კოლექციაში აუცილებლად ამოიკითხავთ თინეიჯერულ ამბოხს, განსხვავებულობის სურვილს, ასოციალურობას, თანამედროვე პრობლემებსა და კიდევ ძალიან ბევრ მესიჯს. დემნას კოლექციებს სწორედ ეს ახასიათებს-წარსულისა და აწმყოს კომბინაცია, ტანსაცმლის მეშვეობით ძველ და ახალ საზოგადოებათა აღწერა, ტკივილისა და ტრამვის ტრანსფორმაცია და მაყურებლისთვის განდობა.

საინტერესოა, რას გვიმზადებს დიზაინერი შემდეგი კოლექციისთვის?
Louis Vuitton-ის ახალი კოლექციის ჩვენება საფრანგეთში
რამდენიმე დღის წინ შედგა ბრენდი Louis Vuitton-ის Resort 2019-ის ჩვენება, სამხრეთ საფრანგეთის ერთ-ერთ სოფელში. როგორც ბრენდის კრეატიულმა დირექტორმა ნიკოლას გესქუერმა განაცხადა, მას უნდოდა კოლექცია ყოფილიყო ექსცენტრიული.
თბილისის მოდის კვირეულის მე-17 სეზონი 19-დან 22 აპრილის ჩათვლით გაიმართა
2018 წლის შემოდგომა-ზამთრის სეზონის კოლექციები ძალიან საინტერესო ლოკაციაზე, თბილისის
ბალნეოლოგიურ კურორტზე წარადგინეს ქართველმა და უცხოელმა დიზაინერებმა.
18 ვარსკვლავი, რომლებმაც თმის ფერი რადიკალურად შეიცვალეს
თუ საქმე თმის შეღებვას ეხება, პლატინისფერი - 2018 წლის მთავარი ფერია.
რამდენს ხარჯავს მეგან მარკლი თავის მოვლაში?
პრინცი ჰარის მომავალი მეუღლის სილამაზე ციფრებში.
"ნაყინსა და პიცას 15 წლის ასაკში თუ არ შეჭამ, აბა როდის უნდა გააკეთო ეს?" - კაია გერბერი
16 წლის კაია გერბერის პორთფოლიოში უკვე არის Teen Vogue-ის გადაღებები, კონტრაქტები Marc Jacobs-თან და Versace-სთან.
5 საუკეთესო ლუქი შემოდგომისთვის!
გთავაზობთ წამყვანი ბრენდების 5 საუკეთესო საშემოდგომო ლუქს. ნახეთ როგორ უნდა გამოიყურებოდეთ ამ შემოდგომას!

Chanel



Versace



GUCCI



Balenciaga



Sacai



MBFW Tbilisi, რას გვთავაზობენ ქართველი დიზაინერები შემდეგი სეზონისთვის?
TEYO

თეო გარდაფხაძის შემოდგომა-ზამთრის კოლექციის მთავარი ინსპირაცია გასული საუკუნის ხელოვნების მიმდინარეობა, კონსტრუქტივიზმი გახდა. კერძოდ კი საქართველოში მდებარე მონუმენტი „ანდროპოვის ყურები“. სილუეტები ზუსტად პასუხობდა კოლექციის მთავარ თემას. ხანმოკლე პაუზის შემდეგ თავისუფლად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ბრენდი TEYO ტრიუმფალურად დაბრუნდა მოდის კვირეულზე, რომელმაც უცხოური პრესის დიდი ყურადღება და მოწონება დაიმსახურა.



Ria Keburia Gallery

Ria Keburia Gallery წარმოგვიდგინა მორიგი პერფორმანსი „Firefly XV“. რიას ახალი იდეაა ადამიანის ფეტიშის შესწავლა გაზრდილ რეალობაში. „Firefly” არის ერთგვარი ლაბორატორია, რომელიც ადამიანს აცდუნებს და ამოგზაურებს მასში. სწორედ ამ იდეის წყალობით ვიხილეთ ჩაბნელებული ოთახი, რომელშიც უამრავ ნათურაში გახვეული ადამიანები, სხეულის პლასტიკით წარმოგვიდგნენ ციცინათელებად და გარემო კი - მაგიურ სამყაროდ. მისტიკური ყვითელი ნათება და ციცინათელების ცეკვა, ხაზს უსვამს ქალის ენერგიასა და სინაზეს.



Materiel by Lado Bokuchava

Materiel-ის სახლის ერთ-ერთი კრეატიული დირექტორის ლადო ბოკუჩავას ჩვენება, სეზონის მიუხედავად, ტრადიციულად ნაზი, ქალური და ჰაეროვანი გახლდათ. კოლექცია სრულად შავსა და პასტელურ ფერებში იყო წარმოდგენილი, რომელზეც ბრწყინავდა პატარა ბრჭყვიალა დეტალები. ასევე ძალიან საინტერესოდ გამოიყურებოდა გადასაკიდი ბეწვის ჩანთები, რომელიც კოლექციას დასრულებულსა და ამავდროულად ტენდენციურს ხდიდა.



Materiel by Aleksandre Akhalkatsishvili

ალექსანდრე ახალკაციშვილის ჩვენება ზუსტად პასუხობდა მსოფლიოს დღევანდელ ტენდენციებს. ალექსანდრეს კოლექციები ყოველთვის დიდი პოპულარობით სარგებლობს უცხოურ პრესასა თუ სხვადასხვა ბაიერებში. კოლექციაში წარმოდგენილი იყო კუბოკრული ლუქები, რომელიც როგორც აღვნიშნეთ წლის მთავარი ტენდენციაა. ასევე კოლექციაში ვნახავთ ვარდისფერ და იისფერ ფერებს, რომელიც კოლექციას მეტ ჰაეროვნებასა და ქალურობას სძენს.



George Keburia

ვარსკვლავურმა დიზაინერმა გიორგი ქებურიამ კვლავ გააოცა საზოგადოება თავისი ახალი კოლექციით. მას შემდეგ რაც დიზაინერის სამოსსა და სათვალეებს უამრავი ცნობილი ვარსკვლავი ატარებს, როგორებიც არიან: დები ჰადიდები, ლედი გაგა, რიანა და სხვა, ძალიან გაიზარდა მოლოდინი საზოგადოებაში, თუ რას შემოგვთავაზებს გიორგი ქებურია. მისი შემოდგომა-ზამთარი 2018-19-ის კოლექცია მართლაც ახალი სიტყვაა ქართული მოდის ბიზნესში. კოლექცია ტრადიციულად შედგებოდა ჭრელი და ხალებიანი ლუქებისგან, რაც უკვე დიზაინერის სავიზიტო ბარათი გახდა.


Dalood

ტრადიციულად ჭრელი და მხიარული იყო Dalood-ის კოლექცია. კოლექცია დატვირთული იყო სხვადასხვა ტიპის ქსოვილითა და ხელით შესრულებული დეტალებით. განსაკუთრებული ყურადღება დაიმსახურა ნაქსოვმა სვიტერებმა და ჯინსის ქურთუკებმა, რომელიც გაფორმებული იყო ხელით ნაქარგი ყვავილებით. Dalood-ის ქალი მხიარული და ამავდროულად საქმიანია.



ნახეთ სრულად ჟურნალი "ბომონდის" ივლისის ნომერში

ივანე ქეშიკაშვილი

პრინცი ჰარისა და მეგან მარკლის ახალი გამოსვლა საზოგადოებაში 
მონაკოში მოკლეხნიანი დასვენების შემდეგ პრინცმა ჰარი და მეგან მარკლი ახალი წლის შესახვედრად შინ დაბრუნდნენ, რათა სამეფო კარის ვალდებულებების შესრულება გაეგძელებინათ.
იისფერი - ახალი წლის ფერი
საახალწლო დღესასწაულისთვის მზადების დაწყება უკვე შეგვიძლია, თუმცა აჩქარება არ ღირს.
გაზაფხული-ზაფხული 2018-ის 18 მთავარი ტენდენცია
მოდური მარათონის მიწურულს ხმაურიანი დებიუტების მთელი რიგი და ნაცნობების პარიზში "გადაბარგება" აუცილებლად დაგამახსოვრდებათ.